یک بام و دو هوای تحصیل دانش آموزان

صدف آذرپی‪-‬ این روز‌ها با کاهش سرعت اینترنت از یک سو و فراگیری سویه‌های جدید کرونا از سوی دیگر مواجه هستیم که هر دو این مسائل تحصیل را برای دانش آموزان سخت کرده است.
به دلیل فراگیری کرونا و قرمز شدن تمام شهر‌های ایران، تحصیل بار دیگر در شرایط حساس قرار گرفته است و خیلی از مدارس تدریس را غیر حضوری و مجازی اعلام کردند این در حالی است که در روز‌های اخیر با کاهش چشمگیر سرعت اینترنت رو به رو شده‌ایم و این موضوع تدریس مجازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به طوری که دانش آموزان نمی‌توانند یک ساعت مستمر سر کلاس‌های آنلاین حضور پیدا کنند و مدام قطع و وصل می‌شوند!
از سوی دیگر رئیس جمهور محترم و سایر مسئولین اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان تحصیل نباید غیر حضوری ادامه پیدا کند چون این مسئله باعث می‌شود به تحصیل دانش آموزان لطمه وارد شود. در عمل اما می‌بینیم همین مسئولان هیچ اقدام موثری در جهت جلوگیری از گسترش سویه‌های جدید کرونا انجام نمی‌دهند و متاسفانه امیکرون هر روز بیش از قبل جان هموطنانمان را می‌گیرد!
حال سوال اینجاست که در شرایط کنونی دانش آموزان باید چه کنند؟ اگر به مدرسه بروند که سلامتی شان در خطر است و اگر هم بخواهند به صورت مجازی به تحصیل بپردازند سرعت لاکپشت وار اینترنت این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد!


در این شرایط تکلیف دانش آموزان چیست؟ آیا این روال ضربه بزرگتری به تحصیل
دانش آموزان وارد نمی‌کند؟ آیا وقت آن نیست که مسئولین و مدیران آموزشی کشور
تصمیم موثر و عملی در رابطه با نحوه تحصیل دانش آموزان بگیرند؟