ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن از ۲۰ دی‌

در همین رابطه معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر‌سازی با اعلام اینکه ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در بیش از ۷۰۰ شهر
از ۲۰ دی ماه آغاز می‌شود، از برنامه‌ریزی برای افزایش شهرهای ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
محمود محمودزاده با اشاره به پایان مهلت متقاضیان متاهل برای ثبت‌نام در طرح نهضت مسکن تصریح کرد: 15دی‌ماه آخرین مهلت برای ثبت‌نام متاهلینی بود که از 28 مهرماه امسال فرصت ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند.
وی گفت: در پایان دوره ثبت‌نام متاهلین مجموعا دو میلیون و 456 هزار خانوار در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که تمامی این متقاضیان به‌جز حدود 100 هزار نفر پالایش شده‌اند.


این مسئول با بیان این‌که فهرست متقاضیان پالایش‌شده به کارتابل استان‌ها و سازمان‌های مربوط ارسال شده است،‌ افزود: پس از این مرحله،‌ کنترل فیزیکی مدارک و شرط پنجم یعنی سکونت پنج سال بررسی می‌شود.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی ادامه داد: بر این اساس در دوره جدید ثبت‌نام، آقایان مجرد بالای 23 سال می‌توانند از دوشنبه هفته آینده 20 دی‌ماه
اقدام به ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) کنند.
البته ظاهرا پذیرش ثبت‌نام مردان مجرد در این طرح به شرط تاهل آنها طی دوسال آینده است و این افراد بایستی در زمان تحویل واحد مسکونی‌، اسناد ازدواجشان را ارائه کنند.
هرچند به گفته معاون وزیر راه و شهر‌سازی، در صورتی که متقاضیان مذکور در موعد تحویل متأهل هم نشده باشند، بازهم می‌توانند صاحب واحد مسکونی فوق‌الذکر شوند فقط با این تفاوت که تمام تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته‌شده برای آنها حذف و واحد مسکونی به‌قیمت روز تحویلشان
می‌شود.
آغاز ساخت 85 هزار واحد
از سوی دیگرهمزمان با ثبت‌نام متقاضیان، فرآیند ساخت 85 هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن نیز طی هفته‌های اخیر در مناطق مختلف کشور آغاز شده و وزیر راه و شهر‌سازی از برنامه‌ریزی برای ساخت ۸۰۰ هزار واحد مسکن تا پایان امسال خبر داده است.
رستم قاسمی اخیرا در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه از ۴ میلیون مسکنی که ساخت آن را متعهد شده‌ایم برای ۲ میلیون مسکن زمین تهیه شده است، گفت: ساخت ۴۱ هزار واحد در قم، ۲۰ هزار واحد در یزد و ۲۰ هزار واحد در زنجان آغاز شده است و در بسیاری از شهرها مانند اراک و کرمانشاه نیز آماده آغاز عملیات اجرایی هستیم.
همچنین دیروز عملیات اجرایی چهار هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مشهد آغاز شد.
جزئیات اقساط وام
در همین حال وزارت راه و شهر‌سازی در گزارشی درخصوص میزان اقساط وام طرح نهضت ملی مسکن توضیحات جدیدی را مطرح کرد.
در بخشی از این گزارش تاکید شده است: دولت برای تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد و حمایت از این اقشار پرداخت یارانه سود تسهیلات را در نظر گرفته است که وزارت راه و شهر‌سازی در حال حاضر مجدانه پیگیر تأمین منابع لازم برای پرداخت یارانه سود اقشار کم‌درآمد جامعه است.
بر این اساس در صورت تامین منابع، در تهران برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹ درصد برای دهک‌های۴ و ۵، مبلغ اقساط بدون سود دوران مشارکت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین رقم اقساط با نرخ سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم نیز بدون سود دوران مشارکت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار
تومان برآورد شده است. البته در گزارش وزارت راه و شهر‌سازی اشاره مشخصی به رقم اقساط برای دهک‌های درآمدی بالاتر از دهک پنجم نشده است.
همچنین معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهر‌سازی به منظور تبیین این موضوع که میزان اقساط وام مذکور در مقایسه با ارقام کرایه خانه‌های فعلی بالا نیست اعلام کرد:اطلاعات سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نشان می‌دهد که در پایان آذرماه سال جاری اجاره‌بها هر مترمربع در شهر تهران معادل 84 هزار تومان بوده است. بنابراین اجاره ماهانه یک واحد آپارتمان 100 متری در شهر تهران حدود 8.4 میلیون تومان خواهد بود. از این رو پرداخت اقساط تسهیلاتی برای ساخت مسکن کم‌تر از هزینه اجاره یک واحد مسکونی برای زندگی خواهد بود با این تفاوت که پرداخت اقساط منجر به خانه‌دار شدن خانوار خواهد شد.
وعده تکمیل فاز ۹ پردیس
تا پایان سال
آخرین خبر درباره خانه دار کردن مردم در دولت رئیسی اینکه عضو هیئت‌ مدیره شرکت عمران پردیس اعلام کرد مسکن مهرهای فاز 9 پردیس تا پایان سال تحویل می‌شود.
ابراهیم نظری‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره مشکلات سایت مسکن مهر فاز 9 قدیم شهر پردیس،‌ اظهار کرد: این سایت شامل حدود 3700 واحد مسکن مهر است که این تعداد جزو واحدهایی هستند که قبل از سال 90 جانمایی شدند. قرار بود این واحدها در فاز 3 جانمایی شود که به دلیل نبود زمین، در فاز 9 قدیم جانمایی شد.
وی با بیان این‌که فاز 9 قدیم به دلیل توپوگرافی و جنس خاک منطقه خاصی است، ادامه داد: ‌این فاز دارای مشکلات خاصی است؛ 3700 واحد الان به مرحله خوبی رسیده‌اند. در اینجا دیوارهای حائل بزرگی داشته‌ایم که ساخت آنها از سال 90 آغاز شد و مقداری ناپایداری بودند.
عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران پردیس با بیان این‌که مشکلات عمده فاز 9 قدیم عمدتا برطرف شده است، تصریح کرد: فاز 9 قدیم جزو فازهای خوب شهر پردیس است، ضمن اینکه تمام فاز تا پایان سال تحویل می‌شود. پروژه‌های مسکن مهر این فاز از نظر زیرساخت‌ها،‌ آب، فاضلاب و برق مشکلی نداریم و در حال ساخت مسجد، مدرسه، پارک و... هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
تقارن این تشییع با روز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) مژده‌بخش خیر کثیر برای کشور امام زمان(عج) است کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب میز وین و تفنگ خالی تحریم (یادداشت روز) اخبار ویژه چرا تحولات قزاقستان به سرعت رنگ خون گرفت؟ اسکان اضطراری بیش از 13 هزار نفر در استان‌های سیل‌زده دو نمونه موشک شلیک شده به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد در محوطه مصلای امام خمینی(ره) نمایش داده شد هر جا لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از داخل خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم ایران معطر شد / حضور تماشایی مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام جبهه به یادگار مانده از شهید سلیمانی ریشه استکبار را در منطقه خواهد کَند ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن از ۲۰ دی‌ مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه هدف موشک‌های ایران جریمه سنگین گوگل و فیس‌بوک به‌دلیل تخلف از قوانین داخلی فرانسه کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب