ببخشید، شماره را اشتباه گرفتید!

امید مافی‪-‬ یک سکته خفیف در آزادی کافی است تا آبی‌ها صدر را دو دستی تقدیم قرمزها کنند و یک هفته مانده به پایان نیم فصل حقیرانه بر خاک بیفتند.
تیم فرهاد که در دو بازی اخیر نشان داده سخت گل می‌زند و به سادگی صحنه را خالی می‌کند اگر در برابر قشون تا بن دندان مسلح مس کم بیاورد و با چشم‌های بسته نود دقیقه بجنگد راه برای رسیدن سرخ‌ها به ستیغ لیگ هموار خواهد شد. اتفاق نامیمونی که رد سُم اسب‌های لاجوردی را بر شوره زار باقی خواهد گذاشت.
شاید این هم از خوش اقبالی شاگردان یحیی باشد که در شنبه ملتهب به ملاقات تیمی می‌روند که از آخر صاحب رتبه اول است و در این سیزده هفته آنقدر دست و پا زده که در آستانه نبرد سناباد مچاله شده است. یحیی اگر بتواند مشهدی‌های مغموم را در حوالی توس شکار کند و نت‌های زرد رنگ را در اوج زمستان بر لبان میزبان بنشاند می‌تواند به سبقت از ماشین آبی امیدوار باشد و بی‌اعتنا به جزع و فزع پسران فرهاد ارتش خود را به بالاترین نقطه رهنمون کند.
صدها کیلومتر آن سوتر از تهران و مشهد، طلایی‌های سپاهان برای تکه تکه کردن فولادی‌ها و لژنشینی برنامه دارند. محرم خوب می‌داند اگر بتواند در شطرنج با مرد نکونام حریف را کیش و مات کند قادر خواهد بود با التفات به نتیجه دو نبرد مهم دیگر نیم نگاهی به صدر داشته باشد و ... در قامت یک جنگجو لوله تفنگش را به سمت دشمنان قسم خورده خویش بگیرد. امروز عصر لیگ آبستن حوادث بسیاری است و هیچ کس نمی‌داند گلوله‌های سربی از گردن کدام فرمانده عبور خواهد کرد و خون در بال و پر کدام پرنده به حرف در می‌آید. آنچه مبرهن است اینکه آبی‌ها برای تداوم صدرنشینی گریز و گزیری ندارند جز آنکه توپچی‌های مس را غمگین و دل چرکین به سوی رفسنجان بدرقه کنند و مجوز عبور رقیبان را از قرمزها و زردها که منتظر کوچکترین لغزش چریک‌های فرهاد هستند، بگیرند. هیچ کس نمی‌داند پس از نود دقیقه‌ای تب‌آلود کدام مرد خوشبخت گوشی را بر می‌دارد و به سوزنبان آن سوی خط به سخره می‌گیرد و با ریشخند خواهد گفت: ببخشید شماره را اشتباه گرفتید! هیچ کس نمی‌تواند از حالا برای قهرمان نیم فصل جامه‌ای از آینه بدوزد تا شور چشمان حرفه‌ای از فرط تماشایش کور شوند. راستی کدام ناخدا در عصر زمستانی بادبان‌ها را خواهد کشید و در میانه توفان و کولاک مسافران خود را در بندرگاهی امن پیاده خواهد کرد؟ تا عصر اگر صبر کنید پاسخ این سوال را خواهید گرفت.