در چهاردهمین سفر استانی رئیس جمهوری چه گذشت؟ از دیدار با سیل‌زدگان تا افتتاح پالایشگاه نفت فوق سنگین

رئیس جمهور در چهاردهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه 23 دی ماه به استان هرمزگان سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان قرار گیرد.
به گزارش فارس، آیت الله رئیسی رئیس جمهوری در چهاردهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه 23 دی 1400 به استان هرمزگان سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان قرار گیرد.
آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.
رئیس دفتر و معاون اجرایی رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای کشور، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان رئیس جمهوری را در این سفر همراهی کردند.


ئیس جمهوری صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان هرمزگان درباره اهداف و برنامه‌های این سفر گفت:‌ پیش از انجام سفر، هیات‌هایی به استان اعزام شده و با کمک نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیازهای هرمزگان شناسایی شده است.
وی افزود: این استان در عرصه‌های تجاری، معدنی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه دارد و با وجود این ظرفیت‌ها نباید شاهد برخی نارسایی‌ها، فقر و بیکاری در استان باشیم.
رئیسی با بیان اینکه سطح بالایی از امنیت در استان برقرار است که باعث ایجاد امنیت مطلوبی در خلیج‌فارس نیز شده است، اظهار داشت: لازم است از نیروهای مسلح استان که با حضور آگاهانه و بابصیرت خود توانسته‌اند به خوبی امنیت را در دریا و آسمان هرمزگان و خلیج‌فارس ایجاد کنند قدردانی کنم.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: در پرتو امنیت موجود در هرمزگان می‌توان هر نوع سرمایه‌گذاری در استان را تضمین کرد و با اتکا بر این سرمایه‌گذاری‌ها بر توسعه هرمزگان همت گماشت.
وی گفت: دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های موثری برداشته می‌شود.
حضور آیت‌الله رئیسی در جمع سیل‌زدگان
رئیس جمهور در ادامه سفر خود در جمع سیل‌زدگان منطقه هشتبندی شهرستان میناب هم حاضر شد و از نزدیک شنوای مسائل و مشکلات مردم سیل زده شد.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم این منطقه گفت: افتخار ما و همه اعضای دولت این است که خدمتگزار شما مردم باشیم.
رئیسی گفت:‌ با تلاش دولت و صبر و همت مردم نسبت به جبران خسارت‌های سیل به این منطقه و احیای کشاورزی اقدام خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به مطالبات مردم در زمینه تغییر در تقسیمات کشوری و ایجاد جاده افزود: از صبر، تلاش و روحیه انقلابی شما تشکر می کنم و اطمینان می‌دهم که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات شما به کار خواهد گرفت.
تصمیمات لازم برای حل مشکلات مناطق زلزله زده در شورای اداری استان اتخاذ خواهد شد
آیت الله رئیسی در ادامه چهاردهمین سفر استانی خود در استان هرمزگان از منطقه زلزله زده گیشان غربی هم بازدید و از نزدیک با مردم این منطقه گفتگو کرد.
رئیسی با تشکر از اقدامات استاندار هرمزگان و بنیاد مسکن نسبت به رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده منطقه گیشان غربی، به اقدامات عمرانی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: نیاز به بودجه بیشتری برای حل مشکلات در این منطقه است که در جلسه شورای اداری استان در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
رئیس جمهوری اظهار کرد: خدمت به این مردم عزیز وظیفه دولت است و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.
بازدید رئیس جمهوری ‌از بخش‌های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی
رئیس جمهوری در ادامه برنامه‌های سفر خود از مرکز کنترل ترافیک ‌و جستجو و نجات دریایی مجتمع بندری شهید رجایی و اتاق مدیریت و مانیتورینگ این مجموعه بازدید کرد.
بازدید از طرح‌های توسعه‌ای، زیرساخت‌های گمرکی و اموال تملیکی از دیگر برنامه‌های حضور رئیس جمهوری در این مجتمع بود.
رئیسی همچنین در جریان روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بندری قرار گرفت.
امروز نیروهای مسلح ما حقیقتا و در عمل ملجا و پناه مردم هستند
سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه هم در ادامه برنامه‌های سفر به هرمزگان در جمع نمازگزاران مسجد شهرک امام علی(ع) حضور یافت.
وی در جمع نمازگزاران با بیان اینکه امیدوارم رشادت‌ها، شهامت‌ها، ایستادگی‌ها و افتخارآفرین‌های مجموعه سپاه با قوت تداوم پیدا کند، گفت: در دوران دفاع مقدس پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح و انقلابی کشور، در جبهه‌های جنوبی و غربی و نیز در مناطق دریایی حقیقتا خوش درخشیدند.
رئیس جمهوری افزود: پس از پایان دفاع مقدس نیز نیرو و توان سپاه در جهت سازندگی کشور بکار گرفته شد. هر جا که یک پروژه مهم و یک کار بزرگ در جهت رفع مشکلات کشور می‌بینیم، یک نیروگاه، یک پل، یک مجموعه عظیم صنعتی، راه‌ها و بزرگراه‌ها، مجموعه قرارگاه‌های سازندگی مرتبط با سپاه آنجا مشغول تلاش و کار هستند.
