داستان دلاوری و فردوسی پور

سید علیرضاکریمی‪-‬ خیلی سخت است حقوق بگیر مجموعه‌ای باشی و در عین حال کژی‌های مجموعه مذکور را ببینی و علنا نقد کنی!این موضوع حکایت محمد دلاوری مجری صریح،بی باک و با دانش صدا وسیماست.
البته کسانی که با محمد دلاوری آشنا هستند می‌دانند این رویکرد انتقادی وی محدود به مقابل دوربین نیست و او در شبکه‌های اجتماعی نیز از جمله توئیتر مدام در حال به چالش کشیدن مواردی است که بسیاری جرات ورود به آن را ندارند.
پیش تر،زمانی که هنوز فروغی هوس کسب سمتی در صدا وسیما را نکرده بود عادل فردوسی پور و برنامه نود یکه تاز این میدان بودند.عادل مجری توانا و با سوادی بود که سعی داشت با شفافیت مسائل پرابهام در فوتبال را واکاوی نماید و در عین حال گوشه چشمی نیز به مسائل اجتماعی و فرهنگی داشت.هر چقدر از منظر مردم او در مدار بود به همان نسبت فروغی مدیر شبکه سه سیما و همکاران‌اش معتقد بودند که وی از مدار خارج شده است.همین موضوع سبب شد نود به خاطره‌ها سپرده و فردوسی پور نیز یک استاد دانشگاه ساده شود.
بهرحال این بیم وجود دارد بلایی که بر سر عادل فردوسی پور آمد بر سر دلاوری هم نازل شود.این گمانه زنی از این جهت است که در همین مدتی که رئیس جدید در صدا وسیما سکاندار شده است تحول خاصِ جریانی رخ نداده و اگر هم موضوع مثبت و قابل تاملی اتفاق افتاده به صورت جزیره‌ای و موردی بوده است. نشان به آن نشان که جبلی با وجود آنکه به هواداران فوتبال وعده بازگشت نود با حضور عادل فردوسی پور را داده بود ولی اتفاق خاصی نیفتاد و همچنان میثاقی را در تلویزیون به فوتبالی‌ها قالب کرده اند!


ای کاش می‌شد ضمن حفظ دلاوری،چنین مجری‌هایی در صدا وسیما تکثیر شوند.اگر چنین بود / شود شبکه‌های زرد و مغرض ماهواره‌ای مفری برای عرض اندام نداشتند.
هر چه آنها امروز برداشت می‌کنند به دلیل رفتار دگمی ماست.