موشک خیبرشکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر آمد

موشک راهبردی دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» سپاه با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رونمایی شد.
به گزارش سپاه نیوز، همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ماه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بازدید از یکی پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه‌زن خیبر شکن به عنوان جدید‌ترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.
موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. این موشک دارای سوخت جامد و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل پیدا کند. چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است. این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول به دست دانشمندان سختکوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.
مسیر ارتقای قدرت موشکی ایران را ادامه می‌دهیم


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین رونمایی از موشک راهبردی و نقطه‌زن خیبرشکن سپاه گفت:مسیر رشد، ارتقا و تعالی کمی و کیفی قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را ادامه خواهیم داد. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با گرامیداشت یاد، نام، خاطره و آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای عرصه امنیت و خدمت کشور و تبریک فرارسیدن ایام خجسته چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بحمدالله قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر متجاوزان و ستمگران و استکبار جهانی و صهیونیست‌های آدمکش روز به روز قدرت بیشتری پیدا کرده و مسیر رشد، ارتقا و تعالی آن را چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت ادامه خواهیم داد. وی با تأکید بر اینکه دشمنان خداوند، دشمنان اسلام، دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی جز زبان قدرت و زور چیزی را متوجه نمی‌شوند، افزود: دشمنان اگر ذره‌ای احساس کنند در تهاجم به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و منافع کشور ما، فایده‌ای بیشتر از هزینه و تلفات را می‌توانند به دست بیاورند در انجام تهاجم نه نگران اخلاق و انسانیت، نه نگران حقوق بشر و نه نگران نکوهش رسانه‌ها هستند و نه از قدرت دیگری می‌ترسند. سرلشکر باقری دشمنان ملت ایران را بازیچه‌های دست استکبار جهانی و صهیونیست‌ها دانست و خاطر نشان کرد: اگر آرامش و امنیتی در کشور ما است به دلیل ترس و وحشتی است که دشمنان از نتیجه تهاجم و تجاوز به نظام اسلامی قهرمان ما در دلشان دارند، ترسی که واقعی است و باید با قوی‌تر شدن ایران عزیز، روز به روز هم تقویت شود. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: به فضل الهی جبهه اسلام و جبهه انقلاب با قدرت و با توان به پیش خواهد رفت و این ترس و وحشت دشمنان که موجب بازدارندگی پایدار برای نظام مقدسمان شده است، باید همچنان پایدار بماند و تقویت بشود. سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه قدرت بازدارندگی ایران اسلامی حالت پویایی دارد و ایستا نیست، گفت: ما موظفیم در اجرای امر فرمانده معظم کل قوا و ادامه راه شهیدان گرانقدر، قدرتمان را روز به روز افزایش دهیم و این قدرت را نه فقط در تجهیزات و تسلیحات (که بسیار مهم بوده و در رسته‌ها و رشته‌های مختلف به دست جوانان عزیز کشورمان ساخته می‌شود)، بلکه در حوزه مهم منابع انسانی -که به کارگیرنده این تسلیحات هستند- نیز به برکت نیرو‌های مؤمن، مجاهد و شجاعی که به سلاح معنویت و بصیرت مجهز هستند، ارتقا و توسعه می‌دهیم.
تشریح توانمندی‌های موشک خیبرشکن
فرمانده نیروی هوافضای سپاه چابکی و سرعت اصابت را از توانمندی‌های منحصر به فرد موشک دوربرد و نقطه زن خیبرشکن دانست و گفت: این موشک سوخت جامد در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده گفت: موشک خیبرشکن که از موشک‌های نسل سوم است هم دارای سوخت جامد است و هم سهولت در به کارگیری دارد. این موشک با کارایی خود در واقع توان بسیار زیادی را به مجموعه موشکی نیروی هوا فضای سپاه افزوده است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه به کارگیری موشک‌های خیبرشکن در واقع این توانمندی را در مجموعه ایجاد کرده است که به واسطه وزن کاهش یافته آن که یک سوم شده است، بسیار چابک و تاکتیکی بوده و در به کار‌گیری خیلی امکان خوبی برای ما فراهم کرده است. این موشک زمان آماده‌سازی و شلیک در موضع را عملاً به یک ششم کاهش داده است و با توجه به موادی که در سرجنگی آن استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر تی. ان. تی افزایش پیدا کرده است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود، درشرایط جنگ‌های امروزی با این توانمندی که برای ما حاصل شده است در واقع قادر خواهیم بود با استفاده از این نوع موشک ها- که در فاز نهایی قابلیت مانورپذیری بالایی دارد- اهداف متخاصم را در برد و مسافت ۱۴۵۰ کیلومتری نقطه‌زنی و مورد اصابت قرار دهیم. سردار حاجی زاده در پایان تأکید کرد‌: این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول به دست دانشمندان سختکوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.