توضیح سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پی گزارش آفتاب یزد

آفتاب یزد: چندی پیش گزارشی در روزنامه آفتاب یزد با تیتر «انتصاب‌های عجیب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری» به درخواست مخاطبین تنظیم شد و حال سازمان فرهنگی هنری شهرداری جوابیه‌ای را در این راستا نوشته است، در ادامه متن این جوابیه درج شده است. با احترام در پی انتشار گزارشی با عنوان «انتصاب‌های عجیب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری» در صفحه اجتماعی روزنامه آفتاب یزد در تاریخ 3/11/1400، توضیح معاونت رسانه، ارتباطات و فضای مجازی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای تنویر اذهان عمومی به حضورتان ایفاد میگردد. لذا با استناد به قانون مطبوعات، خواهشمند است دستور فرمایید پاسخ ذیل در آن رسانه محترم منتشر شود.
در پی انتشار گزارشی با عنوان «انتصاب‌های عجیب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری» در صفحه اجتماعی روزنامه آفتاب یزد در تاریخ 3/11/1400 معاونت رسانه، ارتباطات و فضای مجازی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به احترام مخاطبان بزرگوار این روزنامه و حفظ حقوق این سازمان، نکاتی را مطرح می‌کند:
1.انتصاب مدیران در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرایندی کاملا شفاف دارد و هر انتصابی از مسیر کمیته انتصابات و پس از مصاحبه‌های حرفه‌ای و با توجه به ظرفیت نیروی انسانی مجموعه‌های این سازمان صورت می‌گیرد. با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی و استعدادهای فراوان در سازمان، طبیعتا برای هر پست چند نامزد مطرح است که فقط یک‌نفر می‌تواند آن مسئولیت را عهده‌دار شود. در این مسیر، ممکن است افرادی موافق و کسانی مخالف انتصاب مذکور باشند اما این مسیر، کاملا شفاف و روشن است.سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، انتصابات و فعالیت‌های خود در عرصه مدیریت را نیز در تارنمای این سازمان منعکس می‌کند و در این فرایند از اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی فروگذار نمی‌کند.
2.در یک ماهه اخیر بیش از 10 نفر از مدیران این سازمان برای کمک به بدنه دولت و شهرداری مامور شده‌اند و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مهاجرت مجموعه‌ای از مدیران در بازه زمانی محدودی مواجه شده است. بعضی مدیران در حالی فعالیت خود را در مجموعه جدید آغاز کرده¬اند که هنوز فرایند انتصاب مدیر به جای ایشان طی نشده و می‌بایست فرایند اداری و استعلام‌های لازم از مراکز ذی‌صلاح صورت پذیرد. لذا موقتا مدیرانی مسئولیت دو منطقه یا پست را عهده دار شدند که تعداد آنها به عدد ۳ هم نمی‌رسد. این امر، حاصل دوره‌گذار است و در مدتی کمتر از 10 روز، مدیران جایگزین منصوب می‌شوند. سوای این، مدیر دو شغله دیگری در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وجود ندارد.


3.در دوسال گذشته بیش از ده‌ها تغییر مدیریتی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صورت‌پذیرفته که تقریبا تمامی انتصابات مذکور، از بدنه این سازمان بوده است. ذکر این عبارت که برخی از ایشان سواد کافی ندارند، قبل از آنکه نشانه دلسوزی منبع گزارش و خبر مذکور باشد، قطعا توهین به همکاران و استعدادهای این سازمان است.
4.سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر خود وظیفه می‌داند مدیرانی با شاخص‌هایی از جمله دانش، توان اجرایی، باور،
برنامه محوری، هدفمندی، شناخت از عرصه فرهنگی و حضور میدانی، رویکرد جهادی، شکیبایی، تدین، سلامت اخلاقی و مالی را از درون سازمان انتخاب کند. حضور تعداد گسترده‌ای از مدیران قبلی سازمان در دولت نشان از توفیق در انتصابات این سازمان دارد.
5.ضمن قدردانی از روزنامه آفتاب یزد که در راستای انجام رسالت خبری خود به طرح مسائل و دغدغه‌های شهروندان می‌پردازد،قابل ذکر است که استناد به نظر یک یا دو نفر (منابعی که در گزارش ذکر شده است) برای قضاوت یک سازمان در گزارش مطبوعاتی، چندان حرفه‌ای و به قاعده تدوین و تولید گزارشات رسانه‌ای که می‌بایست از منابع گسترده‌ای بهره‌مند باشد، نیست.مع‌الوصف این تلاش روزنامه مذکور را ارج نهاده و برای ایشان آرزوی توفیق داریم.
سایر اخبار این روزنامه
توضیح سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پی گزارش آفتاب یزد وابستگی اینترنت ایران به چین این مناقشه چه زمانی به پایان می‌رسد؟ ابهام در ماجرای گندم‌های آلوده و سکوت استاندارد مطالعه زیر‌خط فقر! نیکزاد: شافعی گنده‌تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است کمک با تحقیر و اعمال شاقه انسانهای سوگوار نظر روس‌ها درباره ایرانِ قدرتمند نابغه جدید ایران جذب جوانان به هرقیمتی نباشد آیا صادرات نفت ایران بیشتر شده است؟ استعفای فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از اظهارنظر درباره پوتین ترامپ از احضار ایوانکا به کمیته تحقیقات شاکی است انسانهای سوگوار کمک با تحقیر و اعمال شاقه از هر زمان دیگری به توافق نزدیکتریم آغاز پایان کرونا؟ شروع حرکت اصلاحی قوه قضائیه از خود و درس عبرت برای متجاوزان به حقوق عامه حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران موفق شد قهرمان رقابت‌های «شوت آوت» شود مداحی عجیب در شورای شهر شیراز تنبلی نکنید بلوک بچینید لزوم دیپلماسی هوشمندانه ایران خیزش مجدد اجاره بها درباره وعده مسکن بانک مرکزی هر چه زودتر در قبال مسئله رمز ارزها شفاف‌سازی کند