رسیدگی فوری به وضعیت مناطق بحرانی

دیروز دست‌کم ۱۰ نفر از هموطنان‌مان در جریان سیل و آبگرفتگی در استان‌های جنوبی کشور جان باختند. بر اساس گزارش منابع خبری، بارش‌های شدید باعث وقوع سیل‌وآبگرفتگی در ۱۴ استان کشور شده است. مسئولان و دست‌اندرکاران مدیریت بحران خیلی سریع برای حل مشکلات آستین بالا زدند.

مأموریت رئیسی به وزیر نیرو
رئیس‌جمهوری، وزیر نیرو را به‌عنوان نماینده ویژه مامور کرد تا ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان، گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده برای کمک و امدادرسانی به مردم در این استان‌ها ارایه کند.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با پیگیری وضعیت سیل‌زدگان استان‌های جنوبی، وزیر نیرو را مامور کرد تا به نمایندگی از رئیس‌جمهوری راهی مناطق سیل‌زده جنوب کشور شود.
همچنین غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران استان‌های فارس، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و کرمان، آخرین اقدامات و تدابیر انجام‌شده برای رسیدگی به وضع سیل‌زدگان را جویا شد.



 اسماعیلی همچنین بر امدادرسانی سریع به سیل‌زدگان و انجام اقدامات جهادی با همکاری گروه‌های مختلف برای رفع آبگرفتگی و لایروبی معابر و منازل مسکونی و تامین اقلام موردنیاز سیل‌زدگان تاکید کرد.
در این تماس‌ها مقرر شد استانداران خسارات وارده به مناطق مسکونی و باغات را برآورد کنند تا در جلسه آینده هیأت دولت در خصوص نحوه جبران خسارت تصمیم‌گیری شود.

آماده‌باش نیروهای امدادی
همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری در تماس با استانداران استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، فارس و کرمان بر لزوم بسیج امکانات برای کمک و رسیدگی فوری به سیل‌زدگان تأکید کرد.
محمد مخبر در تماس‌های تلفنی با استانداران چهار استان درگیر سیل، ‌ضمن دریافت گزارشی از آخرین وضعیت این مناطق و میزان خسارات جانی‌ومالی، خواستار آمادگی همه‌جانبه نیروهای امدادی و به کارگیری تمام ظرفیت‎ها برای کمک به سیل‌زدگان و مهار سیل شد.
معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با تأکید بر اینکه دستگاه‌های امدادی و نیروهای کمک‌رسان باید به صورت تمام‌وقت و تا پایان مشکلات در آماده‌باش کامل باشند، از استانداران این چهار استان خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات بیشتر و جبران آسیب‌ها و کاستن آلام مردم سیل‌زده در این مناطق بیندیشند.
استانداران استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، فارس و کرمان نیز در این تماس‌های تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت موجود، برآورد خسارات و اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به سیل‌زدگان و رفع آبگرفتگی معابر ارایه کردند و از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی برای مدیریت بحران خبر دادند.
همچنین وزیر کشور به استانداران سیستان‌وبلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان دستور داد تا هر چه سریع‌تر به وضعیت هموطنان سیل‌زده رسیدگی کنند. احمد وحیدی با بیان اینکه سیل اخیر برای هموطنان عزیز در استان‌های جنوبی کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است، از استانداران چهار استان سیل‌زده خواست همه امکانات و ظرفیت‌های استانی‌شان را برای کمک به هموطنان سیل‌زده بسیج کنند.