جنجال مسی، رادو دردسر بزرگ سرخ‌ها و هفته سرنوشت‌ساز بوریس


 
 
جنجال اینستاگرامی ستاره آرژانتینی


توهین باورنکردنی مسی به مفسر معروف
 
جیمی کاراگر، ستاره سابق لیورپول، مدعی شد که لیونل مسی به خاطر انتقاد از انتقالش به پی‌اس‌جی به او توهین کرده است. مسی تابستان امسال از بارسلونا جدا و به عنوان بازیکن آزاد به پاری سن ژرمن منتقل شد اما به نظر می‌رسد که نتوانسته هنوز با ترکیب این تیم سازگار شود. ابتلای او به کرونا در تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی نیز کار را برای او دشوارتر کرد و این بازیکن چند هفته‌ای است که نتوانسته برای تیمش به میدان برود. با این حال این ستاره آرژانتینی از انتقادهایی که از حضورش در پی اس جی می‌شود چندان راضی و خوشحال نیست و این موضوع را به کارشناس شبکه اسکای اسپورت نشان داده است. کاراگر شب گذشته پس از شکست واتفورد برابر نوریچ گفت: «پس از برنامه «Monday Football Night» بود که پیامی خصوصی روی اینستاگرامم دریافت کردم. این پیام از سوی خود مسی بود. دوست ندارم این پیام‌های خصوصی را نشان دهم اما او اساسا من را الاغ خطاب کرد.» انتقاد کاراگر از مسی و مطرح کردن این موضوع که او نتوانسته در ترکیب پی اس جی جا بیفتد به مذاق این ستاره آرژانتینی خوش نیامده است.این ادعای کاراگر باعث شد که گری نویل، دیگر مفسر این شبکه، به همراه دیو جونز، مجری این برنامه، نتوانند جلوی خنده‌شان را بگیرند اما این مدافع سابق لیورپول ادامه داد: «اگر مسی آن برنامه را دیده پس امیدوارم این برنامه را هم ببیند چون لیونل، من واقعا دوستت دارم. تو بهترین بازیکن تاریخ هستی و در مقایسه با تو من الاغ بودم.» کاراگر با اشاره به شرایط این بازیکن در پارک دو پرنس ادامه داد: «بپذیر که تو در این تیم جا نیفتادی. تو به اندازه کافی خوب بازی نکرده‌ای، حتی اگر در تابستان قهرمان کوپا آمه‌ریکا شده باشی. این اتفاق برای این که محمد صلاح از ترکیب منتخب سال فیفا بیرون بماند کافی نیست.» این مفسر شبکه اسکای اسپورت در واقع به حضور نداشتن  محمد صلاح در ترکیب منتخب سال 2021 اشاره دارد که از سوی فیفا اعلام شد، اتفاقی که تعجب بسیاری را به دنبال داشت به خصوص که این بازیکن مصری جزو سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال قرار داشت.
 
 
 
 
 
