ایران معطر شد / حضور تماشایی مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام

برخی از این شهدا در عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸ و تک دشمن بعثی در سال ۱۳۶۷، تعداد دیگری از آنها مربوط به عملیات‌های والفجر یک، والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه، برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق، برخی دیگر مربوط به عملیات کربلای ۶ در منطقه عملیاتی سومار، بخشی دیگر از آنها مربوط به عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله هستند و برخی دیگر نیز از عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به جا مانده‌اند.
مراسم تشییع شهدا در تهران از ساعت ۸ صبح آغاز شد و محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران، جایگاه اصلی مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید گمنام از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا با حضور مردم و سران قوا تشییع شد.
به گزارش مهر، مراسم تشییع شهدا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی و هرمزگان نیز برگزار شد.
به برکت خون شهیدان


آینده‌ای بسیار درخشان پیش روی داریم
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در حاشیه شرکت در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز پیام شهدا در فضای کشور طنین افکن شده و عطر نورانیت و ایثار در جامعه و میان مردم موج می زند.
رئیس جمهور با تاکید بر ادامه راه شهیدان و ضرورت توجه به پیام شهدا گفت: پیام خون شهیدان عبودیت خداوند متعال، خدمت خالصانه، گره گشایی از کار و زندگی مردم، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی است.
وی با بیان اینکه شهیدان وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده ما گذاشته اند، اظهار داشت: در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا شرکت کردیم تا قبل از هر چیز از شهیدان مان درس ایثار و اخلاص بگیریم.
آیت الله رئیسی با اشاره به پیام شهیدان به مسئولین و دست اندرکاران امور کشور، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه بسیار سنگین خدمت خالصانه به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را بر عهده داریم و باید ضمن مراقبت از خطر نفوذ دشمن، با توسل به شهدا، امیدوارانه امور کشور را به پیش ببریم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: به برکت خون شهدا، آینده را بسیار امیدوار کننده و درخشان می بینم.
سایر اخبار این روزنامه
تقارن این تشییع با روز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) مژده‌بخش خیر کثیر برای کشور امام زمان(عج) است کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب میز وین و تفنگ خالی تحریم (یادداشت روز) اخبار ویژه چرا تحولات قزاقستان به سرعت رنگ خون گرفت؟ اسکان اضطراری بیش از 13 هزار نفر در استان‌های سیل‌زده دو نمونه موشک شلیک شده به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد در محوطه مصلای امام خمینی(ره) نمایش داده شد هر جا لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از داخل خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم ایران معطر شد / حضور تماشایی مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام جبهه به یادگار مانده از شهید سلیمانی ریشه استکبار را در منطقه خواهد کَند ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن از ۲۰ دی‌ مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه هدف موشک‌های ایران جریمه سنگین گوگل و فیس‌بوک به‌دلیل تخلف از قوانین داخلی فرانسه کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب