تولید نفت ایران تا پایان سال به میزان پیش از تحریم‌ها بازمی‌گردد

  به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، محسن خجسته‌مهر در آیین معارفه یعقوبعلی طالبی؛ فرمانده جدید حوزه بسیج شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکلی برای تولید نفت وجود ندارد و بر اساس تعهد و مأموریت، شرکت ملی نفت ایران باید تا پایان اسفندماه امسال، ظرفیت تولید نفت کشورمان را به‌میزان پیش از تحریم‌ها برساند.
او با یادآوری سخنان رئیس‌جمهور و وزیر نفت در مورد افزایش ۴۰ درصدی مقدار صادرات نفت کشور در مدت زمان کمتر از چهار ماه، افزود: در این مدت زمان شرکت ملی نفت ایران با افزایش میزان صادرات و قیمت نفت موفق شد حتی بیش از تعهدی که داشت، بودجه کشور را تأمین کند که همه اینها جز با توفیق الهی حاصل نشده است. این موفقیت در صادرات به‌دلیل نگاه بسیجی حاکم در مجموعه شرکت ملی نفت ایران بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تولید ۷۰۵ میلیون مترمکعبی گاز از میدان مشترک پارس جنوبی اعلام کرد: هدف ما فقط خدمت‌رسانی به مردم است، نه اعلام اعداد و ارقام. امروز تمام تلاشمان را کرده‌ایم که هموطنان ما در هر نقطه‌ای از کشور که هستند با مشکل قطعی گاز رو‌به‌رو نشوند، این در حالی است که در سال‌های گذشته نتوانستیم متناسب با مصارف کشور، گاز تولید کنیم اما در چند ماه گذشته موفق شدیم به مدد کار جهادی و تفکر بسیجی به‌ حداکثر تولید دست یابیم.
خجسته‌مهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اینکه علم و فناوری اقتدار می‌آورد، گفت: در همان ماه‌های نخست شروع وزارت مهندس اوجی، گام‌های مهمی در بخش‌های به‌کارگیری علم و دانش برداشته شد، به‌طوری که ماه گذشته شاهد واگذاری حدود ۲۷۰ میلیون دلار فعالیت‌های فناورانه به شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: به‌زودی شاهد واگذاری تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار فعالیت‌های فناورانه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خواهیم بود که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در بهمن‌ماه محقق می‌شود و این نشان می‌دهد که شرکت ملی نفت ایران گام‌های عملی را در راستای دستاوردهای از جنس تولید و توسعه برداشته است.
خجسته‌مهر با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در بخش سرمایه‌گذاری نیز در حال برداشتن گام‌های جدیدی است، اظهار کرد: در این راستا مقررشده که بخش پتروشیمی و پایین‌دستی به کمک بخش بالادستی بیاید و از ظرفیت فوق‌العاده نقدینگی آن استفاده کند. هم‌اکنون مقدمات این اقدام در حال بررسی است و به‌زودی عملیاتی می‌شود.
وی افزود: شکل نوین استفاده از منابع مالی بانک‌ها نیز از دیگر برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در راستای جذب سرمایه است که به‌زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.  
سایر اخبار این روزنامه
«فشار حداکثری» شکست خورده است به مذاکره مستقیم احتیاج داریم این مانع را نادیده نگیرید(یادداشت روز) اخبار ویژه انصارالله: نمایشگاه بین‌المللی اکسپو را جایی غیر از امارات برگزار کنید! تولید نفت ایران تا پایان سال به میزان پیش از تحریم‌ها بازمی‌گردد همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور شهردار تهران برگزار شد پهپادها و موشک‌های دقیق ایران می‌توانند به تنهایی موازنه قدرت را در منطقه بر هم بزنند واکنش مثبت 21هزار واحدی بورس به مصوبات حمایتی دولت رابطه دو ملت ایران و آذربایجان بر پایه دین استوار شده است هرگز با مذاکره مستقیم ایران و آمریکا موافق نبوده و نیستم دشمنی ادامه‌­دار کانادا با ملت ایران/این‌بار با استفاده از یک نام جعلی برای «خلیج‌فارس» اعتماد بلاوجه به غرب در دولت قبل زمینه‌­ساز بدعهدی و خروج آمریکا از برجام شد «فشار حداکثری» شکست خورده است به مذاکره مستقیم احتیاج داریم «فشار حداکثری» شکست خورده است به مذاکره مستقیم احتیاج داریم