سیاست دولت سیزدهم اشتغال بومی‌ها در ادارات هر شهر

آفتاب یزد: روز جمعه گیلان مقصد پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور و برخی وزرا بود.پیگیری و حل موضوع پسماند، آب شرب و اشتغال در استان، مطالبه جدی گیلانیان از رئیس جمهور بود.وزرای کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برخی از وزرایی هستند که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.
>ظرفیت‌های گیلان مشکلات بسیاری را حل می‌کند
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان گیلان با بیان اینکه گیلان بسیار پر ظرفیت است، گفت: اقتصاد دریا و گردشگری و ظرفیت بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
رئیس جمهور افزود: ظرفیت بالای استان گیلان بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری و ایجاد اشتغال که امروز خانواده‌ها را نگران کرده، حل می‌کند.وی با بیان اینکه مسئله مردم گیلان امروزه مربوط به بخش معیشت و فرهنگی و اجتماعی است گفت: مصوباتی با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار مطرح شده و که امشب در جلسه شورای اداری مورد بحث قرار گرفته و به صورت جدی دنبال می‌شود.آیت الله رئیسی افزود: امیدواریم این سفر به دنبال کارهای خوبی که در گیلان انجام شده نقطه عطفی برای رفع مشکلات در استان باشد و مسئولان پیگیری کنند تا دیگر مشکلات فعلی استان را شاهد نباشیم‌.


>ضرورت تسریع در تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب، اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.رئیس جمهور اضافه کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان و نیز کشورهای همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.
>سیاست دولت سیزدهم اشتغال بومی‌ها در ادارات هر شهر است
آیت الله رئیسی در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت به کاسپین در دیدار چهره به چهره با یک خانم اهل روستای منطقه آزاد خواستار بررسی مشکلات اهالی این منطقه شد.این خانم روستایی با اشاره به اینکه جاده کاسپین از زمین‌های روستای وی عبور می‌کند به رئیس جمهور، گفت: بسیاری از اهالی روستاهای این منطقه بیکار هستند و منطقه آزاد هیچ نفعی برای ساکنان این روستا نداشته است.
وی با انتقاد از نبود شهربازی و زمین ورزشی و پارک در این روستا، ادامه داد: می‌گویند بودجه‌ای نداریم.
این بانوی روستایی همچنین گفت: منزل کوچکی ساخته‌ام که بخاطر وجود سه عدد تیر برق، اداره برق از ما ۳۵ میلیون تومان پول مطالبه کرده‌اند.وی افزود: همسرم در گمرک شاغل بود که به دلیل تحریم‌ها بیکار شده و چرا نباید اهالی روستاهای منطقه آزاد در این منطقه شاغل باشند.آیت الله رئیسی در پاسخ گفت: وقتی مجموعه‌ای در منطقه‌ای فعالیت می‌کند اولویت جذب و اشتغال با اهالی همان منطقه بوده و این سیاست دولت است.
>رئیس جمهور از رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت بازدید کرد
حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» از رودخانه زرجوب و
گوهر رود رشت نیز بازدید کرد.در این بازدید رئیس سازمان محیط زیست و مسئولین شهرداری رشت گزارشی از دلایل آلودگی این رودخانه و آسیب‌های زیست محیطی ناشی از آن ارائه و تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی در این رودخانه‌ها را علت اصلی آلودگی اعلام کردند.رئیس جمهور با انتقاد از وضعیت نامناسب رودخانه گوهررود خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها در کمترین زمان ممکن شد.وی گفت: این رودخانه می‌تواند از جلوه‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری باشد و مسئولان باید با همکاری مردم در این زمینه همت کنند.حجت الاسلام رئیسی در جریان این بازدید همچنین در گفتگوی چهره به چهره با ساکنین این محل مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
>شخصیت میرزا کوچک به جوانان معرفی شود
رئیس جمهور با حضور بر سر مزار میرزا کوچک جنگلی حاضر با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت میرزا کوچک به نسل جوان گفت: میرزا کوچک مجاهدانه مقابل استعمار خارجی و استبداد داخلی ایستادگی کرد.سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: میرزا کوچک خان در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی ایستادگی کرد.وی ادامه داد: باید رشادت، مبارزات و مجاهدت‌های شخصیت‌هایی مانند میرزا کوچک خان جنگلی به نسل جوان و آینده به خوبی شناسانده شود.رئیس جمهور همچنین گیلان را دیار علما، فلاسفه و سرداران رشید و پرافتخار دانست و گفت: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس و نیز دفاع از حرم رشادت‌های چشمگیر و ماندگاری خود به نمایش گذاشتند.
>۲ هزار پروژه در کشور بر زمین مانده است
سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور هم در جلسه شورای اداری لنگرود با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه معادن و نفت و گاز، اظهار کرد: مشکلات کشور به نحوه مدیریت آن برمی‌گردد که نتوانستیم به خوبی از ظرفیت‌های موجود بهره گیریم اما باید برای اصلاح وضعیت فعلی تلاش
کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه جوانان انقلابی ظرفیتی عظیم برای کشور محسوب می‌شوند اما امروزه به تهدید تبدیل شده‌اند، افزود: جوانان مومن و انقلابی و تحصیلکرده می‌توانند با تلاش خود تغییرات خوبی را در کشور ایجاد کنند. وی با اشاره به وجود تنش آبی در تمام استان‌های کشور، گفت: عدم سرمایه‌گذاری و توجه به زیرساخت‌ها و البته تغییرات اقلیمی و خشکسالی موجب بروز چنین شرایط سختی شده است.
>خودکفایی در تولید برنج اولویت دولت سیزدهم است
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در جلسه شورای اداری رودسر با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران و از محورهای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: گیلان یکی از ۱۰ استان برگزیده در حوزه توسعه کشاورزی محسوب می‌شود و وظیفه داریم به احیای ظرفیت‌های این بخش توجه کنیم. وی افزود: در این سفر تلاش‌های خوبی انجام شده و دغدغه‌های کشاورزان را شنیدیم و منتظر هستیم مشکلات مربوط به کشت محصول کیوی حل شده و تا هفته آینده مشکلات برطرف شود.
>ثبت نام ۹۰ هزار گیلانی در طرح نهضت ملی مسکن‌
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به ثبت نام ۹۰ هزار گیلانی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: سهم گیلان برای ساخت مسکن در یک سال ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است.
وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون ۹۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند. او در رابطه با اراضی پیشنهادی و شناسایی شده طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: ۴۴۳ هکتار برای ۴۴ هزار و ۳۰۰ واحد پیش‌بینی و شناسایی شده است که تا کنون ۱۰۸ هکتار زمین برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد تامین شده است.