سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد استعفای آیت‌الله جنتی شایعه است

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی راجع به استعفای آیت‌الله جنتی گفت: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.
به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف در نشست خبری خود با عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در فاصله بین نشست خبری پیشین تا کنون، ۱۰ طرح و لایحه و ۲ اساسنامه بررسی شده است.
وی با اشاره به برخی از مصوبات شورای نگهبان گفت: لایحه «موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن» اخیرا تایید شد هم‌چنین طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» که در مرحله قبل با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود هنوز دو ابهام و یک ایراد آن باقی مانده است و به مجلس بازگشت داده می‌شود. لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» نیز با چند اشکال روبرو است که اگر اشکالات آن از سوی مجلس مرتفع شود، تایید خواهد شد.
طحان نظیف ادامه داد: طرح «اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مربوط به جرایم شرط‌بندی و قمار بازی در فضای مجازی» حدود ۴-۵ جلسه بحث کارشناسی را به خود اختصاص داد و موارد اشکال و ابهام آن به مجلس منعکس شد. یکی از ابهامات شورای نگهبان در خصوص تعریف قماربازی و شرط‌بندی بود که نظر خود را به مجلس در این رابطه گفتیم. هم‌چنین برخی از اشکالات طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» رفع شده است اما برخی هنوز باقی مانده است که به مجلس بازگشت داده شده است.


سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح بعدی، طرح «نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس» است که چند سال قبل به شورای نگهبان ارسال شده بود و با اشکالاتی مواجه شد و در نهایت در این مجلس دوباره بررسی شد که هنوز با اشکالاتی مواجه است. طرح بعدی، طرح «ساماندهی صنعت خودرو» است که با اصلاحات مجلس، ابهامات شورای نگهبان از بین رفت اما هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامه‌ای را برای ما ارسال کردند و ما موضوع را به مجلس منعکس کردیم.
طحان نظیف درخصوص آخرین وضعیت مصوبه طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح به شورای نگهبان ارسال شده و درحال رسیدگی به آن هستیم. این مصوبه ماهیتش لایحه است و بخشی از بار مالی آن را دولت تقبل کرده است اما در خصوص بخش دیگر آن نیز خودمان ابهام داریم ان‌شاءالله پس از بررسی‌های نهایی، نتیجه را اعلام می‌کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان درباره ایراد وارد شده به هیئت عالی نظارت بر مجمع که آن را شورای نگهبان دوم می‌خوانند گفت: هیئت عالی نظارت یک ساختار قانونی در کشور است. در مجمع آقایان می‌گویند قانون نظارت در حال اصلاح است اما ذیل همین قانون فعلی نیز مشکلی وجود ندارد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صحبت‌هایی راجع به استعفای آیت‌الله جنتی از شورای نگهبان شنیده شده، آیا استعفای ایشان بین اعضای شورا هم مطرح شده است؟ و همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگزینی آیت‌الله اعرافی، گفت: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.
سایر اخبار این روزنامه
چرا برخی خوانندگان برای خواندن ترانه تیتراژ تولیدات تصویری هزینه پرداخت می‌کنند؟ بازار سیاه تیتراژ خوانی سید حامد مرندی ورزش، آینه تمام عیار مدیریت سرانجام مذاکرات وین چه خواهد شد؟ گام‌های محتاطانه تا دستیابی به توافق ایران تمام قد در مسیر جبران فاجعه هواپیمای اوکراینی قرار دارد دو سال بعد از یک فاجعه تلخ اوکراین تنها بخش کوچکی از بلندپروازی و برنامه است سودای پوتین برای ایجاد نظم جهانی جدید دلجویی توئیتری وزیر امور خارجه روسیه عقب نشینی اولیانوف پس از توهین به ظریف جمعه سیاه فوتبال ایران با حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا سخت گیری AFC یا بی عرضگی مدیران! افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد بازار خودرو در جاده بلاتکلیفی رئیس‌ جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد استعفای آیت‌الله جنتی شایعه است گزارشی از اثر بازدارندگی موشک‌های ایرانی مانور موشکی ایران در عین الاسد امیر عبداللهیان: تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور اولویت دولت و وزارت خارجه است تاکید مجدد مقتدی صدر بر تشکیل دولت اکثریت ملی