حکم قصاص ترامپ

ایران اسلامی و ملت‌های مبارز منطقه این روز‌ها شاهد برگزاری دومین سالگرد شهادت مردی بودند که عطر وجود او همچنان جاری است و توصیف شجاعت‌های این قهرمان که در کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت نام گرفته است، زبانزد است. دو سال از شهادت تاریخ ساز سردار دل‌هاگذشت، اما مردم ایران اسلامی هنوز نبودن این قهرمان ملی را باور ندارند. چرا که به حق سردار سلیمانی نمرده بلکه با شهادتش حیات دیگری را آغاز کرده است. او خود را وقف ایران و اسلام کرده بود، از این رو سردار سلیمانی تا ابد زنده خواهد ماند و یاد و نام او جاویدان باقی خواهد ماند. روز گذشته همزمان با سراسر کشور، مصلای تهران میزبان عاشقان و ارادتمندان قهرمان خود و مرد میدان‌های شجاعت بود. سخنران این مراسم رئیس‌جمهور بود. او با تأکید بر اینکه اگر با یک سازوکار عادلانه به اقدام جنایتکارانه ترامپ و پمپئو در ترور سردار سلیمانی رسیدگی و حکم خدا درباره آن‌ها اجرا نشود، تأکید کرد: همه دولتمردان امریکایی بدانند که بی‌شک دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دو شنبه در مراسم اجتماع بزرگ مردم تهران در فراق حاج قاسم در مصلای بزرگ با تسلیت شهادت صدیقه طاهره (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار دل‌ها شهید سلیمانی و همسنگرانش گفت: در همین مکان مقدس مقتدای بصیرت آفرین‌مان شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی معرفی کردند و حاج قاسم نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک فرهنگ و یک راه و مکتب معرفی شد.
مکتب حاج قاسم با ترور از بین نمی‌رود
رئیسی اضافه کرد: اگر شخصیت یک فرد بسیار توسعه یافت دیگر فقط یک فرد حقیقی نیست، بلکه توسعه وجودی، او را شخصیتی می‌کند که به عنوان یک ملت و یک مکتب از او یاد می‌شود و این مکتب نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اولین نکته‌ای که در مکتب حاج قاسم سلیمانی باید دنبال کرد، برای خدا فکر و اندیشه کردن و برای خدا ایستادگی کردن است. برای کار‌های بزرگ فقط خشیت از خدا می‌تواند کار‌ها را پیش ببرد. همه انبیا کار‌های بزرگی انجام دادند و این همه با خشیت از خدا و از هیچ چیز و هیچ کس هراس نداشتن و در راه انجام وظیفه میسر شد. وی با بیان اینکه رمز پیروزی حاج قاسم همین خشیت از خدا بود، گفت: حاج قاسم توان ظاهری امریکا و ساز و برگ نظامی آن‌ها را می‌دانست، اما با علم به همه این‌ها از عمق جان عقیده داشت که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما می‌توانیم بهانه‌هایی مانند «نمی‌شود»، «مگر ما می‌توانیم»، «باید جوری سازش کرد» را خنثی کنیم و ایستادگی، مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی در مکتب حاج قاسم بود. به مثابه یک مکتب و آرمان بلند عمل کرد.
رئیسی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک سردار و سپهبد و شخصیت نظامی بود، اما نباید او را فقط یک شخصیت عالی رتبه نظامی دید، چون او دارای فرهنگ بود. او تخصص فتح سرزمین‌های غصب شده را داشت، اما مهم‌تر از همه تخصصی، چون فتح دل‌ها را خدا در وجود او قرار داد که فتح دل‌ها از فتح سرزمین مهم‌تر است.
رئیس دولت سیزدهم افزود:حاج قاسم مرد میدان شد، زیرا ظرفیت داشت و ظرفیت‌سازی کرد. ظرفیت‌ها و گنج‌ها را شناخت، زیرا گنج‌یاب بود، در افغانستان جوانان افغانی را برای دفاع افغانستان و منطقه، جوانان یمنی را برای دفاع از یمن و منطقه، جوان عراقی و سوری را شناخت آن‌ها را برای دفاع از دین و منطقه به‌کار گرفت. نتیجه به‌خط کردن این ظرفیت‌ها، مرگ داعش و داعشی‌ها و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه شد و این ظرفیت را حاج‌قاسم ایجاد کرد. آن‌ها از جبهه حزب‌الله در لبنان نگران بودند، اما چند حزب‌الله ایجاد شد و جریان حزب‌الله تبدیل به جبهه مقاومت بین‌المللی در منطقه شد.
حاج قاسم هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناخت
رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد شجاعت وعقلانیت بود، گفت: او عقلانیت، شجاعت، مقاومت در راه و هدف داشت و کارهایش از تدبیر برخوردار بود، حقیقتاً در میدان اهل خطر بود. فرق بین حاج قاسم و دیگران این بود که حاج قاسم از منطق قیادت پیروی می‌کرد نه سیادت. به مردم نمی‌گفت بروید می‌گفت بیایید. خودش در قله قرار داشت.
