مطمئنم دست پر از زمین خارج می‌شویم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دیروز در نشست خبری پیش از دیدار مقابل عراق گفت: «شرایط ایده‌آل نیست و قطعاً ما تغییراتی در تیم خواهیم داشت اما اگر بازیکنانم صد درصد توان خود را بگذارند، می‌توانیم این بازی را با موفقیت تمام کنیم. بازی‌های عراق را در عرب کاپ دیدم. می‌دانم تیم جوان و سرسختی هستند ولی مطمئنم همه بازیکنان ایران با تمام وجود بازی می‌کنند و می‌توانیم دست پر از زمین خارج شویم.»
دراگان اسکوچیچ درباره دعوت کردن کنعانی‌زادگان که با انتقادات زیادی همراه شد، چنین توضیح داد: «باید بگویم اصول اخلاقی برای تیمم و برای خودم از اهمیت زیادی برخوردار است. من با این رفتاری که رخ داد موافق نیستم و شاید رفتار دور از شأنی از سوی این بازیکن باشد اما در حال حاضر مدرک موثقی به دست ما نرسیده و در کمیته اخلاق پرونده باز است. نمی‌خواهم به خاطر صحبت‌های فضای مجازی و اینستاگرام کسی را مجازات یا قضاوت کنم و قصاص پیش از موعد انجام دهم. این موقعیت یک مورد بود تا مسئولیت خودمان را در قبال کشور و مردم بدانیم و مراقب رفتارمان باشیم و این درسی برای دیگران است تا مراقب باشند این اتفاقات رخ ندهد.» او درباره مخالفت زنیت با ملحق شدن آزمون به اردوی تیم ملی و همچنین احتمال اضافه شدن آزمون و حاج‌صفی به تیم ملی برای بازی با امارات گفت: «این باشگاه نمی‌تواند این کار را کند. بازی ما در فیفا دی است و باشگاه هیچ حقی ندارد. درباره بازیکنانی که تست‌شان مثبت شده بود و الان منفی شده است، باید به قوانین ای‌اف‌سی توجه کنیم. بازیکنانی که اسم بردید در اختیار ما نیستند. باید ببینیم می‌توانیم در بازی بعد استفاده کنیم یا خیر.»
جهانبخش: دنبال شاد کردن دل مردم هستیم
علیرضا جهانبخش هم در این کنفرانس حاضر شد و گفت: «می‌خواهیم با قدرت مسیر خود را به جلو ببریم. خیلی‌ها در مورد صعود زودهنگام صحبت می‌کنند اما بازی با عراق در این مسیر فوق‌العاده اهمیت دارد و دیدار خیلی سختی خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با قدرت به زمین برویم و شرایط مناسبی داشته باشیم تا راه صعودمان همواره‌تر شود. قطعاً دنبال این هستیم دل مردم ایران را شاد کنیم.» ژلیکو پتروویچ سرمربی تیم ملی عراق هم در نشست خبری اظهار داشت: «یک بازی مهم در سطح آسیا برگزار خواهد شد. احساس خوبی داریم از اینکه مقابل یک تیم قدرتمند بازی داریم. البته مشکل بزرگی داریم و 4 بازیکن ما به ویروس کرونا مبتلا شدند. شرایط سختی را تجربه می‌کنیم. این مشکل برای هر دو تیم وجود دارد اما برای ایران راحت‌تر است.»