ایران به رابطه با ترکیه نگاه بلندمدت و همه جانبه دارد

رؤسای جمهور ایران و ترکیه در گفت‌و‌گوی تلفنی، روابط دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تقویت سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های تهران- آنکارا تأکید کردند. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود با اشاره به ظرفیت‌های توسعه روابط و همکاری‌های تهران- آنکارا در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به رابطه و همکاری با ترکیه نگاه بلندمدت و همه‌جانبه دارد و از برنامه‌ریزی برای همکاری‌های راهبردی با ترکیه استقبال می‌کنیم.
آیت‌الله رئیسی بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها به عنوان تنها راه امنیت و ثبات پایدار در مناطق مختلف منطقه تأکید کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با بیان اینکه ترکیه فهرستی از همکاری‌های اقتصادی مختلف را برای تقویت و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است، ابراز علاقه‌مندی کرد که بزودی به تهران سفر کند.
رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر استمرار تأمین انرژی ترکیه توسط ایران، گفت: ترکیه، ایران را تأمین‌کننده قابل اطمینان انرژی می‌داند و به‌دنبال افزایش سطح همکاری‌های خود با تهران است.


اردوغان همچنین با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو و دیدار با آقای پوتین ابراز امیدواری کرد بزودی نتایج و دستاوردهای مفید این سفر در مناطق مختلف نمایان شود و بر همراهی کشورش با ایران برای امنیت منطقه تأکید کرد.

نشست سران قوا  با محوریت سفر رئیسی به روسیه و بودجه ۱۴۰۱
همچنین سران سه قوه در نشست خود به میزبانی دفتر رئیس جمهور موضوعات داخلی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.
در نشست هفتگی سران سه قوه که به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و موضوعات داخلی و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. سفر دو روزه رئیس جمهور به روسیه و دستاوردهای این سفر در گسترش روابط دوجانبه تهران و مسکو و همچنین تأکید بر اهمیت راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های دو کشور بویژه مخالفت با یکجانبه گرایی از جمله محور‌های گفت‌وگوی سران قوا در این نشست بود.
موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و لزوم توجه به محورها، اهداف و جهت‌گیری‌های بودجه متناسب با ظرفیت‌ها و منابع کشور نیز در این نشست مطرح و بررسی شد.
همچنین در این نشست سران سه قوه بر همکاری و هم‌افزایی هر چه بیشتر قوای مجریه، مقننه و قضائیه و همه نهادها در جهت اهداف عدالتخواهانه نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و تقویت امید و اطمینان در مردم تأکید کردند.