حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران موفق شد قهرمان رقابت‌های «شوت آوت» شود

سالیوانِ آبادان
آفتاب یزد- گروه شبکه: افتخاری دیگر برای ورزش ایران. حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران که در رقابت‌های شوت آوت ۲۰۲۲ شرکت کرده بود موفق شد با شکست حریفان به فینال این رقابت‌ها راه یابد که ملی‌پوش اسنوکر ایران در فینال این رقابت‌ها مقابل مارک ویلیامز قرار گرفت و توانست این اسنوکر باز را شکست دهد و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند. این قهرمانی اولین قهرمانی یک بازیکن ایرانی در تاریخ مسابقات دارای رنکینگ بود. مسابقات شوت اوت یکی از معتبرترین مسابقات فصل اسنوکر به شمار می‌رود و به زبان ساده‌تر اسنوکر سرعتی حساب می‌شود. پس از این قهرمانی، یورو اسپورت به تمجید از ملی‌پوش اسنوکر ایران پرداخت و نوشت: «حسین وفایی با غلبه بر مارک ویلیامز در فینال مسابقات اسنوکر شوت آوت، اولین قهرمان ایرانی در مسابقات رنکینگی شد. وفایی که در اوایل هفته از سوگ از دست دادن مادربزرگ خود رنج می‌برد، بازی درخشانی را در فینال ارائه کرد.» وفایی نیز پس از قهرمانی در این مسابقات در یک سخنرانی احساسی گفت: «این قهرمانی را به مادربزرگم که چند روز پیش فوت کرد تقدیم می‌کنم. امروز در ایران روز مادر بود و من نمی‌توانم بیش از این خوشحال باشم. خدا را شکر که بعد از تمرین‌های زیاد توانستم قهرمان شوم. من سخت کار کرده‌ام و خدا را شکر که درنهایت یک تورنمنت را بردم و باعث افتخار مردمم شدم.» همچنین مارک ویلیامز از
ولز که پیش از این سابقه سه بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد نیز پس از پایان این بازی گفت: «فکر می‌کنم بتوانم بازی خوبی داشته باشم، اما انجام چنین بازی‌ای وقتی تحت فشار کسب اولین قهرمانی هستی بسیار دشوار است. باید کلاه‌ها را به احترام وفایی از سر برداشت.»
گفتنی است وفایی با وجود از دست دادن مادربزرگ خود، در این رقابت‌ها


نا امید نشد و توانست بدرخشد. قهرمانی
ملی‌پوش اسنوکر ایران در این مسابقات باعث شد او نخستین ورزشکار ایرانی باشد که در رویداد حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان جام را بالای سر خود می‌برد و در مسابقات رنکینگی، قهرمان می‌شود. حسین وفایی که از ۱۷ سالگی با قهرمانی در رقابت‌های آماتوری جهان توانست به جمع حرفه‌ای‌ها بپیوندد، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و در برخی مقاطع پیروزی‌های بزرگی را برابر نابغه‌های اسنوکر دنیا کسب کرده است. قهرمانی وفایی در این مسابقات باعث شد نخستین جام ورزشکاران ایرانی در رویداد حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان رقم بخورد. حسین وفایی علاوه بر این قهرمانی موفق شد با کسب ۱۲۳ امتیاز در نخستین رویداد جایزه بالاترین امتیاز (بریک) را نیز کسب کند. پسر آبادانی اسنوکر ایران با این قهرمانی موفق شد در مجموع به ۵۵ هزار پوند انگلستان جایزه مسابقات و به بالاترین امتیاز این رویداد اسنوکر جهان دست پیدا کند.
> واکنش کاربران
حالا قهرمانی حسین وفایی درمیان کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازتاب‌هایی همراه شده است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «سالیوان بار اولی که باهات تو سن ۱۷ سالگی بازی کرد بعد بازی گفت حاضرم واسه اولین بار به یه نفر رایگان آموزش بدم اون شخص کسی نیست جز حسین وفایی. سالیوان آبادان پرچمت بالاست».