رئیسی با طرح این سؤال که چرا مصلحان در عالم کاری به پیش نمی‌برند، گفت: آن‌ها به مردم می‌گویند بروید اهل صفا و وفا بشوید. اما رمز موفقیت مردان خدا این است که آن‌ها در جایگاه قیادت قرار دارند. حقیقتاً حاج قاسم سلیمانی انسانی بن بست شکن بود و بن بست‌ها را می‌شکست. حاج قاسم هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناخت و همه موانع را از پیش رو برمی‌داشت با توکل به خدا و اعتماد به نفس پیش می‌رفت.
۱۳ دی تولد دوباره حاج قاسم بود
رئیس دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دشمنان و امریکا تصور کردند که روز سیزدهم دی ماه روز پایان حاج قاسم خواهد بود، اما زهی خیال باطل. روز ۱۳ روز تولد دوباره حاج قاسم شد. حاج قاسم در سیزدهم دی ماه متولد شد و عمر او تا زمین زمین است و زمان زمان است، ادامه خواهد داشت. وی تأکید کرد: می‌خواستند عاشورا پایان حسین بن علی، علی اکبر و قاسم باشد، اما عاشورا روز تولد عاشوراییان شد، تولد یافتند و تا همیشه تاریخ باقی خواهند ماند. رئیسی با تأکید بر اینکه سلیمانی‌ها پرورش خواهند یافت گفت: مقتدای بصیرت آفرین ما فرمودند که شهید سلیمانی برای دشمن بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی خواهد بود و درست فرمودند.
رئیس دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنانش خطاب به امریکایی‌ها گفت: سردار سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود و شما هم سیادت عراق را شکستید و نه یک شخص بلکه یک ملت را ترور کردید. وی با طرح این سؤال که در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گر ان آمد، چه باید کرد، ادامه داد: باید متجاوز، قاتل و جنایتکار اصلی رئیس‌جمهور وقت امریکا محاکمه و قصاص شود و حکم خدا درمورد او جاری شود. اگر ساز و کار محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران در یک دادگاه عادلانه فراهم و به جنایت هولناکشان رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند که فبها. وگرنه شک نکنید به همه دولتمردان امریکایی می‌گویم که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.
رئیس‌جمهور در پایان گفت: پیام شهید سلیمانی به همه مسئولان، دولتمردان و همه کسانی که به نام نظام جمهوری اسلام در جای جای این کشور خدمت می‌کنند، آن است که باید در مسیر خدمت به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، نجات اقتصاد کشور، پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی هیچ مانع را به ر سمیت نشناخت و با فرهنگ ما می‌توانیم با تمام قوت و قدرت کار‌ها را پیش برد و اول رضایت خدا و دوم شاد کردن دل مردم را پیشه کرد. نمای نزدیک
تنها تعلق دنیوی حاج قاسم مردم ایران بود
زینب سلیمانی، رئیس بنیاد شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی هم طی سخنانی در این مراسم گفت: سالگرد شهادت و مناسبت‌های مربوط به حاج قاسم متعلق به مردم است و شما مردم هستید که این سالگرد‌ها و مراسم‌ها را برگزار می‌کنید. وی تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند عشق حاج قاسم سلیمانی را در دل‌های مردم ایران سرد کند و از بین ببرد. با هر دروغی که ببافند و هر توطئه و دسیسه‌ای که بکنند مردم ایران سرباز خود را به خوبی می‌شناسند.
رئیس بنیاد شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم حرف نزد و عمل کرد، افزود: ما نیز امروز شاهد دستاورد مجاهدت‌های او هستیم. سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز اینجا هستم تا از طرف خانواده حاج قاسم از شما ملت عزیز و شهیدپرور ایران تشکر کنم و دست‌بوس یکایک شما باشم. حاج قاسم هر چه دارد از لطف خدا و محبت مردم دارد. وی تأکید کرد: حاج قاسم هیچ تعلق دنیایی نداشت. تنها تعلق او مردم ایران بودند. حاج قاسم از این دنیا هیچ نمی‌خواست و سبک پرواز کرد و همیشه بزرگ‌ترین دغدغه زندگی او این بود که مردم ایران با آرامش و با عزت زندگی کنند.
رئیس بنیاد شهید سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم در همین راه بار‌ها جان خود را فدای مردم ایران کرد و ما امروز که دو سال از شهادت مظلومانه او می‌گذرد چنین جمع پرشوری را می‌بینیم که نشان می‌دهد حاج قاسم در قلب‌ها زنده است. سلیمانی تصریح کرد: دشمنی که فکر می‌کرد اگر حاج قاسم را به شهادت برساند مسیر و کلام و تأثیر او خاموش می‌شود، امروز با دیدن یکایک شما مردم بزرگ ایران می‌فهمد که چه غلط بزرگی کرده است. دشمن خواهد فهمید تک تک کسانی که امروز به عشق حاج قاسم جمع شده‌اید برای او فریاد می‌زنید، گریه می‌کنید و دل‌هایتان غصه‌دار است هرکدامتان یک قاسم سلیمانی در کشور هستید. حاج قاسم سلیمانی هنوز در کنار مردم ایران حاضر و ناظر است.