مسئله اصلی جان دانش‌آموزان است

دولت اعلام کرده است که مدارس و دانشگاه‌ها حق ندارند تعطیل شوند چون با افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مواجه خواهیم شد. در ازای این موضوع نیز آموزش و پرورش اعلام کرده است که تا سقف 6 میلیون تومان هزینه درمان هر دانش‌آموز را در صورتی که مبتلا به بیماری شود پرداخت خواهد کرد. شاید دولتی‌ها نمی‌دانند که سویه جدید کرونا، یا همان امیکرون به شدت قابل انتقال است بنابراین با ابتلای هر دانش‌آموز به این بیماری بدون شک همه اعضای خانواده او هم به این بیماری مبتلا خواهند شد! سوال این است که آیا دولت هزینه درمان خانواده آن‌ها را نیز پرداخت خواهد کرد؟
از سوی دیگر دولت اعلام کرده است که در صورت فوت هر دانش‌آموز 15 میلیون تومان غرامت به خانواده او پرداخت می‌شود! البته فکر می‌کنم راجع به این موضوع مزاح کرده اند! باورش سخت است که در این شرایط که سویه‌های جدید کرونا از هر سو روانه شده‌اند و سلامت جامعه را نشانه رفته‌اند دولت از خانواده‌ها می‌خواهد که فرزندانشان را به مدرسه بفرستند که دچار افت تحصیلی نشوند و اگر دانش‌آموز فوت کرد 15 میلیون غرامت به خانواده‌ها پرداخت خواهد شد! این موضوع با کجای منطق انسانی سازگار است؟ جان دانش‌آموزان را 15 میلیون تخمین زده اید؟
سوال مهم این است که جان دانش‌آموزان با ارزش‌تر است یا افت تحصیلی آن ها؟
آیا دولتمردان راضی هستند که در چنین شرایطی که امیکرون پایش را روی گلویمان گذاشته است فرزندان خودشان را به مدرسه بفرستند و در صورت فوت فرزندشان 15 میلیون غرامت بگیرند و تمام؟!


اگر در صورت ابتلای یک دانش‌آموز به ویروس کرونا، خانواده‌اش مبتلا شد و بعد یکی از اعضای خانواده او
از دست رفت، آموزش پرورش باز هم می‌خواهد غرامت 15 میلیونی بپردازد و همه، چیز را حل و فصل کند؟ شاید دولت مردان نمی‌دانند که دانش‌آموزان را در چه شرایطی قرار می‌دهند با این همه درخواست ما از دولتمردان این است که لطفا زبان به دهان بگیرند و حداقل با حرف هایشان بر زخم مردم نمک نپاشند!