استعفای فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از اظهارنظر درباره پوتین

رئیس نیروی دریایی آلمان که گفته بود رئیس‌جمهوری روسیه لایق احترام است و کی‌یف هرگز نمی‌تواند کریمه الحاق شده به مسکو را پس بگیرد، پس از انتقادهای گسترده از سمتش استعفا داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آدمیرال کای-آخیم شونباخ، فرمانده نیروی دریایی آلمان در بیانیه‌ای گفت: من از کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع خواستم تا فورا مرا از مسئولیت‌هایم کنار بگذارد و وزیر هم درخواست مرا پذیرفته است.
اظهارات جنجالی شونباخ درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جمعه گذشته در اندیشکده‌ای در هند مطرح و ویدیوی آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این اظهارات در زمان حساسی مطرح می‌شود، وقتی که روسیه با ده‌ها هزار نیرو در مرزهای با اوکراین صف‌آرایی کرده است. فرمانده نیروی دریایی آلمان نگرانی کشورهای غربی درباره حمله روسیه به اوکراین را «بیهوده» توصیف کرده بود. او گفته بود: آنچه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌خواهد، احترام در شرایط برابر است.
او با بیان اینکه روسیه یک کشور قدیمی و مهم است، تاکید کرده بود: خدای من، احترام گذاشتن به دیگران کم هزینه و شاید بی‌هزینه باشد... کاری ندارد که احترامی که او می‌خواهد و احتمالا لایق آن هم هست، به او بدهیم. این نظامی ارشد آلمان گفته بود: باید به اقدامات روسیه در خصوص اوکراین رسیدگی کرد، اما شبه جزیره کریمه دیگر از دست رفته است و باز نمی‌گردد و این یک حقیقت است. دریادار شونباخ همچنین گفته بود جنگ قاره‌ای بعدی ممکن است در چند دهه آینده باشد. او در کنفرانسی در موسسه مطالعات دفاعی منوهار پاریکار هند گفته بود: فکر می‌کنم یک جنگ (قاره‌ای) رخ خواهد داد، شاید نه در دو یا سه سال آینده، بلکه در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده.
سایر اخبار این روزنامه
توضیح سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پی گزارش آفتاب یزد وابستگی اینترنت ایران به چین این مناقشه چه زمانی به پایان می‌رسد؟ ابهام در ماجرای گندم‌های آلوده و سکوت استاندارد مطالعه زیر‌خط فقر! نیکزاد: شافعی گنده‌تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است کمک با تحقیر و اعمال شاقه انسانهای سوگوار نظر روس‌ها درباره ایرانِ قدرتمند نابغه جدید ایران جذب جوانان به هرقیمتی نباشد آیا صادرات نفت ایران بیشتر شده است؟ استعفای فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از اظهارنظر درباره پوتین ترامپ از احضار ایوانکا به کمیته تحقیقات شاکی است انسانهای سوگوار کمک با تحقیر و اعمال شاقه از هر زمان دیگری به توافق نزدیکتریم آغاز پایان کرونا؟ شروع حرکت اصلاحی قوه قضائیه از خود و درس عبرت برای متجاوزان به حقوق عامه حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران موفق شد قهرمان رقابت‌های «شوت آوت» شود مداحی عجیب در شورای شهر شیراز تنبلی نکنید بلوک بچینید لزوم دیپلماسی هوشمندانه ایران خیزش مجدد اجاره بها درباره وعده مسکن بانک مرکزی هر چه زودتر در قبال مسئله رمز ارزها شفاف‌سازی کند