آمریکا، جولانگاه کرونا یک میلیون نفر در یک روز آلوده شدند!

  سرویس خارجی-

شنبه هفته جاری رئیس‌سازمان جهانی بهداشت، در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نوی میلادی هشدار داد در صورتی که واکسن عادلانه در جهان توزیع نشود خبری از پایان کرونا نخواهد بود. هشدارهای وی همزمان شد با شیوع گسترده اُمیکرون در جهان؛ سویه‌ای که به گفته کارشناسان دلیل اصلی ایجاد آن عدم دسترسی کشورهای آفریقایی به واکسن بوده است!
حالا رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند رکورد روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا شکسته شده و به عدد بی‌سابقه و حیرت انگیز «یک میلیون مبتلا در روز» رسیده‌اند.


بر اساس گزارش «بلومبرگ» تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا روندی به شدت افزایشی داشته و روز دوشنبه بیش از یک میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند. رکورد قبلی روزانه حدود ۵۹۱ هزار ابتلا بود.
خبرگزاری «اسپوتنیک» هم در این باره نوشته، طی دوره هفت روزه گذشته، مقامات بهداشتی آمریکا ۲.۱۴ میلیون مورد جدید ابتلا را گزارش کردند که میانگین موارد روزانه حدود ۳۲۰ هزار نفر در بحبوحه شیوع روزافزون سویه جدید اُمیکرون بوده است. ولی روز دوشنبه آمار مبتلایان از یک میلیون نفر در روز هم فراتر رفت.
آمریکا رکورددار بیشترین تلفات و ابتلا در جهان
طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز‌هاپکینز»، آمریکا مجموع ۵۶ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۲۳ ابتلا و
۸۲۷ هزارو ۷۴۹ فوتی را از ابتدای همه‌گیری ثبت کرده است. این کشور همچنان در صدر کشورهای جهان به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر قرار دارد. روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» اخیراً با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در آمریکا گزارش کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.
طبق این گزارش، بیش از یک سال از واکسیناسیون کرونا در آمریکا می‌گذرد و حدود ۱۲ ماه از زمانی می‌گذرد که بایدن و معاونش «کامالا هریس» در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری یادآوری کردند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که در یک سال گذشته نیز بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیگر در آمریکا بر اثر کرونا فوت کردند و این جدال همچنان ادامه دارد و کارشناسان بهداشت در آمریکا هشدار داده‌اند که در زمستان، آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا به سرعت رو به افزایش خواهد رفت.گزارش‌ها حاکی از آن است که بایدن گفته که قصد دارد برای مهار کرونا و کمک به اجرای کامل واکسیناسیون از کادر پزشکی نیروهای مسلح آمریکا کمک بگیرد.