مستر کجایی؟

سجادپور- کنکاش ماموران انتظامی در گوشی تلفن جوانی که با یک کیسه حاوی کامپیوترهای سرقتی خودرو در مشهد دستگیر شده است، بیانگر آن بود که سارقان و مالخران با رمز «مستر کجایی؟» در زمینه خرید و فروش قطعات سرقتی فعالیت می‌کنند.
به گزارش اختصاصی خراسان، چندی قبل ماموران کلانتری آبکوه مشهد، راننده پرایدی را دستگیر کردند که یک کیسه حاوی انواع مختلف کامپیوتر خودرو و دو باند ضبط و پخش سرقتی را به همراه داشت. این جوان معتاد به مواد مخدر صنعتی مدعی شد قطعات سرقتی را از دو جوان در منطقه خواجه ربیع مشهد خریده است که در زمینه سرقت باتری و کامپیوتر خودرو (ایسیو) فعالیت می کنند. این درحالی بود که در بازرسی های بیشتر یک رشته سیم مفتولی نوک کج که برای باز کردن در خودروها استفاده می شود نیز از داخل لوازم متهم به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی کشف شد.
گزارش خراسان حاکی است با توجه به ابراز نارضایتی شهروندان از برخی سرقت های خرد، بلافاصله قاضی فرهمندنیا (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) دستورات ویژه و محرمانه ای را برای پیگیری این پرونده صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از ماموران تجسس با هدایت مستقیم سرهنگ خواجه پور (رئیس کلانتری) برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با سرقت های مذکور وارد عمل شدند و به تحقیق تخصصی در این باره پرداختند. بررسی پیامک های دریافتی و ارسالی از گوشی متهم نشان می‌داد که او با مالخران و برخی تعمیرکاران خودرو نیز در ارتباط است. این در حالی بود که بسیاری از پیامک ها از داخل گوشی وی پاک شده بود . در عین حال با تاکیدات قاضی فرهمندنیا عازم منطقه خواجه ربیع شدند اما دوسارق مذکور منزل اجاره‌ای را تحویل داده و متواری شده بودند. بنابراین ماموران انتظامی مخفیگاه متهم دستگیر شده را در شهرک مهرگان بازرسی کردند که تعداد دیگری باتری و کامپیوتر سرقتی خودرو به همراه 20 قاب خالی کامپیوتر کشف شده در همین حال تکرار جمله «مستر کجایی؟» در پیامک های متهم نشان داد که این جمله رمزی بین مالخران و سارقان است! بنابرگزارش خراسان «ع.م» (متهم دستگیر شده) با لو رفتن این رمز لب به اعتراف گشود و گفت: معتاد به شیشه هستم و یک فقره سابقه زندان دارم اما کامپیوترها را از دو متهم فراری می خرم که از حدود دو ماه قبل با آن ها آشنا شده ام. کامپیوترها را 700 هزار و باتری را 500 هزار تومان می خرم و به تعمیرکاران خودرو  یا مالخران به مبلغ 900 و 750 هزار تومان می فروشم!
این گزارش حاکی است ؛ در همین حال پیامکی از یک مالخر به گوشی وی با رمز «مستر کجایی؟ 206 بیاور!» ارسال شد که بررسی های بیشتر نشان داد همدستان وی قصد سرقت یک دستگاه پژو 206 را دارند که بدون تجهیزات ایمنی و دزدگیر در یکی از کوچه ها پارک شده بود. در حالی که چندتن از اهالی کوی امیرالمومنین (ع) و امام هادی (ع) از متهم شکایت کرده اند تحقیقات برای دستگیری همدستان وی وارد مرحله جدیدی شده است.