شهرداری‌ها موظف به تامین «فضای فروش»


وزیر کار گفت: برای همه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها بخشنامه ارسال شده که بر اساس مصوبه ابلاغی وزارت کشور در تعامل با شهرداران، یکی از میادین شهر به نام میدان کارآفرینی تغییر نام دهد.
حجت الله عبدالملکی در نشست کارگروه‌های تخصصی شورای عالی اشتغال با بیان اینکه در ایجاد اشتغال، فضای فروش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در قانون آمده شهرداری‌ها موظفند این فضا را در اختیار قرار دهند و بر این اساس پیشنهادی درکارگروه زیر ساخت مطرح شد که در هر شهری، میدانی به نام کارآفرینی، نام‌گذاری شود که یکی از کارکردهای آن ایجاد بازار موقت در آن میدان باشد.
وی افزود: این موضوع از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است.
عبدالملکی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی و مهارتی را از دیگر کارکردهای این میادین عنوان کرد و گفت: مردم هم می‌توانند برای بهتر شدن محیط کسب و کار در این میادین، ایده‌پردازی کنند.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تاریخ جمهوری اسلامی و قبل‌تر از آن نیز این اتفاق نیفتاده که دستگاه‌های مختلف و موثر در زمینه اشتغال، کنار هم قرار بگیرند و مفاهمه و هم افزایی در زمینه اشتغال بین آن‌ها شکل بگیرد.
وی با اشاره به اینکه شورای عالی اشتغال، فضایی برای ایجاد هاهنگی بین دستگاه‌های موثر در حوزه اشتغال است، گفت: در سطح شورای عالی اشتغال کشور، هماهنگی بین روسای دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد و برای هماهنگی عملیاتی لازم است هشت کارگروه ایجاد شده در رده‌های پایین تر، پیگیر کارها باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار اصلی کارگروه ها، ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌هایی است که با هم سنخیت دارند خاطر نشان کرد: انتظار داریم کارگروه‌های تخصصی، پنج محور زیست بوم ملی اشتغال را پیش ببرند.
عبد الملکی برای فعالیت هر کدام از کارگروه‌های تخصصی پیشنهاداتی ارائه کرد و گفت: حلقه اصلی و نهایی اشتغال، بازار است و در «کارگروه توسعه بازار، بازاررسانی و فروش» می‌توان صادرکننده پیدا کرد تا محصولات کارگاه‌های کوچک یا واحد‌های خانگی که ظرفیت ارائه به بازار را دارند، صادر نمایند یا تعامل با استان‌های مرزی و همجوار خود، راه را برای صدور محصول خود هموار کنند.