وحشت تروریست‌ها از انتقام خون سرداران مقاومت پمپئو: از من و ترامپ محافظت کنید

ساعاتی پس از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، مقام ارشد آمریکایی دخیل در شهادت فرمانده سابق نیروی قدس درباره امنیت خود و رئیس‌جمهور سابق آمریکا ابراز نگرانی کرد.
مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز به اقدام تروریستی واشنگتن در حمله سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به سپهبد شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد پرداخت و از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند.
این سیاستمدار آمریکایی که در دولت دونالد ترامپ سابقه انجام اقدامات ضدایرانی و خصمانه زیادی را در کارنامه خود دارد، در این مصاحبه به سخنرانی رئیس‌جمهور، جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه (13 دی‌ماه) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود، شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور کردید، نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس‌جمهور وقت آمریکا محاکمه شود، باید قصاص شود، باید حکم خدا در مورد او جاری شود.»


رئیس‌جمهور، جمهوری اسلامی ایران افزود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان آمریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد»
مایک پمپئو که طبق گمانه‌زنی‌های رسانه‌های آمریکا یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ از حزب جمهوری‌خواه است، در مصاحبه با «شان هنیتی» مجری شناخته‌شده فاکس‌نیوز ادعای بی‌اساس دولت ترامپ درباره دلایل حمله تروریستی علیه شهید سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد را تکرار کرد.
این سیاستمدار آمریکایی خطاب به شان هنیتی ادعا کرد: «متاسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما درباره تهدیداتی که از ایران نشأت می‌گیرد، درست گفتید، این تهدیدات بی‌سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است».
وزیر خارجه دولت سابق آمریکا که بارها از حمله تروریستی این کشور علیه سپهبد شهید سلیمانی دفاع کرده است، بار دیگر از این اقدام و در دفاع از توصیه‌هایش به ترامپ برای انجام این حمله صحبت کرد.
به گزارش فارس وی در ادامه خطاب به دولت جو بایدن افزود: «این را دیدیم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظت از ترامپ و من) مسئولیت دارد».