خروج شرکت‌های خارجی از دوبی و ابوظبی یکی پس از دیگری

  سرویس خارجی-
منابع یمنی اعلام کردند روز دوشنبه همزمان با حملات انقلابیون یمن به زیرساخت‌های اقتصادی و حیاتی امارات بسیاری از شرکت‌های خارجی دفاتر خود را در ابوظبی و دوبی تعطیل و تخلیه کرده‌اند.
مقاومت یمن پس از آنکه در قالب دو عملیات «طوفان یمن» به امارات حمله کرد به شرکت‌های خارجی توصیه کرد به سرعت امارات را ترک کنند چرا که ارزش دارایی آنها به صفر خواهد رسید. به دنبال این هشدار انصارالله بار دیگر و همزمان با سفر رئیس‌رژیم صهیونیستی به ابوظبی، امارات را هدف قرار‌داد. یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «در مرحله سوم عملیات اعصار الیمن، عمق کشور امارات هدف قرار گرفت و طی آن چندین موشک بالستیک ذوالفقار به اهداف مهمی در امارت ابوظبی اصابت کرد و با چندین فروند پهپاد صماد ۳ به اهداف حساس در امارت دوبی حمله شد.» یحیی سریع هشدار داده بود مردم از نزدیک شدن به اماکن حیاتی امارات دوری کنند. پیش از این نیز انقلابیون یمن هشدار داده بودند که شرکت‌های خارجی بهتر است امارات را ترک کنند چرا که این کشور به صحنه نبرد تبدیل شده است.
حال خبر رسیده که شرکت‌های خارجی از ترس حملات بیشتر در حال فرار از امارات هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «البوابه الاخباریه الیمنیه»، روز دوشنبه همزمان با حملات انقلابیون یمن به امارات بسیاری از شرکت‌های خارجی دفاتر خود را در ابوظبی و دوبی تخلیه کردند. منابع اقتصادی اعلام کردند، چند ساعت پس از حملات انصارالله به اهداف حیاتی در امارات چند شرکت خارجی دفاتر خود را در ابوظبی و دوبی بسته‌اند. این منابع تاکید کردند: «پس از خروج کارگران شرکت‌های خارجی، ده‌ها برج و ساختمان در پایتخت امارات تقریباً خالی شده است.» امارات بیش از اینکه شبیه یک کشور باشد، شبیه به یک بنگاه بزرگ اقتصادی است که کوچک‌ترین خدشه به امنیت آن مساوی است با اعلام ورشکستگی اقتصادی. این کشور با این وجود ترجیح داده در کنار رژیم سعودی و صهیونیستی علیه مردم یمن وارد جنگ شود. اما با توسعه توان موشکی و پهپادی انقلابیون یمن به نظر می‌رسد همین روزهاست که خبرهایی از تجدید نظر این ریز کشور در سیات خارجی اش بشنویم!


حمله به امارات، تمرین حمله به اسرائیل است
حملات مقاومت یمن به امارات باعث شده که رژیم صهیونیستی حتی بیش از امارات به وحشت بیفتد. رسانه‌های صهیونیستی روز دوشنبه از اقدامات تل‌آویو برای استقرار سامانه‌های دفاع هوایی در امارات در جهت مقابله با حملات نیروهای صنعا به ابوظبی خبر دادند. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که تل‌آویو به منظور شناسایی موشک‌های ارتش یمن با دادن سامانه‌های هشدار سریع به امارات موافقت کرده است. رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند که استقرار این سامانه‌های دفاع هوایی در امارات باعث ارسال هشدار به اسرائیل قبل از شروع حملات خواهد بود. رسانه‌های صهیونیستی ترس اسرائیل مبنی بر اینکه هدف بعدی موشک‌ها و پهپادهای انصارالله باشد را ابراز کردند. این رسانه‌ها تاکید کردند: «اسرائیل می‌ترسد که بمباران امارات با موشک‌های بالستیک و پهپادها تمرینی برای حمله به سرزمین‌های اشغالی باشد.»