شمارش معکوس برای محکومیت  یک میلیون یورویی
رادو، دردسر بزرگ درویش و سرخ ها
 
بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس پس از این که ۱۷ آذر تهران را با تصمیم یک طرفه ترک کرد، پس از گذشت نزدیک به ۴۰ روز، فسخ یک طرفه قراردادش را نیز در دستور کار خود قرار داد تا بابت دو فصل دیگر نزدیک به ۹۴۸ هزار یورو به همراه 5 درصد سود سالانه طلبکار شود؛ رقمی که احتمالا به یک میلیون یورو خواهد رسید. نامه شکایت رادو از پرسپولیس در حالی به تازگی در اختیار کمیته انضباطی فیفا قرار گرفت که او آخرین بازمانده از نسل کروات‌های دوران درخشان برانکو ایوانکوویچ بود. رادو با پرسپولیس در هر پنج فصل قهرمانی متوالی این تیم در لیگ برتر حضور داشت اما هرگز نتوانست تبدیل به دروازه بان اول این تیم شود. با این حال رادو با کج سلیقگی محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس در فصل ۱۳۹8-۱۳۹9 قراردادی به مدت سه فصل با سرخ‌ها تمدید کرد تا از همان نخستین روزهای امضای قرارداد مخالفانی را در تیم و بین منتقدان پیدا کند. وقتی قرارداد رادو با پرسپولیس برای سه فصل تمدید شد، نخستین منتقدان خود را در رختکن پیدا کرد. سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی نیا و امید عالیشاه جزو بازیکنانی شدند که موضع گیری های تندی را در خصوص این بازیکن و تمدید قراردادش با مبلغی بسیار گران قیمت به ارزش ۳۰۰ هزار یورو در فصل اول با افزایش ۲۰ درصد سالانه در سال دوم و سوم داشتند .دیدگاهی که پیش کسوتانی نظیر حسین عبدی، جواد منافی، ناصر ابراهیمی و... هم در گفت وگوهای خود داشتند اما انصاری‌فرد برای این که ثابت کند می‌تواند یکی از بدترین مدیران تاریخ باشگاه پرسپولیس از حیث عقد قرارداد شود، بدون توجه به تمام این مسائل این کار را انجام داد. بعد از انصاری فرد نوبت به جعفر سمیعی رسید تا با بی تفاوتی به مطالبات رادو مشکلات را دوچندان کند. نحوه برخورد سمیعی و دست‌اندرکاران باشگاه با رادو به قدری خارج از عرف بود که باعث شد دروازه‌بان کروات چندین بار با نامه‌های کتبی هشدار لازم برای فسخ قرارداد را بدهد اما میانجیگری یحیی مانع از این اتفاق شد. مجید صدری سرپرست پیشین پرسپولیس نیز در برخورد با رادو همان راهی را رفت که سمیعی رفته بود و همین موضوع باعث شد تا دروازه بان کروات تهران را به مقصد کشورش ترک و در نهایت هم از پرسپولیس شکایت کند. حالا باشگاهی که در طول چهار فصل اخیر، محکومیت‌های سنگین بین‌المللی را تجربه کرده، باید به زودی منتظر یک حکم یک میلیون یورویی دیگر باشد.
 
 
 
 
 
هفته سرنوشت ساز در پرونده «پارتی گیت» بوریس
در پی انتشار گزارش تحقیقات درباره مهمانی پرسرو صدای نخست وزیر انگلیس  نمایندگان   برای آینده حیات سیاسی جانسون تصمیم می گیرند
 
زنجیره افشاگری‌های اخیر علیه "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس از برگزاری مهمانی‌های ضد قواعد کرونایی در دفتر نخست‌وزیری گرفته تا رسوایی‌های مالی و اخاذی از نمایندگان پارلمان به‌شدت وی را تحت فشار قرار داده و از محبوبیت جانسون و حزبش کاسته است. به تازگی درخواست‌های زیادی برای کناره‌گیری جانسون از طرف اپوزیسیون و حزبش علیه وی شکل گرفته است. حالا قرار است گزارش تحقیقات داخلی موسوم به "پارتی گیت" در اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده منتشر شود. در این گزارش قرار است به برخی سوالات پاسخ داده شود، از جمله این‌که؛ چند بار در مقر نخست‌وزیری انگلیس در دوران قرنطینه مهمانی برگزار شده است؟ چه‌کسانی در این مهمانی‌ها شرکت داشتند؟ چه‌کسانی همه‌چیز را درباره نقض قواعد کرونایی در این مهمانی‌ها می‌دانستند؟ عموم مردم به‌ ویژه به این مسئله علاقه‌مندند که بدانند شخص جانسون تا چه‌اندازه در برگزاری این پارتی‌های ضد قواعد کرونایی نقش داشته است، نتیجه این گزارش به‌شدت بر آینده سیاسی جانسون تأثیرگذار است.رسانه‌های انگلیسی در گزارش‌هایی از تصمیمات تعداد زیادی از هم‌حزبی‌های نخست وزیر برای دادن رأی عدم اعتماد به جانسون و ساقط کردن وی از حکومت پیامد افشاگری‌های مداوم علیه او خبر دادند.با این‌همه جانسون تلاش می‌کند با راهکارهای مختلف قدرت را برای خود حفظ کند. به‌نوشته رسانه‌های غربی، جانسون برای خنثی کردن خشم بریتانیایی‌ها تلاش می‌کند سرها را از سمت این رسوایی‌ها به‌سوی دیگری بچرخاند و اذهان را تحریف کند.در این شرایط روزنامه "وینر سایتونگ" در گزارشی نوشت: مبارزه "بوریس جانسون" برای ماندن در مقام نخست‌وزیری در انگلیس در 12 روز اخیر به مسابقه با یک ترن هوایی نفس‌گیر می‌ماند.