شبکه ۱۶نفره سرقت خودرو متلاشی شد

سجادپور- با تلاش پلیس مشهد در حالی شبکه 16 نفره سرقت خودرو متلاشی شد که بررسی ها با دستگیری سرکرده این شبکه نشان داد آنان در دستبردهای شبانه به منازل و فروشگاه ها نیز نقش دارند.
به گزارش اختصاصی خراسان، ماموران انتظامی از طریق منابع و مخبران به اطلاعاتی دست یافتند که از رفت وآمد یک سارق سابقه دار به منزلی در خیابان کشمیری حکایت داشت.
رصدهای اطلاعاتی غیرمحسوس که با پشتیبانی عملیاتی نیروهای اطلاعات فرماندهی ثامن آغاز شده بود، در حالی به ماجرای سرقت خودرو رسید که سرنخ هایی از وجود قطعات خودروهای سرقتی در مخفیگاه مذکور به دست آمد. بنابراین ماموران انتظامی با راهنمایی و صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ «حسین دهقان پور» (رئیس پلیس مشهد) وارد عمل شدند و به کنکاش های دقیق در این باره پرداختند. بررسی های اطلاعاتی بیانگر آن بود که پلیس با یک باند حرفه ای و سابقه دار روبه رو شده است، به همین دلیل نیروهای عملیاتی با هماهنگی قضایی وارد منزل مذکور شدند و با دستگیری سارق سابقه دار، این مخفیگاه را بازرسی کردند که در نتیجه 68 قطعه انواع لوازم سرقتی خودروها کشف شد. به گزارش خراسان، با اعترافات متهم دستگیر شده، مشخص شد که او و برادرش که به «منطقه» معروف است، سرکردگی یک شبکه بزرگ سرقت را به عهده دارند و در سطح گسترده ای دست به سرقت می زنند. به همین دلیل تحقیقات با نظارت مستقیم فرمانده انتظامی مشهد وارد مرحله جدیدی شد. ماموران بی درنگ به سراغ «منطقه» رفتند و او را درون مخفیگاهش در خیابان رسالت مشهد در حالی به دام انداختند که تعداد زیادی ظروف آشپزخانه سرقتی و مقادیری مواد مخدر صنعتی از آن مکان کشف شد. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که «منطقه» و دیگر اعضای باند به یک فروشگاه لوازم خانگی دستبرد زده اند به همین دلیل عملیات انتظامی برای دستگیری دیگر اعضای این شبکه ادامه یافت که در قالب چند باند فعالیت می کردند. ماموران عملیاتی در پیگیری این پرونده 13 سارق و سه مالخر را در مناطق قاسم آباد، رسالت، لادن، فرامرز عباسی، پورسینا، گلریز، هنرور و کشمیری دستگیر کردند که در نهایت هفت دستگاه خودروی سواری، چهار دستگاه دوچرخه، یک قبضه سلاح شکاری، مقادیر زیادی قطعات خودرو و اسباب و اثاثیه منزل به همراه تعدادی قمه و چاقو از آنان کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته درباره جزئیات دیگری از این پرونده گسترده سرقت به «خراسان» گفت: اعضای این شبکه بین 18 تا 57 ساله هستند که دو زن جوان نیز در میان آنان دیده می شود. سرهنگ «حسین دهقان پور» افزود: به جز سه نفر بقیه اعضای این باند دارای سوابق متعدد کیفری هستند و به مواد مخدر صنعتی نیز اعتیاد دارند.
مقام ارشد انتظامی مشهد با بیان این که تاکنون 22 تن از شاکیان شناسایی شده و به کلانتری امام رضا (ع) مراجعه کرده اند، درباره برخی از شگردهای اعضای این شبکه برای دستبرد به اموال مردم خاطرنشان کرد: آنان هنگام ارتکاب جرم از زنان استفاده می کردند تا اهالی محل یا رهگذران به آن ها مشکوک نشوند و دربعضی از سرقت ها نیز حتی راننده خودروبر را برای انتقال خودروی سرقتی اغفال کرده اند. رئیس پلیس مشهد با تاکید بر این که سارقان فقط خودروها و فروشگاه هایی را برای دستبرد انتخاب می کردند که تجهیزات ایمنی کافی نداشتند، تصریح کرد: بررسی های مقدماتی درباره دیگر شگردهای اعضای این شبکه نشان می دهد که آنان با تغییر قطعات یا سند نمره کردن (تغییر سریال و ارکان) خودروهای سرقتی را به فروش می رساندند که تحقیقات گسترده در این باره ادامه دارد.
سرهنگ «دهقان پور» در عین حال به شهروندان توصیه کرد: از تجهیزات ایمنی بازدارنده برای حفاظت از اموالشان استفاده کنند و هرگونه رفت وآمدهای مشکوک در محله ها را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند. وی همچنین تاکید کرد: شهروندان هنگام معامله، حتما از تطابق ارکان با مدارک خودرو در مراکز معتبر قانونی، اطمینان یابند.