فدایی ملت مثل خلبان‌های ارتش

از جان گذشتگی دو خلبان در پرواز آزمایشی برفراز آسمان تبریز هرچند به قیمت جان خودشان تمام شد، اما از بروز یک فاجعه در مناطق مسکونی جلوگیری کرد.
صبح روز گذشته هواپیمای آموزشی اف پنج از روی باند پایگاه دوم شکاری تبریز به پرواز در آمد. سرهنگ دوم صادق فلاحی استاد خلبان و سروان علیرضا حنیفه زادسوا، دوره دیگری از آموزش پرواز بر فراز آسمان را شروع کردند. وقتی عقربه‌های ساعت به ۸:۴۵ رسید، هواپیما مسیرش را به سمت باند پرواز پایگاه تغییر داد، اما پیش از رسیدن به مقصد دچار حادثه شد و سقوط کرد. محل سقوط هواپیما، سالن ورزشی شهید علیپور، دیوار به دیوار مدرسه‌ای حوالی فرودگاه بین المللی تبریز در محله یکه‌دکان بود. خوشبختانه مدرسه هنگام وقوع حادثه تعطیل بود. با وقوع حادثه تیم‌های گسترده امداد و نجات خود را به محل رسانده و همزمان با مهار آتش شروع به امداد رسانی کردند. امدادگران همزمان با مهار آتش پیکر شهدا و دیگر شهروند را از محل خارج کردند.
امیر خلبان رضا یوسفی، فرمانده پایگاه شهید فکوری گفت: «محل سقوط، منطقه‌ای پرجمعیت است و دو خلبان شهید برای این که آسیبی به منطقه نرسد هواپیما را به نقطه‌ای خلوت هدایت کردند و در حالی که می‌توانستند خودشان را نجات دهند، جان خود را فدا کردند.»
وی ادامه داد: «به دلیل کم عرض بودن ورزشگاه محل سقوط، هواپیما به خارج ورزشگاه وارد شد و موجب فوت یک شهروند شد.»
فرمانده پایگاه شهید فکوری گفت: «با توجه به اشکال فنی که در هواپیما به وجود آمده بود، خلبان نتوانست آن را به باند پرواز برساند.» دکتر حمید منجم، سرپرست هلال احمر استان آذربایجان شرقی هم گفت: «خلبان احتمالاً به‌دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده و جان خود را فدا کرده است».