قدردانی از بانوی هنرمند پیشکسوت نگارگری

گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از یک عمر فعالیت هنری استاد زینت السادات امامی هنرمند پیشکسوت حوزه نگارگری و هنر سوخت‌نگاری تجلیل و قدردانی کرد. لوح تقدیر محمد مهدی اسماعیلی از زینت السادات امامی همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این بانوی هنرمند تقدیم شد.
متن لوح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به زینت السادات امامی به شرح زیر است: «هنرمند ارجمند، پیشکسوت گرامی سرکار خانم زینت‌السادات امامی؛ هنر متعهد و برخاسته از ضمیر حقیقت آدمی، قدم برداشتن در مسیر کمال و سعادت است و آنگاه که این موهبت الهی به مهر مادری و عطوفت زنانه آراسته می‌شود، خالق آثار ارزشمندی می‌گردد که انسان را به سوی معبود خودش فرا می‌خواند.
میراث گرانسنگ هنر نگارگری و تذهیب ریشه‌ای عمیق و پیوندی وثیق با تبار خاندان امامی در مهد هنر ایران زمین، اصفهان زیبا دارد و سرکار عالی با بیش از ۶ دهه فعالیت هنری، بحق که از میراث‌داران هنر متعالی هستید و با شایستگی به چهره‌ای فاخر و ماندگار در هنر سوخت‌نگاری بدل گشته‌اید؛ به نحوی که از رهگذر کوشش مثال‌زدنی و پشتکار توأم با عشق و خلوص، این هنر زمینی را به «معراج» رهنمون ساخته‌اید.»
«الگونما» بیانیه اهتمام دولت به تحول مردم‌‌پایه در سبک زندگی است


همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توئیتری خود درباره نمایشگاه الگونما نوشت: «نمایشگاه الگونما، رصدنامه و بیانیه اهتمام دولت جدید به تحول مردم‌پایه در سبک زندگی است. در دنیای امروز هویت‌ها خصوصاً برای نوجوانان در قالب مصرف، صنایع‌فرهنگی و زندگی روزمره با رؤیاهای گوناگون ساخته می‌شود. در این بین جای رؤیای ایرانی، زیست بوم، شخصیت‌پردازی و آثار فرهنگی ایرانی بسیار خالی است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: «نمایشگاه الگونما، رصدنامه و بیانیه اهتمام دولت جدید به تحول مردم‌پایه در سبک زندگی است.»
گفتنی است نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده (الگونما) با هدف توجه به شکل‌گیری سبک زندگی و نظام فرهنگی شهروندان از دوران کودکی و نوجوانی و استانداردسازی کالاهای فرهنگی فاخر در حوزه سبک زندگی ایرانی - اسلامی ۲۸ دی ماه در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی افتتاح شد و تا 11 بهمن ماه ادامه دارد.