هفت میلیون مشترک برق قبض پرمصرف دریافت می‌کنند

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با‌ اشاره به اعمال تغییرات در قبوض جدید، اظهار کرد: قطعا قبوضی که بعد از بهمن ماه صادر می‌شوند با تعرفه‌های جدید خواهد بود، همچنین پیش‌بینی شده در این طرح برای مشترکانی که میزان مصرف آنها زیر الگوی کم‌مصرفی است مشوق‌هایی لحاظ شود.
وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها ۲۵ درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می‌شود، جزو مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در مناطق مختلف پراکندگی‌ها متفاوت است، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حال این طرح خواهند شد.
سخنگوی صنعت برق همچنین با تشریح علت خاموشی‌های اخیر گفت: خاموشی‌هایی که در روزهای اخیر در تهران اتفاق افتاد، به دلیل حوادث مقطعی بوده و هیچ‌گونه خاموشی ناشی از محدودیت سوخت در کل کشور نداریم.
رجبی مشهدی با بیان اینکه وقوع آتش‌سوزی در بازار باعث قطع یکی از پست‌های برق و وقوع خاموشی‌های مقطعی در برخی مناطق شد، اظهار کرد: در همان ساعات ابتدایی مشکل قطعی برق حل شد و اکنون در هیچ کدام از بخش‌های تهران با خاموشی مواجه نیستیم.


وی افزود: با تدابیر و اقدامات انجام شده و همکاری وزارت نفت و تامین به موقع سوخت نیروگاه‌ها، توانستیم زمستان را بدون مشکل سپری کنیم، هرچند که یک ماه از این فصل باقی مانده و ان‌شاءالله بدون خاموشی‌های ناشی از محدودیت سوخت، زمستان را پشت‌سر خواهیم گذاشت.
سخنگوی صنعت برق همچنین در گفت‌وگو با فارس، پیرامون نصب کنتور هوشمند برق برای مشترکان خانگی اظهار داشت: برنامه نصب
4/5 میلیون کنتور هوشمند برق برای مشترکان خانگی در کنار نصب حدود یک میلیون کنتور هوشمند سه فاز برای مشترکان دیماندی با اولویت مشترکان پرمصرف در دستور کار صنعت برق است.
رجبی در بیان برنامه زمانی نصب کنتورهای هوشمند، گفت: برنامه نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف به‌گونه‌ای است که کنتورها تا پیش از تابستان سال 1401 به طور کامل نصب شوند.
وی در تشریح آمار کنتورهای نصب شده تاکنون افزود: در حال حاضر حدود 500 هزار دستگاه کنتور هوشمند در سراسر کشور برای مشترکان پرمصرف نصب شده است و برنامه نصب تا پیش تابستان سال آینده ادامه دارد.
رجبی مشهدی با‌ اشاره به اینکه در صنعت برق سه نوع کنتور مکانیکی، دیجیتال و کنتورهای هوشمند در بخش خانگی استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر 60 درصد از کنتورهای برق کشور کنتور دیجیتال و 40 درصد کنتور مکانیکی
است.
این مقام مسئول در بیان تفاوت کنتورهای هوشمند و دیجیتال گفت: کنتورهای هوشمند علاوه ‌بر مزایای کنتور دیجیتال دارای مودم و ارتباط از راه دور هستند، بر این مبنا امکان قرائت از راه دور برای صنعت برق در این کنتورها فراهم می‌شود.