حضور رئیس مجلس در منزل شهدای حادثه مراسم تشییع شهید سلیمانی درکرمان

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ وی و شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم ادای احترام کرد. وی در این مراسم با بیان اینکه ‌باید مکتب شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در تمام سطوح گسترش یابد، گفت: این شهید بزرگوار همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند خالصانه کار می‌کرد و در راه رضای خدا قدم برمی‌داشت.
حضور رئیس مجلس در منزل شهدای حادثه مراسم تشییع شهید سلیمانی
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به کرمان، با حضور در منزل شهدای حادثه ناگواری که در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی رخ داد از خانواده و فرزندان این شهدا دلجویی کرد. قالیباف حین حضور در منزل شهیده مقصودی، در گفت‌وگو با فرزندان وی در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت و تأکید کرد که دستگاه‌های مسئول باید برای رفع مشکلات این کودکان و خانواده این حادثه‌دیدگان به وظیفه خود عمل کنند.
رئیس مجلس این اتفاق ناگوار را در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی یک شوک به مردم ایران توصیف کرد و گفت: خانواده این شهدا که غم تلخی را تحمل کرده بودند با بزرگ‌منشی و صبر با آن برخورد کرده و این نشان داده روح بزرگ خانواده این شهدا و علاقه آنها به شهید سلیمانی و کشور است. خانواده دیگری که رئیس مجلس در منزل آنها حضور یافت خانواده شهیده مائده کریم‌آبادی و شهیده زهرا گوهری بود. رئیس مجلس در منزل این شهدا نیز، اتفاق مذکور را بسیار تلخ و شوک‌آور دانست و صبر، تحمل و مواضع خانواده این شهدا را ستود و تأکید کرد: این روحیه نشان‌دهنده دلبستگی آنان به انقلاب اسلامی است و وظایف دستگاه‌های مختلف برای رسیدگی به مشکلات مردم را سنگین‌تر می‌کند.


رئیس مجلس همچنین همزمان با سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شبکه عربی «المنار» پیرامون ابعاد زندگی این شهید جبهه مقاومت و همچنین سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال کشورهای همسایه، مذاکرات هسته‌ای و فعالیت‌های موشکی گفت‌و‌گو کرد. به گزارش خانه ملت، قالیباف در خصوص شخصیت شهید حاج قاسم گفت: اگر زندگی شهید سلیمانی را به چند دهه تقسیم کنیم، می‌توانیم بگوییم که شخصیت اصلی ایشان در 8 سال دفاع مقدس شکل گرفت و تربیت روح و روان او در آن زمان بود. دهه دومی که در شخصیت شهید سلیمانی اثر گذاشت و پیش از دورانی بود که وارد نیروی قدس شود مربوط به زمان پایان جنگ و بازگشت به کرمان بود که فرمانده لشگر این استان شد. در دهه دوم، شهید سلیمانی با موضوعات اجتماعی و طوایف مختلف و برخی موضوعات سیاست داخلی و روابط برخی گروه‌ها بین مرزها و حوادث افغانستان که مدام تحت اشغال بود و با برخی گروه‌های فعال در پاکستان، آشنا شد و دهه زندگی او در ارتباط با روابط دیپلماسی را رقم زد. بعد از یک دهه که به این شکل سپری شد، تصمیم گرفته شد حاج قاسم یک نسل از بچه فرماندهان لشگر در اواخر دهه 70 را تربیت کند و فرمانده نیروی قدس شد.
  امریکا پذیرفته گام اول یعنی تحریم‌ها را بردارد
قالیباف در ادامه این گفت‌وگو در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: امریکا به‌صورت روحی و ذاتی به‌دنبال سلطه است، انقلاب اسلامی ما نیز اساساً با ظلم مخالف است که این مخالفت و مقاومت ما نسبت به زیاده‌خواهی امریکایی‌ها یک امر ماندگار و طبیعی است لذا تا زمانی که آنها بخواهند ظلم را بر کشور، ملت ما و امت اسلامی در همه بخش‌ها داشته باشند ما مقاومت می‌کنیم. موضوع هسته‌ای نیز یکی از این پدیده‌ها است. موضوع بی‌جهتی که با بهانه‌جویی درباره مسائل هسته‌ای، به‌دنبال تضعیف ما هستند. زمانی که امریکا می‌خواهد وارد گروه مذاکره شود باید گام اول را بردارند که پذیرفته‌اند. باید تحریم‌ها را بردارند و این به این معنا است که به‌صورت روان بتوانیم با تمام دنیا اقدامات اقتصادی خود را انجام دهیم؛ چرا باید بی‌دلیل زیر فشار ظالمانه باشیم؟
او ادامه داد: البته برخی کشورها ممکن است به‌دلیل منافع خود موضوعات دیگری را دنبال کنند مسائل منطقه‌ای و موضوعات موشکی و غیره را دنبال کنند که ما به طور جد با آن مخالف هستیم و این موارد موضوع بحث ما در مذاکرات نبوده و نخواهد بود و فقط درباره مسائل هسته‌ای گفت‌و‌گو می‌کنیم. ما هیچ مذاکره‌ای با امریکا در حوزه منطقه و موشکی نداریم و موضوع فقط هسته‌ای است.
قالیباف در مورد رابطه با عربستان هم گفت: ما همیشه از این گفت‌و‌گوها استقبال کرده‌ایم و در حوزه خلیج فارس معتقد بوده‌ایم که می‌توانیم همکاری‌های نزدیک سیاسی اقتصادی و فرهنگی و حتی همکاری‌های امنیتی و دفاعی داشته باشیم. کشورهای اسلامی در همه زمینه‌ها باید همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای خوب داشته باشند. رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که تهدیدات نظامی اسرائیل بارها صورت گرفته، آیا این سناریوها می‌تواند به حقیقت بپیوندد؟، گفت: امیدواریم این اتفاق هیچگاه نیفتد اما اگر بیفتد پاسخ ما بسیار محکم و با قاطعیت خواهد بود. ظرفیت و توان ایران هیچگاه تهدیدی برای کشورهای اسلامی و همسایگان نبوده و صرفاً در مقابل زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی و تجاوز آنها خواهد بود.