حمله موشکی ارتش یمن به اتاق عملیات امارات
از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح سه شنبه از حمله موشکی به اتاق عملیات امارات و مزدوران این کشور در جنوب یمن خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «به لطف خداوند، یگان موشکی شامگاه دوشنبه توانست اتاق عملیات میدانی دشمن -امارات- و مزدوران آن در شهرستان عسیلان واقع در استان شبوه را با یک موشک بالستیک هدف قرار دهد که موشک دقیقا با هدف برخورد داشت و در پی آن، شمار زیادی از جمله عده‌ای اماراتی کشته و مجروح شدند». یحیی سریع در ادامه اضافه کرد که نبردها در استان شبوه از این اتاق عملیات مدیریت می‌شده است. ارتش یمن طی هفته‌های گذشته از سه حمله موشکی و پهپادی به عمق خاک امارات خبر داده است. حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داد: «معامله‌ای میان عربستان و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت.» البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».
همچنین یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات‌های اخیر نیروهای این کشور در عمق عربستان و امارات گفت که این عملیات‌ها، غافلگیرانه نیست. شبکه خبری المسیره به نقل از این منبع مسئول گزارش داد، عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نتیجه طبیعی هشدارهای پیشین [صنعاء] است که کشورهای متجاوز عربستان و امارات، برداشت اشتباهی از آن داشتند. صنعاء خاطر نشان کرد، زمان آن فرار سیده است که ابوظبی سر عقل بیاید و منفعت همه کشورهای منطقه را [بر منافع خود] غالب کند و طرح‌های صلح منطقه‌ای را نیز غنیمت بداند. امارات باید بداند که منافع ملت‌ها، پایدارتر است.
خبر دیگر اینکه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که امارات ۱۰ میلیارد دلار در فلسطین اشغالی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بنابراین گزارش، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی در پی سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌رژیم صهیونیستی به کشورش تصمیم گرفت تعلیق این سرمایه‌گذاری را لغو کند. طرف‌های ذی ربط امارات و رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای ایجاد طرحی در راستای توزیع اموال صندوق‌های سرمایه‌گذاری امارات به شرکتهای صهیونیستی هستند.
«اسحاق هرتزوگ» رئیس‌رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ۱۰ بهمن در سفری رسمی وارد ابوظبی شد و با «محمد بن زائد» ولیعهد ابوظبی دیدار و با او درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کرد. این سفر منجر به واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین شد. توافق عادی ‌سازی روابط دو کشور عربی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق آبراهام» در کاخ سفید در حضور «بنیامین نتانیاهو» و «دونالد ترامپ» و وزرای خارجه امارات و بحرین امضا شد.
سایر اخبار این روزنامه
آیت‌الله صافی گلپایگانی از استوانه‌های حوزه علمیه قم‌ و امین امام خمینی(ره) بود بی‌اعتنایی غرب‌گرایان به اقتصاد مقاومتی راز افول اقتصاد در دهه 90 خواب‌های آشفته با فاکتورهایی به نام مردم (یادداشت روز) اخبار ویژه صهیونیست‌ها به دنبال مهاجرت معکوس هاآرتص: اسرائیل دیگر جای زندگی‌کردن نیست ادامه روند صعودی پیک ششم با شناسایی 35 هزار بیمار جدید و فوت 50 هموطن نفتکش ایرانی بی‌اعتنا به تحریم‌های آمریکا با 2 میلیون بشکه‌ میعانات گازی به ونزوئلا رسید خروج شرکت‌های خارجی از دوبی و ابوظبی یکی پس از دیگری قاضی‌زاده ‌هاشمی دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما شد فیلم‌های اجتماعی ورای ساختار غیرحرفه‌ای و نگاه سطحی برخی افراد معلمان را تحریک می‌کنند که سر کلاس نروند از برخورد حرفه‌ای‌ها تا تسامح خودی‌ها! (نکته ورزشی) بازداشت نماینده آیت‌الله سیستانی در عربستان توسط رژیم آل‌سعود بی‌اعتنایی غرب‌گرایان به اقتصاد مقاومتی راز افول اقتصاد در دهه 90 بی‌اعتنایی غرب‌گرایان به اقتصاد مقاومتی راز افول اقتصاد در دهه 90