دیگری نوشت: «جالب بود حریفش آخرای بازی پیراهن بازی رو درآورد و تسلیم شد».
کاربر دیگری گفته است: «واقعا کار بزرگیه قهرمانی اسنوکر اونایی که بازی هارو دنبال میکنن میدونن چقدر کار بزرگی کرد».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «عجب بازی‌ای کرد به خصوص فینال عجب شوتی زد، یک محاسبه عالی، حمایت عالی تماشاگرا. فقط یجا گفت اسنوکر تازه است تو ایران و هیچکسی تو ایران اسنوکر بلد نبود! ولی حداقل ۲۰ سال اسنوکر تو شهرستان‌ها هم باشگاه داره. البته مهم نیست».
کاربران دیگر نوشته اند: «هر از گاهی بیلیارد رو می‌بینم، واقعاً قهرمان شدن بین این همه اعجوبه کار بسیار دشواریه دست مریزاد قهرمان»، «دمت گرم خدایی. ایرانی‌ها تو اسنوکر بی‌نظیرن. برید بازی‌های بچه هارو تو کلوپ‌ها ببینید. خدایی همشون دست مریزاد دارن. ما باید زودتر از این‌ها رو بام جهان می‌ایستادیم»، «تو چه رشته‌ای هم قهرمان جهان شده. قدرت اسنوکر جهان کلا دست کشورهای بریتانیاست. دمت گرم که همشونو کنار زدی و اول شدی»، «اسنوکر ورزش بسیار سختی هست، به شدت سخت هست. یکی از بهترین بازی‌های انفرادی دنیا»، «یک تنه تو این رشته جلو میری و الحق که شایسته بهترین‌ها هستی، درود برتو جوان ایرانی. با آرزوی قهرمانی جهان که خیلی دور از دسترس هم نیست»، «بازی چند وقت پیشش جلوی مارک سلبی رو دیدم و باورم نمیشد چقدر با تمرکز و خوش تکنیک بازی میکنه. فقط حیف که بازی‌هاش از تلویزیون ایران پخش نمیشه!»،
«از همون سه چهار سال پیش که روند
رو به پیشرفتی داشت معلوم بود بالاخره یه روزی همچین رویایی رو محقق میکنه»، «اینکه یه ایرانی دل هشتاد میلیون ایرانی رو خوشحال کنه یعنی یه قهرمانه...مرسی قهرمان»، «به به چه کیفی داره وقتی صبح صفحه رو باز می‌کنی و اولین خبر، خبر قهرمانی یک هموطن رو می‌بینی دمت گرم روزمون رو خوب کردی».
سایر اخبار این روزنامه
توضیح سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پی گزارش آفتاب یزد وابستگی اینترنت ایران به چین این مناقشه چه زمانی به پایان می‌رسد؟ ابهام در ماجرای گندم‌های آلوده و سکوت استاندارد مطالعه زیر‌خط فقر! نیکزاد: شافعی گنده‌تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است کمک با تحقیر و اعمال شاقه انسانهای سوگوار نظر روس‌ها درباره ایرانِ قدرتمند نابغه جدید ایران جذب جوانان به هرقیمتی نباشد آیا صادرات نفت ایران بیشتر شده است؟ استعفای فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از اظهارنظر درباره پوتین ترامپ از احضار ایوانکا به کمیته تحقیقات شاکی است انسانهای سوگوار کمک با تحقیر و اعمال شاقه از هر زمان دیگری به توافق نزدیکتریم آغاز پایان کرونا؟ شروع حرکت اصلاحی قوه قضائیه از خود و درس عبرت برای متجاوزان به حقوق عامه حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران موفق شد قهرمان رقابت‌های «شوت آوت» شود مداحی عجیب در شورای شهر شیراز تنبلی نکنید بلوک بچینید لزوم دیپلماسی هوشمندانه ایران خیزش مجدد اجاره بها درباره وعده مسکن بانک مرکزی هر چه زودتر در قبال مسئله رمز ارزها شفاف‌سازی کند