دولت سیزدهم به دنبال توجه به ظرفیت عظیم همسایه‌ها و توازن در روابط بین‌الملل است

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم درخصوص توسعه روابط ایران‌ با چین و روسیه گفت: در سیاست بین‌المللی فعالیت و تلاش زیادی داشتیم و داریم ولی در همه حوزه‌ها به صورت متوازن عمل نشده است.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور افزود: به میزانی که در حوزه سیاسی پیش رفته در اقتصادی و تجاری پیش نرفته و عقب‌ماندگی داریم.
آیت‌الله رئیسی بیان داشت: دولت سیزدهم به دنبال توجه به ظرفیت عظیم همسایه‌ها و توازن در روابط بین‌الملل است.
رئیس ‌دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: روابط تجاری ۳ میلیارد دلاری ایران و روسیه می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد و می‌توانیم کالاهای استراتژیک‌ وارد و محصولات کشاورزی را صادر کنیم‌.


وی تصریح کرد: ما به دنبال رفع و خنثی کردن تحریم‌ها هستیم که یکی از راه‌ها تعامل با کشورهای همسایه و کشورهایی همچون روسیه است‌.
آیت‌الله رئیسی گفت: بنای ما تعامل با همه دنیاست‌ و مذاکره هم یکی از اقدامات است‌ اما همه مسائل با مذاکرات حل نمی‌شود.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: سفر ما به روسیه پر از لبخند بود اما نتیجه آن باید توسعه در همه زمینه‌ها و تأمین منافع مردم باشد و این‌که محصول سفر فقط لبخند باشد، سودی ندارد.
مشروح این گفت‌وگو در شماره
بعدی روزنامه منتشر خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
مذاکره مستقیم با آمریکا ترفند دشمن برای فرار از لغو تحریم‌هاست برادرانه با برادرانمان امیرعبداللهیان و شمخانی (یادداشت روز) اخبار ویژه امارات: سکوی پرتاب موشک یمنی‌ها را زدیم / انصارالله: به کاهدان زدید! آماده‌باش مراکز درمانی سراسر کشور و بازگشت محدودیت‌ها در صورت شدت گرفتن اُمیکرون احتمال تجزیه آمریکا چقدر است؟ نشنال اینترست پاسخ می‌دهد بازار قرمزپوش بورس در انتظار اقدامات حمایتی دولت سیزدهم به دنبال توجه به ظرفیت عظیم همسایه‌ها و توازن در روابط بین‌الملل است جریان تحریف به دنبال ایجاد انحراف در مسیر تحول است انتصاب حجج‌‌ اسلام تقوی و حاجی‌‌ابوالقاسم به عضویت «شورای هماهنگی ریاست جمهوری و حوزه» پــدر قهرمان من نفس‌هایی که پس از 34 سال آزاد شد تقلای جریان تحریف برای تطهیر دیپلماسی انفعالی دولت قبل مذاکره مستقیم با آمریکا ترفند دشمن برای فرار از لغو تحریم‌هاست مذاکره مستقیم با آمریکا ترفند دشمن برای فرار از لغو تحریم‌هاست