امروز بیشترین هجمه روی امام است

يادگار امام با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر اينكه «اين انقلاب بي‌نام خميني در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست» گفت: «امروز امام مهم‌ترين هدفي است كه هنوز هم دشمنان انقلاب آن را نشانه مي‌گيرند؛ به خاطر اينكه امام همه هويت انقلاب ما است. تا امروز در هر فضايي بيشترين هجمه روي امام است. چون مي‌دانند اگر او را زدند، مي‌توانند پايه‌هاي مشروعيت، معرفت و ارزش جامعه ما را بزنند. دراين ميانه عده‌اي هم خودزني مي‌كنند و مسائل فرعي و اصلي را اشتباه مي‌كنند. به گزارش پايگاه خبري - تحليلي جماران سيدحسن خميني در ديدار با رييس و كاركنان ديوان محاسبات با اشاره به سخنان اخير رهبري تاكيد كرد: «نسل انقلاب بايد همدل، همراه و با هم بر انديشه مهاجم دشمن هجوم ببرند. اينكه ما نشسته‌ايم و آنها تهاجم مي‌كنند و مي‌گردند مطلبي در مي‌آورند و همه را به دفاع انداخته‌اند، ما يك انديشه مهاجم و مولد بوديم. اين بايد تبديل به نوع درست شود؛ جاي متهم و شهيد يا شاكي نبايد عوض شود، جاي مجرم و آسيب‌ديده نبايد عوض شود؛ كساني كه روزي كشور را به خاك و خون كشيدند امروز مدعياني شوند و مواردي را بيان كنند. سيدحسن خميني همچنين در بخش ديگري از سخنانش گفت: در قرآن يكي از آياتي كه بسيار كليدي است اين آيه است كه مي‌فرمايد «كساني كه در راه ما تلاش كنند، ما راه‌هاي خودمان و نتيجه‌اي كه بايد در آخرت بگيرند را به آنها نشان مي‌دهيم.» چون قضيه تعليق به يك مجاهده شده شك نبايد كرد كه اين هدايت نصيب مي‌شود و اگر تلاش كنيم مي‌توانيم به آن نقطه برسيم و آن راه را دريابيم. يادگار امام ادامه داد: يكي از نمونه‌هاي بارز اين مساله امام بزرگوار ما است. از آغاز زندگي ايشان آميخته با آن مجاهده و تلاش است. بسيار هم كار سخت و از سويي آسان است. اول از همه در خودمان بكوشيم. زندگي امام را كه ورق بزنيم از آغاز جواني اين نكته در وجود مبارك‌شان هست كه هيچگاه دعوت به نفس نكرده است. در آغاز مبارزه اگر شجاعت داشته براي خدا بوده است. او تصريح كرد: مرحوم ابوي ما يك جمله‌اي داشت و مي‌فرمود امام آب هم كه دست بچه‌اش مي‌داد، به قصد قربت مي‌داد. قصد قربت معناي پيچيده‌اي ندارد؛ يعني من مي‌خواهم خودم را در دل تو جا كنم. اينكه انسان كاري كند كه خودش را در چشم ليلي شيرين و در چشم معشوقه دلنشين كند؛ شرط اول اين كار آن است كه او مالك وجود خودش شود. سيدحسن خميني اظهار داشت: بعضي بزرگان تعبيري در رابطه با امام دارند و مي‌گويند مالك حضور خودش بود؛ اين خيلي سخت است. مالك حضور يعني اين طور نيست كه هر كسي بتواند پيش من هر حرفي بزند؛ گوشم مربوط به خودم است و هر چيزي را نمي‌شنوم. 
او گفت: دوم اين است كه خودش را گول نزند. روايتي از امام صادق(ع) هست كه مي‌گويند حد بيماري كه مي‌شود افطار كرد، چيست؟ حضرت مي‌گويند «الْإِنْسانُ علي نفْسِهِ بصِير\ٌ.» هزار عذر هم بتراشيم، خودمان مي‌دانيم براي چه اين حرف را مي‌زنيم. انسان به نفس خودش علم حضوري دارد و سر خودش را نمي‌تواند كلاه بگذارد. واقعا اگر من بر شما تندي مي‌كنم براي خدا است يا لحظه‌اي عصباني شده‌ام و پشت خدا سنگر گرفته‌ام؟ يادگار امام ادامه داد: بعضي از عرفا مي‌گويند سيدالشهدا(ع) روز عاشورا دلش به حال شمر بيشتر مي‌سوخت از آن مقداري كه شمر دلش به حال خودش مي‌سوخت. چون امام است و براي هدايت آمده و همه را عيال خدا مي‌داند.
او با تاكيد بر اينكه امام جهاد با نفس كرده است، گفت: مرحوم شهيد مطهري در يكي از كتاب‌هايي كه قبل از انقلاب به چاپ رسيده در مقدمه نمي‌توانسته اسم امام را بياورد و مي‌گويد «آن سفر كرده كه صد قافله دل همره اوست، صبح‌هاي پنجشنبه در مدرسه فيضيه اخلاق مي‌گفت و ما جمعي بوديم كه حاضر مي‌شديم و يك هفته تحت تاثير سخن او بوديم.» امام دهه آغاز انقلاب آن حوزه مغناطيس را در جامعه ايجاد كرد كه بدون اينكه كسي به كسي بگويد همه خوب شدند.
سيدحسن خميني ادامه داد: پس اول از همه بايد از خودمان شروع كنيم. البته طبيعتا همت‌هاي همه مختلف است اما به هر حال امكان سعادت براي همه ما هست. يك عده براي خوب بودن جوهره بالاتري دارند اما بقيه هم اين را دارند. مقام معظم رهبري تعبير مي‌كردند كه امام فلز وجودي متفاوتي داشت. يعني اين جوهره هم ناياب بوده و هم با جهاد روي خودش كار كرده است. مهرداد بذرپاش نيز در ابتداي اين ديدار گفت: معمولا در ايام‌الله نعمات الهي را ياد مي‌كنند تا از خداوند تشكر كنند. بعيد است كسي در ايران باشد كه وجود امام را نعمت بزرگي براي مردم ايران نداند. امام يك ملتي را به قله عزت رساند، ولو بدخواهان نخواهند به آن اذعان كنند. امام سر ما را در دنيا بالا برد و استقلال را به اين مردم عزيز بخشيد.
بدون ترديد يك نعمت الهي كه در تاريخ معاصر خداوند مي‌توانست به ملتي عطا كند، وجود نازنين امام عزيز ما بود. رييس ديوان محاسبات همچنين خاطرنشان كرد: امام خودش يك ملت بود؛ چون زبان يك ملت بود. كسي كه حرف يك ملت را بزند، خودش يك ملت است. تجلي ملت ما را در زبان امام عزيزمان مي‌شود يافت. خيلي از ما امام را درك نكرده‌ايم؛ اگر ذكر اين نعمت‌ها نكنيم، معلوم نيست خدا اين نعمت را ادامه بدهد. فرق ما با بسياري از كشورهاي ديگر پيوست ناگسستني بين امام و امت است. اين مدل حكمراني است كه ما را متمايز مي‌كند و امام اين مدل حكمراني را بنا نهاد.