کاش رسانه‌های خودتان را بخوانید!

«اکنون اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند تا دولت آقای رئیسی بتواند در مذاکرات موفق عمل کند، زیرا اصلاح‌طلبان می‌دانند نباید دعوا‌های سیاسی را به حوزه دیپلماسی کشاند و امیدوارم اصولگرایان هم یاد بگیرند تا بعد از این اگر روزگاری در قدرت نبودند همه چیز را زیر پا نگذارند.»
تعجب نکنید؛ این جملات طنز نیستند، بلکه موضع‌گیری واقعی یک فرد اصلاح‌طلب است. داریوش قنبری این سخنان را در خلال گفت‌وگویی با نامه نیوز بیان کرده است. قنبری می‌گوید: «متأسفانه بازی‌های جناحی با منافع ملی واقعیتی غیرقابل انکار در عالم سیاست ایران است و در هشت سال دولت آقای روحانی شاهد بودیم که منتقدان دولت دست به این اقدام زدند. به هر حال اگر دولت دوازدهم مورد حمایت کامل تمام نیرو‌های سیاسی داخلی قرار می‌گرفت چه‌بسا می‌شد در همان دولت با غربی‌ها به نتیجه رسید.»
او در حالی از سکوت اصلاح‌طلبان برابر دولت رئیسی گفته که فقط در یک موضوع «سفر رئیسی به روسیه» ده‌ها مطلب دروغ و تحلیل تخریبی علیه دولت رئیسی و تعامل با روسیه در رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شده است. در موضوع مذاکرات وین هم که یکی از مهم‌ترین موضوعات دیپلماسی دولت ایران است، اصلاح‌طلبان سطح تخریب را تا جایی پیش بردند که تا شخصی‌ترین رفتار‌های اعضای تیم مذاکره‌کننده را به چالش کشیدند و مثلاً در مورد علی باقری نوشتند که «علی باقری میانه خوبی با رسانه‌ها نداشته و به نظر می‌رسد ویژگی‌های شخصی او موجب این رفتار می‌شود. خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ مردانی که خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کنند و حتی در جلسه کاری آن‌ها را خواهر صدا می‌کنند. اگرچه برای شناخت شخصیت یک فرد این مصادیق اصلاً کافی نیست، اما می‌توان تا حدودی متوجه نوع برخورد افراد شد و احتمال داد که این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند.»
حال چه ادعای دروغی است که گفته می‌شود اصلاح‌طلبان برابر دولت رئیسی سکوت کرده‌اند؟ کدام دروغی ناگفته مانده و کدام تخریبی انجام نشده؟ از قضا مشکل با اصلاح‌طلبان همین است که دعوا‌های سیاسی را به حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی هم می‌کشاند. حتی وقتی هم که دولت دستشان بود، ظریف دعوای داخلی را به جلسات صحبت با خارجی‌ها کشاند و مشخصاً در مورد انتخابات ایران با آنان صحبت کرد! حتی در آن فایل صوتی کذایی چنان بزرگان داخلی را تخریب کرد که جای هیچ توجیهی باقی نماند.
اکنون هم هر روز، تورق چند دقیقه‌ای رسانه‌های اصلاح‌طلب میزان تخریبی را که آن‌ها علیه دولت رئیسی به راه انداخته‌اند، روشن می‌کند و کاش داریوش قنبری حداقل رسانه‌های جریان خودشان را بخواند تا حجم بالای مطالب اصلاح‌طلبان علیه منافع ملی را ببیند.