آقای مصطفوی! ۵۰۰ میلیون یورو از نان مردم نبود؟!

فوتبال ایران روز‌های جالبی را پشت سر می‌گذارد. روز‌هایی که همه به‌دنبال متهم می‌گردند، در حالی که خودشان مقصران اصلی هستند. مقصرانی که حاضر نیستند تقصیرشان را بپذیرند و قبول کنند که در اتفاق رخ داده قصور کرده‌اند.
سرخابی‌های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند، به همین راحتی، اما جالب اینکه آقایان مرتبط با این موضوع حتی نمی‌توانند بپذیرند حالا که کار از گذشته نهاد‌های نظارتی دخالت کنند. مرور حرف‌های داریوش مصطفوی، رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال مؤید همین نکته است. مصطفوی همین هفته قبل از مجلس و رئیس‌جمهور می‌خواست بابت حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۵۰۰ میلیون یورو پرداخت کنند، اما حالا که مجلس می‌خواهد به موضوع حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا ورود کند، می‌گوید «شما بهتر است به فکر نان مردم باشید.» مصطفوی می‌گوید «مجلس را چکار به فوتبال، فوتبال را برای عمله‌هایی مثل من بگذارید.»
جالب نیست؛ حالا که کار بالا گرفته و نوبت پاسخگویی آقایان فرارسیده، می‌گویند شما با فوتبال چکار دارید، اما وقتی قرار است بیت‌المال را بالا بکشند، همین مجلس و رئیس‌جمهور می‌شوند دلسوز فوتبال. خطاب به امثال مصطفوی باید گفت فوتبال با مدیریت امثال شما به اینجا رسیده و به این حال و روز افتاده، فوتبالی که جز ضرر و زیان چیزی عاید ورزش کشور نکرده و نمونه بارز زیان‌دهی است. با این حال هنوز آقایان از تکاپو نیفتاده‌اند و همچنان می‌خواهند خود را حق به جانب نشان دهند و اجازه ندهند کسی وارد قلمروشان شود، نکند که مشخص شود در طول تمام این سال‌ها چه بلایی سر فوتبال آورده‌اند.
اتفاقاً یکی باید به جناب مصطفوی یادآور شود، مجلس درست همینجاست که باید ورود کند و کارش رادرست انجام دهد، برای گرفتن یقه امثال شما نامدیرانی که کار فوتبال را به این روز‌ها کشانده‌اید. اینکه دو تیم بزرگ فوتبال ایران حذف شوند و آب از آب تکان نخورد، اتفاق بسیار دردآوری است، آن‌هم در حالی که همه خوب می‌دانستیم این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد. همه می‌دانستیم، اما مسئولان فوتبال از جمله همین جناب مصطفوی کاری نکردند تا کار به حذف برسد، آن وقت همین آقایان درخواست ۵۰۰ میلیون یورو را داشتند برای اینکه تیم ملی برود جام جهانی!


تناقض تا کجا؛ خودتان را به ندانستن زده‌اید یا اینکه واقعاً دچار فراموشی شده‌اید؟ فوتبال با مدیریت چنین آدم‌هایی فقط یاد گرفته سند‌سازی کند و بیت‌المال را هدر بدهد. همین آقایانی که تا دیروز به‌به و چه‌چه می‌کردند برای پول گرفتن، امروز به مجلس می‌تازند که چرا به جای نان مردم سراغ فوتبال آمده‌اید! راستی جناب مصطفوی وقتی ۵۰۰ میلیون یورو پول می‌خواستید فکر نکردید که قرار است این پول از کجا تأمین شود؟ فکر نکردید که این پول به شرط تأمین از جیب همین مردم به فوتبال می‌رسد تا برود جام جهانی و برگردد. همین فوتبالی که امروز شنیده می‌شود یکی از تیم‌هایش در اردوی خارجی چه مشکلات اخلاقی به بار آورده است.
آقای مصطفوی! مجلس درست و به موقع به موضوع ورود کرده، فقط امیدواریم تا آخر پای حرفش بایستد و مدیرانی مثل شما را پاسخگوی تمام کم‌کاری‌ها و بیت‌المال‌خوری‌ها کند.