آمریکا هر جا ردی از شهید سلیمانی باشد به خود می‌لرزد

سرلشکر محمد باقری در گردهمایی یاران حاج‌قاسم در محل مصلای امام علی(ع) کرمان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی می‌بینیم آمریکایی‌ها این طور ذلت‌بار از افغانستان فرار کردند که حتی نتوانستند یاران و جاسوسان‌شان را با خود ببرند و آنها در عراق دست و پا می‌زنند تا فریبکارانه آنجا را نگه دارند که موفق نمی‌شوند و در سوریه هم مجبور به ترک منطقه هستند و هر جا ردی از شهید سلیمانی است اتفاقاتی روی می‌دهد و تزلزل صهیونیست‌ها و آمریکا به برکت خون شهید سلیمانی را شاهد خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم در دوران امام و رهبری ولایتمدار و تابع محض بود و خود را سرباز و مطیع و عاشق ولایت می‌دانست و چنانچه دستوری به او دستور داده می‌شد، ذره‌ای تاخیر و تشکیک نداشت و تابع محض بود و عمیقا به قدرت خدا و نصرت الهی توکل داشت و متوکل بود.
از رزق‌هایی بود که روی آن حساب نکرده بودیم...
به گزارش فارس، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: در کار سردار سلیمانی، برخورد به بن‌بست‌ها و سختی‌های فراوانی اتفاق می‌افتاد و او پس از اینکه همه تدبیرها و تلاش‌ها را به‌کار می‌بست، امید و توکلش به خداوند بود و معتقد بود، خدا کمک می‌کند و جبهه حق پیش می‌رود و زمانی که بازگشایی و راه‌گشایی در بن‌بست را داشتیم، می‌گفت: این از جمله رزق‌هایی بود که روی آن حساب نکرده بودیم و فکر نمی‌کردیم راه باز شود.


سرلشکر باقری با بیان اینکه حکمت عملی را می‌توانستیم در شهید سلیمانی ببینیم، افزود: وی در برهه‌های مختلف با تدبیر مشکلات بزرگی را رفع کرد و زمانی که کشور عراق به سمت تجزیه رفت و همه‌پرسی برگزار شد، شهید سلیمانی نسبت به تجزیه کردستان عراق هشدار داد و گفت این به نفع کردستان نیست و با تدبیر حاج‌قاسم وحدت و حاکمیت ملی در عراق پیاده شد و از این نمونه‌ها در عراق، لبنان و سوریه را داریم.
وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فردی تشکیلاتی و سازمان‌ده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که حاج قاسم فرماندهی نیروی قدس را در سال 76 بر عهده گرفت هیچ کدام از بخش‌های جبهه مقاومت حتی یک صدم این تشکیلات، سازماندهی، قدرت، نیرو و تسلیحات را نداشتند و او با رعایت مصالح نظام و موازینی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به او امر شده بود، سازمان‌هایی را تاسیس کرد که بازدارندگی اساسی در برابر صهیونیسم جهانی و آمریکا ایجاد کرده است.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حاج قاسم نگاهی پدرانه به همه جوانان کشور ما داشت، ابراز داشت: شاید بعضی از ما نسبت به ظاهر جوانان قضاوت می‌کنیم و به آنها رو تُرش کنیم، اما شهید سلیمانی این‌گونه نبود و همه را فرزند ایران و فرزند خود می‌دانست و من در مواردی شاهد بودم که چگونه با جوانان رفتار می‌کرد. سرلشکر باقری اظهار داشت: مردم هم در تشییع ده‌ها میلیونی پیکر شهید سلیمانی نشان دادند این محبت پدری را درک کردند و خدا می‌داند تاکنون چند میلیون جوان با حاج قاسم جذب انقلاب و اسلام شدند.
وی از مردم‌دوستی شهید حاج قاسم سلیمانی هم سخن به میان آورد و گفت: سردار سلیمانی در زلزله بم و حوادث و مشکلات در کنار مردم و مانوس و غمخوار خانواده شهدا بود و در سیل خوزستان درد مردم را دید، تا کمر در آب فرو رفت و ابزارآلات مهندسی را از عراق برای کمک به مردم آورد.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مدیری همه‌جانبه بود و صرفا یک سردار و ژنرال نظامی نبود و صحبت‌های او برای هنرمندان، کادر بهداشت و درمان، اساتید و دانشگاهیان دارای نکات دقیق و اساسی است و او فردی همه‌جانبه بود.
سرلشکر باقری از عشق و علاقه سردار سلیمانی به خانواده و پدر و مادر سخن به میان آورد و با ذکر خاطره‌ای بیان داشت: یک بار حاج قاسم در یکی از جلسات فوق‌العاده حساس عذرخواهی کرد و جلسه را ترک کرد، فردای آن روز از او پرسیدم، نگران شدم، چرا جلسه را ترک کردی که گفت، همشیره‌ام در فلان بیمارستان عمل جراحی داشت و من باید در کنارش می‌بودم.
وی تصریح کرد: شهید سلیمانی به دنبال قدرتمندی کشور ما و جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها و استکبار بود و در زندگی خود یک جور آنها را به ذلت کشید و در شهادتش به نحو دیگر و زمانی که دشمنان می‌گویند 7 هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم، آیا این چیزی به غیر از نتیجه تلاش شهید سلیمانی و یارانش است.