رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه توگو: تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود

رئیس جمهوری با بیان اینکه برقراری و تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، ‌اظهار داشت: در دوره جدید، روند توسعه همه‌جانبه سطح همکاری با کشورهای آفریقایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سیاسی با قوت و جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار «رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ذخایر طبیعی، معدنی و نیروی انسانی غنی و با استعدادی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران به دنبال توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله توگو در راستای منافع مشترک ملت‌ها است. رئیسی با بیان اینکه غربی‌ها در طول تاریخ عمدتا به دنبال استعمار و استثمار کشورهای قاره آفریقا بوده و امروز نیز به اَشکال مختلف امیال و منافع خود را در این قاره دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مردم این قاره برای حفظ استقلال خود ارزشمند است و موفقیت‌شان در گرو تاکید بر هویت ملی، فرهنگی و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی‌ها است.
رئیس جمهور تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می‌کند.
«رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: «لومه» به رویکردهای تهران در روند توسعه روابط اعتماد و اطمینان دارد و امیدوار است سیاست توسعه همکاری‌های اقتصادی با آفریقا با شراکت متقابل تقویت شود.
وزیر امور خارجه توگو با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورها و ملت‌های مستقل،‌ تاکید کرد: ما خواهان همکاری های مشترک با ایران برای فعال کردن ظرفیت‌هایمان در راستای منافع متقابل است.
سایر اخبار این روزنامه
وقتی به مخاطب توهین می‌شود سریالِ سریال‌های نیمه‌کاره سید حامد مرندی تکلیف را مشخص کنید رئیس قوه قضائیه دستور داد ماموریت دادستان کل کشور و سازمان بازرسی درخصوص مسئله رمزارزها صعود نکردن ایران تقریبا غیرممکن است! زنان فوتبال ایران در یک قدمی تاریخ سازی هشدار! این آب خوردن شاید آلوده باشد مواضع ضد و نقیض درباره آلودگی سد ماملو زنان تمایل بیشتری برای مهاجرت دارند افزایش مهاجرت به‌دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی فقر در این کشور توریستی مردمان اش را به زباله گردی و ضایعات فروشی کشانده است دعوا بر سر زباله در عروس خاورمیانه «ابتکار» راهکارهای کنترل بازار اجاره را بررسی کرد مستاجران و کابوس ادامه دارِ اجاره‌بها رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه توگو: تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود خطیب‌زاده با تاکید بر عدم پذیرش هیچ پیش شرطی: توافق موقت در دستورکار ما نیست سعد حریری فعالیت سیاسی خود را تعلیق کرد مخبر در جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال مطرح کرد ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های نوین تامین مالی تاکتیک خیابانی آمریکا در مذاکرات وین وقت کشی بر مدار «توافق موقت» چرا عربستان و امارات قادر به مقابله با حملات نیروهای یمنی نیستند؟