سخنگوی دولت: هیچ شخص و کشوری به جز آقای باقری نماینده ایران در مذاکرات وین نیست

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای علی باقری هستند، تاکید کرد که هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست.
به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست با نمایندگان رسانه‌ها با تشکر و قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر رهبری انقلاب اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه بخش بود. قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و رئیس جمهور محترم هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تاکید کرده اند.
عمل به وعده ها امکان پذیر نباشد با مردم در میان خواهیم گذاشت
وی افزود: همچنین عمل به وعده ها و استفاده از نظرات متخصصین مورد توجه دولت خواهد بود و هرکجا که عمل به وعده ها امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.


سخنگوی دولت همچنین با تشکر از مردم در برپایی مراسم های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و حضور در تشییع پیکر ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهدای مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان را گرامی می‌داریم و با مردم مناطق سیل زده جنوب کشور ابراز همدردی می‌کنیم.
دولت و نهادهای انقلابی در کنار سیل زدگان خواهند بود
بهادری جهرمی با اشاره به اینکه همانطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود و در چندین نوبت به مردم و مسئولان استانی، هشدار داده بود، شاهد وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور خصوصاً استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بودیم، یادآور شد: متاسفانه خساراتی را برای بخش های مسکونی، کشاورزی و دامداری مردم و همچنین زیرساخت ها از جمله راه های مواصلاتی، مخابراتی، شبکه برق و آب پیش آمده است اما خوشبختانه با اعلام هشدار و اقدامات پیشگیرانه و همچنین تخلیه برخی مناطق روستایی از ورود خسارت گسترده، تا حد زیادی جلوگیری شد.
وی افزود: بلافاصله وزیر محترم نیرو نیز از طرف دولت به منطقه اعزام شد و پیگیری وضعیت خسارات و امدادرسانی به سیل زدگان را دنبال کرد. پس از ایشان هم معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور بازدیدهای میدانی خوبی را از استان های سیل زده به عمل آوردند و همه دستگاه های دولتی، امدادی، بسیج و سپاه نیز به میدان آمده‌اند که ان‌شاءالله اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده با سرعت صورت گیرد.
سخنگوی دولت گفت: همچنین احتمالا در اوایل هفته آینده در همین مناطق مجددا باران های نسبتا سنگین خواهیم داشت که ضرورت دارد هم مردم و هم دستگاه‌های دولتی از هم اکنون آمادگی لازم را برای کاهش خسارات داشته باشند.
ایرانیان مقیم خارج از کشور سوالات خود را در میخک مطرح کنند
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به نخستین جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور اظهار کرد: این جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و رئیس جمهور بر حمایت و رسیدگی به مسائل ایرانیان خارج از کشور از جمله مسائل کنسولی، تحصیلی و تجاری تاکید کردند.
بهادری جهرمی گفت: همچنین در این خصوص سامانه میخک وزارت خارجه به عنوان پرسمان تردد محیطی راه اندازی شده است و ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند سوالات خود را در آنجا مطرح کنند و ظرف مدت کوتاهی پاسخ آن را دریافت کنند.
میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان، اظهار کرد: دولت اصلی ترین مدافع متناسب سازی حقوق کارکنان شریف با محوریت عدالت است. یکی از آسیب‌های پرداخت حقوق، بخشی‌نگری است. طبعا افزایش حقوق متوازن با محوریت عدالت در دستور کار دولت است.
وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست، بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰ درصد است. بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف شده است؛ و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوقشان رشد دارد.
بهادری جهرمی یادآور شد: این در حالی است که ما در سالیان گذشته شاهد یک سیکل معیوب بودیم؛ حقوق براساس منابع غیر پایدار ۲۰ درصد بالا می‌رفت و با استقراض از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم، بیشتر از آن به هزینه های مردم اضافه می شد؛ این روش هیچ نتیجه ای جز افزایش فاصله طبقاتی نداشت؛ کما اینکه در هشت سال گذشته ضریب جینی از مرز ۴۰ واحد عبور کرده است.
رابطه دولت با مردم شفاف است
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعه تغییر و ترمیم کابینه، تصریح کرد: خواهش می کنم از انعکاس هرگونه شایعه به ویژه در حوزه هایی که دغدغه مردم است و با معیشت مردم سروکار دارد پرهیز شود، رابطه دولت با مردم شفاف است و هر تصمیم که بخواهد اتخاذ شود اول با مردم در میان گذاشته می شود. همه تصمیمات اقتصادی دولت با همدلی و همکاری تیم اقتصادی اتخاذ می شود.
تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای دکتر علی باقری هستند
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اولیانوف درباره مذاکرات اظهار کرد: تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای دکتر علی باقری هستند. هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست. طبیعی است کشورهای دیگر در چارچوب اقدامات دیپلماتیک کشور خودشان اقدام می کنند. برخی حضور رسانه ای بیشتری دارند. بنابراین هیچ کشور و مقام دیگری نمایندگی از دولت ایران در مذاکرات ندارد. همچنین جایگاه مقامات سابق کشور نیز محترم است و به روش های دیپلماتیک حمایت می شوند.
دولت سیزدهم دولت وعده‌های صادق است
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره علت اعلام برخی آمارها، اظهار کرد: قاعدتا اعضای دولت در چارچوب وظایف و برنامه‌ها، وعده هایی که می دهند طبق دستور رییس جمهور محترم باید وعده های واقع بیانه و صادقانه باشد. طبق فرمایشات اخیر رهبری هم، دولت خودش را مکلف به تحقق دستورات معظم له می داند و در اعلام وعده ها و پیگیری ها صادقانه عمل می کند.
وی افزود: پس دولت خودش را ملتزم به وعده صادق می داند و اگر تحقق نیابد مقام مسئول مکلف به اعلام دلایل آن است. پایش عملکرد جزئی مهم از هر فرایندی اجرایی و نظارتی است. طبیعتا عملکردها هم توسط بخش های مختلفی در ریاست جمهوری بطور مستمر در حال پایش و ارزیابی هستند.
بهادری جهرمی یادآور شد: همانطور که رئیس جمهوری بارها تاکید کرده‌اند، دولت سیزدهم دولت وعده‌های صادق است و نظارت بر تحقق این مسئله بصورت کلی توسط شخص رئیس جمهوری و معاون اول صورت می‌گیرد. از جهت حرکت در مسیر برنامه ریزی و بودجه سالیانه نیز سازمان برنامه و بودجه برای عدم انحراف وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی از خط مشی دولت نظارت خواهد کرد.
گفتاردرمانی چاره درد مردم نیست
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره راهکار دولت برای بازگرداندن اعتماد اجتماعی گفت: اصلی ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم، عملکرد درست دولت است. دولت اعتقاد دارد تضعیف و یا تقویت اعتماد مردم در گرو عملکرد دولت است، نه در گرو شعارها، گفتار درمانی چاره درد مردم نیست. به همین دلیل اصلی ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم عملکرد درست دولت و خدمت رسانی صادقانه و جلوگیری از اعلام وعده هایی است که محقق نشدنی هستند.
وی افزود: دولت با اولویت بندی مسائل مختلف، حل مشکلات کشور را در دستور کار قرار داد و به عنوان نمونه اقدام جهادی در دوره کرونا برای کاهش تلفات از همین نمونه است. شنیدن صدای مردم، مردمی بودن و حذف فاصله ها با مردم، خدمت صادقانه و گفت‌وگوی صادقانه با مردم در دستور کار دولت قرار دارد.
بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت، مردم را محرم‌ترین و نزدیکترین افراد به خود می‌داند و همانطور که رهبری گفتند، هرجا که عمل به وعده ای با مشکل مواجه شود حتما با مردم در میان می گذارد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» راه‌های کنترل وضعیت بازار مسکن را بررسی کرد نیاز به میلیون‌ها مسکن برای جبران عقب‌ ماندگی‌ها ژوبین صفاری حسرت‌زدایی از کودکان بدون سیاست زدگی بخش خصوصی در اقتصاد هنر با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند؟ دیوارهای تَرَک‌خورده گالری‌ها با موافقت نمایندگان تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت روحانی تصویب شد دی‌ماه تصادفات تلخ تمامی ندارد! جولان «زنجیره‌ای‌ها» در جاده‌ها به زودی خبرهای خوب شنیده خواهد شد؟ ماراتن مذاکرات وین در مراحل سرنوشت‌ساز نماینده مجلس:‌ داروهای کمیاب در بازار آزاد با چندین برابر قیمت پیدا می‌شوند! سرگردانی بیماران خاص میان داروخانه‌های شهر سخنگوی دولت: هیچ شخص و کشوری به جز آقای باقری نماینده ایران در مذاکرات وین نیست اولیانوف: در مذاکرات وین هیچ کشوری جا نمی‌ماند! سرلشکر باقری: واقعیت‌های دفاع مقدس باید عیناً و بدون تحریف به جامعه ارائه شود دلایل ناتوانی نظامی رژیم صهیونیستی در برابر ایران