رئیسی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و اشاره به حضور میدانی وی در رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل سال ۹۸ خوزستان اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات نیروهای مسلح و نیروهای بسیج در امدادرسانی به مردمی که گرفتار بلایای طبیعی شده‌اند، بهترین کمک به دولت است.
وی تصریح کرد: خانواده افراد شاغل در نیروهای مسلح چه در دوران دفاع مقدس و چه در حال حاضر که دوران سازندگی است،‌ گاهی روزها همسر و پدر خود را نمی‌بینند. این صبر و بردباری شما خیلی نزد خداوند متعال پاداش و اجر دارد. رهبری معظم انقلاب همواره به همه ما به عنوان سربازان نظام، این تاکید را دارند که در انجام خدمت به مردم به هیچ عنوان نباید کوتاهی کرد.
رئیس جمهور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در عین حال به همه توصیه می‌کنند که در کنار خدمتگزاری از خانواده غافل نشوند. ایشان تاکید دارند که باید کار و تلاش کنیم اما خانواده‌ها هم دارای جایگاه و حقوقی هستند. خوشبختانه در نیروهای مسلح و به ویژه در سپاه به تربیت و تحصیل و رشد فرزندان توجه خوبی می‌شود.
آیت‌الله رئیسی افزود: امروز نیروهای مسلح ما و سپاه پاسداران به صورت خاص، این هوشیاری و بصیرت را در مسایل مختلف دارند.
کارهای زیادی در قشم به برکت جمهوری اسلامی انجام شده است
همچنین به گزارش مهر آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان هرمزگان، با حضور در روستای گورزین با مردم این روستا دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
رئیس جمهور گفت: در جزیره قشم به برکت جمهوری اسلامی کارهای زیادی انجام شده است و چهره این جزیره با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.
رئیسی خاطر نشان کرد: بخشی از مردم این منطقه در پروژه‌های گردشگری مشغول هستند که با توسعه این صنعت، اشتغال افزایش خواهد یافت.
آیت الله رئیسی با اشاره به درخواست مردم برای حل مشکل بازپرداخت تسهیلات خود که برای سال‌های گذشته بوده، تصریح کرد: قرار شد استاندار این موضوع را پیگیری کنند تا بازپرداخت تسهیلات فشاری بر مردم نیاورد.
نخستین پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین ایران افتتاح شد
همزمان با افتتاح فاز نخست شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم، روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت خام فوق سنگین کشورمان به فرآورده‌های نفتی شامل قیر، نفتا، گازوئیل و نفت سبک تبدیل می‌شود.
۵۰ درصد محصولات پالایشی این مجتمع عظیم در جزیره قشم به قیر و ۵۰ درصد دیگر هم به برش‌های سبک نفتی شامل نفتا، گازوئیل و نفت سبک تبدیل و تمام این محصولات به صورت ۱۰۰ درصد به کشورهای مختلف صادر خواهد شد.
فاز دوم این مجموعه پالایشگاهی هم با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که با اتمام آن، میزان تولید روزانه محصولات پالایشی این پالایشگاه به ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
رزش افزوده سالانه فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه مهم کشورمان در قشم ۸۵۷ میلیون دلار برآورد شده که ارزآوری مهمی برای کشور محسوب می‌شود.
به گفته کارشناسان این پالایشگاه، سالانه یک میلیون تُن قیر و ۵.۶ (شش و نیم) میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی همچون نفتا، گازوئیل و نفت سبک در این مجموعه با هدف صادرات تولید خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
بازار بورس تا پایان سال ۱۴۰۰ چه وضعیتی خواهد داشت؟ رستگاری بورس در سه ماهه آخر سال محمدعلی وکیلی نوشتیم غرور ملی! ملت خواندند عقده ملی! حاج علی‌اکبری: در جنگ دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد با وجود امکان ارتباط مستقیم صاحبان اثر و مخاطبان، آیا سانسورهای سلیقه‌ای کارآمد است؟ شبکه‌های اجتماعی در برابر ممیزی قیمت کلیه روی نوار صعودی هزینه‌های معیشت بالا می‌رود سفر به بغداد برای فروش «کلیه» «ابتکار» روند بازارهای اقتصادی را بررسی کرد ریزش ادامه‌دار قیمت‌ها درصورت توافق «ابتکار» روند بازارهای اقتصادی را بررسی کرد ریزش ادامه‌دار قیمت‌ها درصورت توافق در چهاردهمین سفر استانی رئیس جمهوری چه گذشت؟ از دیدار با سیل‌زدگان تا افتتاح پالایشگاه نفت فوق سنگین دور و نزدیک توافق در دور هشتم مذاکرات وین بازگشت موقت مذاکره‌کنندگان ارشد به پایتخت‌ها روز یازدهم مذاکرات وین تمرکز مذاکره‌کنندگان بر اصل راستی‌آزمایی حاجی‌زاده با اشاره به آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر در سپاه: اگر جنگ تحمیلی امسال رخ می‌داد، کمتر از هشت روز طول می‌کشید ابلاغ پیام آیت‌الله رئیسی به همتای چینی تاکید امیر عبداللهیان بر توسعه همه جانبه روابط با چین وزیر خارجه چین: آمریکا باید اشتباه خود در خروج از برجام را جبران کند