وداع با خاطرات «در پناه تو»

مراسم خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حمید لبخنده امروز۲۰ دی در قطعه ۱۱۰ بهشت زهرا (س) و به خواست او خارج از قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.
نیما لبخنده، فرزند زنده‌یاد حمید لبخنده هنرمند شناخته‌شده سینما، تئاتر و تلویزیون، گفت: «به دلیل شرایط کرونایی تصمیم خانواده بر این بود که پیش از خاکسپاری، مراسم دیگری نداشته باشیم.»
لبخنده درباره اینکه چرا پیکر زنده‌یاد حمید لبخنده در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده نمی‌شود، یادآور شد: «خواسته پدرم این بود که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده نشود و این خواسته را به مادرم گفته بود.»
زنده‌یاد حمید لبخنده، روز شنبه ۱۸ دی در اثر عوارض ناشی از عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان، درگذشت. او متولد ۲۵ تیرماه ۱۳۳۰ در شهر اهواز بوده و فیلم‌ها و سریال‌های پربیننده را کارگردانی کرده بود. از سریال‌های ماندگار لبخنده می‌توان به سریال راویان اخبار در سال ۱۳۶۵ و در پناه تو در سال ۱۳۷۴ و پیدا و پنهان در سال ۱۳۸۳ اشاره کرد. سریال تلویزیونی در پناه تو را می‌توان مهم‌ترین اثر این هنرمند باسابقه کشورمان دانست.



حمید لبخنده در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر تحصیل کرده بود. او در سال ۱۳۴۶ با ثبت‌نام در کلاس‌های بازیگری دکتر حسین علی طباطبایی وارد دنیای هنر شد. اولین تجربه حرفه‌ای او در کارگردانی سال ۱۳۶۵ سریال راویان اخبار بود که در آن بازیگرانی همچون داریوش مودبیان، مرضیه برومند و رضا بابک بازی می‌کردند.
او در سال ۱۳۶۸ سریال حکایت‌نامه را کارگردانی کرد. بازیگران شناخته شده همچون حبیب‌الله دهقان نسب و رضا فیاضی در آن حضور داشتند. آخرین کار تلویزیونی او رازهای یک خانه در سال ۱۳۹۰ بود.
لبخنده در سینما نیز تجربه کارگردانی داشت. فیلم سینمایی آبی به کارگردانی او در سال ۱۳۷۹ تولید شد و در آن هنرمندانی همچون هدیه تهرانی، بهرام رادان و حسن جوهرچی بازی می‌کردند.