اقبال به مکتب شهید سلیمانی راز وحشت ظالمان و ذلیلان

خبر‌های مرتبط با برگزاری جلسات و اجتماعات مردمی بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی، تجلیل از مقام شامخ این چهره بین‌المللی مقاومت و اعلام وفاداری به راه و آرمان‌های او، حاکی از فراوانی این اجتماعات و گستره زیاد آن‌ها است. نه‌تن‌ها علاقه‌مندان به آن شهید از کشور‌های مختلف به کرمان آمده و با حضور بر مزارش به او ادای احترام کردند، بلکه برگزاری اجتماعات مردمی بزرگداشت آن شهید و مکتب جهادی‌اش در بسیاری از کشور‌ها نشان می‌دهد او نه‌تن‌ها قهرمان ملی، بلکه اسطوره‌ای فراملی در جهان اسلام و حتی کل جهان بشریت است.
این درحالی است که نظام استکبار و صهیونیسم جهانی با اعمال محدودیت و سانسور شدید رسانه‌ای و کنترل شدید فضای مجازی، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از مطرح شدن نام و شکل‌گیری نام‌آوری این شهید سعید ممانعت به‌عمل آورد، به‌گونه‌ای که این نوع محدودیت‌ها و برخورد حذفی موجبات افتضاح و رسوایی آنان را در به کارگیری معیار‌های دوگانه و اثبات پوچی شعار‌های لیبرالی و ادعا‌های مربوط به حق آزادی بیان در پی داشته است.
آنچه موجب دست زدن به این شیوه‌های فضاحت‌آور و رسوایی نظام استکبار و دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای وابسته به آن شده، وحشتی است که از اشاعه مکتب شهید سلیمانی و تبدیل شدن او به یک الگو در بین دولت‌ها دارند، چرا که این اتفاق، دقیقاً با اهداف منطقه‌ای نظام استکبار و صهیونیسم در منطقه و همچنین اقدام آن‌ها در حذف فیزیکی شهید سلیمانی با جنایتی تروریستی مغایرت تمام دارد. آنان با این تصور دست به این جنایت بی‌شرمانه زدند که حذف سردار سلیمانی می‌تواند نقطه پایانی بر مقاومت اسلامی و بلکه کنترل جمهوری اسلامی بر منطقه باشد.
کنترلی که به تعبیر نوآم چامسکی وحشتناک‌ترین کابوس امریکایی‌ها برای ادامه حضور در منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید.


اما استقبال گسترده مردم از اجتماعاتی که برای تجلیل از او و تبیین مکتب جهادی او شده، نشان می‌دهد که نه‌تن‌ها روند مقاومت و ایستادگی در برابر سلطه و ظلم استکباری امریکا و صهیونیست‌های تروریست، پایان نیافته بلکه شهید سلیمانی به الگویی برای ملت‌ها تبدیل شده و از این رو مقاومت از گستره و عمقی بیشتر برخوردار شده و ادامه راه این چهره بین‌المللی مقاومت، عزت و افتخار به حساب می‌آید. از این رو خود آنان به اشتباه محاسباتی خود در این جنایت تروریستی پی برده و اعلام داشته‌اند خطر شهید سلیمانی از ژنرال سلیمانی بیشتر است.
چنین اعترافی برآمده از این واقعیت است که خود شهادت بر عظمت سردار سلیمانی افزود و او را تبدیل به قهرمانی کرد که پای مبارزه با صداقت تا پای جان ایستاد. نوع کار او یعنی ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از مظلوم واجد ارزش و منزلتی معنوی و افتخار آمیز است.
عواملی که به شهید سلیمانی چنین اعتبار و جاذبه‌ای می‌دهد و از او شخصیتی کاریزما می‌سازد که او را در تراز یک مکتب مطرح کرده عبارت‌اند از: «صدق» و «اخلاص». همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب تأکید فرمودند: «اگر بخواهیم آن چیزی را که اسمش را می‌گذاریم مکتب شهید سلیمانی یکی دو جمله کوتاه تبیین کنیم، باید بگوییم این مکتب عبارت‌است از صدق و اخلاص. این دو کلمه درواقع عنوان و نماد و نمایه مکتب سلیمانی است.»
این دو عامل زمینه‌ساز رویکرد و عملکردی جذاب و شکل‌گیری کاریزما و جذابیتی در او و شایستگی نیل به شهادت گردید. او هم در زندگی شخصی و هم سازمانی و اجتماعی‌اش در اوج صداقت بود و صادقانه رفتار و عمل می‌کرد. رمز تحمل او در برابر سختی‌ها نیز همین بود که تعهدی را صادقانه پذیرفته ولذا رنج ادای حق آن را که تلاش جهادی بود نیز بر خود هموار می‌کرد و برای این تلاش هیچ‌گاه احساس طلبکاری نداشت. در بازگشت به اخلاص، در عین کار اثربخش و پرفایده، هیچ‌گاه دنبال دیده شدن و تشکر دیگران نبود و حتی از آن اکراه داشت و عادت به دوربین نکرد و بالاتر از این ریا و دیده نشدن را نتیجه عدم رشد و نرسیدن به بلوغ دانسته و به صراحت اعلام می‌داشت ای‌کاش به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم، آنکه باید ببیند، می‌بیند.
اما او که دنبال گمنامی و دیده شدن نبود، امروز مورد توجه و اقبال تمام آزادگان و عزت‌جویان قرار گرفته که او را الگویی برای اعتماد به نفس و حفظ عزت یافته و مکتب او را مایه کسب افتخار و سعادت می‌دانند. از این رو شهید سلیمانی و مکتب او تبدیل به بزرگ‌ترین کابوس برای ظالمان و ذلیلان شده که یکی نگران تقویت و توسعه مقاومت مظلومان و دیگری شرمنده سازش و ذلت خویش است. راز اینکه امپراتوری رسانه‌ای استکبار به‌دنبال سانسور این مکتب برآمده و محافل رسانه‌ای وابسته به جریانات سازش نیز سکوت و بی‌تفاوتی اختیار کرده‌اند، در همین نگرانی و شرمندگی نهفته است.