رئیس قوه قضائیه ماموریت داد نظارت ویژه دادستان‌ها بر شبکه توزیع در آستانه عید نوروز

رئیس قوه قضائیه، گفت: عینیت یافتن اقتصاد مقاومتی به دیپلمات‌های کشورمان در رویارویی با طرف‌های مقابل، بسط ید و قدرت مانور می‌دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه ۲ اسفند در ابتدای جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به ابلاغ دستور رئیس دستگاه قضا مبنی بر حذف تشریفات و هزینه‌های زائد و لزوم اجرای یکپارچه و دقیق آن در قوه قضائیه از مسئولان قضایی که طی یک هفته اخیر بلافاصله در حذف و کاستن از تشریفات برای مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی در مصارف با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مردم، همت گماشته‌اند، تقدیر کرد و مجدداً به مسئولان قضایی در سراسر کشور توصیه کرد تا در اقدامات و برنامه‌های خود ضمن تلاش برای بازدهی مناسب، نسبت به حذف، تقلیل و کاهش محسوس مخارج و هزینه‌ها در حوزه تشریفات اقدام کنند. رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی از ضروریات است، به برخی حواشی و ایراد مطلبی خلاف شرع و عرف در حاشیه جشنواره فیلم فجر، اشاره کرد و از دادستانی کل کشور، دادگستری و دادستانی تهران و همچنین معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که در این رابطه مسئولانه، فعالانه و پیشگیرانه ورود کرده و ارشادات و تذکرات لازم را مطرح کردند، تقدیر به عمل آورد.
او در همین راستا از مراجع و علما و فضلای حوزوی که مسئولانه و باغیرت دینی نسبت به این قبیل حرمت‌شکنی‌ها واکنش نشان می‌دهند سپاسگزاری کرد و بر ضرورت توجه و اهتمام همگان بر توصیه‌ها و نصایح این اعاظم و رجال پاسدار حریم دین و شریعت تاکید کرد.
رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به پشت سرگذاشتن ۲۹ بهمن «روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی»، مقوله اقتصاد مقاومتی را نسخه دفع شر دشمنان در حال و آینده دانست و تاکید کرد: با بکارگیری مولفه‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانیم تحریم‌های ظالمانه دشمنان را خنثی کنیم و این خطوط اقتصاد مقاومتی است که نقش مستقیمی در تحکیم استقلال و عزت کشور دارد و می‌تواند به دیپلمات‌های کشورمان در رویارویی با طرف‌های مقابل، بسط ید و قدرت مانور دهد.


مسئولان قضایی و نظارتی در مورد فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بین وقوع فساد و تخلف تفکیک قائل شوند
اژه‌ای در ادامه به مقامات و مسئولان قضایی و نظارتی توصیه کرد که تا حدامکان از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان که افسران جنگ و نبرد اقتصادی می‌باشند حمایت کنند و بین وقوع فساد و تخلف تفکیک قائل شوند.
رئیس قوه قضائیه افزود: مسئولان قضایی و نظارتی در آنجایی که فساد رخ می‌دهد قاطعانه، بدون تبعیض و سریع ورود کنند، اما در مواردی که صرفاً تخلف و یا احیاناً برداشت نادرست از قانون و رویه‌های اداری صورت گرفته، موضوع را به مرجع ذیصلاح جهت برخورد مقتضی ارجاع دهند.
برای تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین مقابله با فساد باید گام‌های عملی‌تری برداشته شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه برای تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین مقابله با فساد باید گام‌های عملی‌تری برداشته شود، به مسئولان قضایی و نظارتی توصیه کرد که در صورت وقوع فساد در یک بنگاه اقتصادی و تولیدی، علاوه بر آنکه قاطعانه و بدون تبعیض به این فساد رسیدگی کنید در عین حال توجه داشته باشید که به استمرار فرایند تولید و اشتغال در آن بنگاه لطمه وارد نشود.
ماموریت برای نظارت ویژه بر شبکه توزیع محصولات در آستانه عید نوروز
رئیس دستگاه قضا در ادامه شبکه توزیع را یکی از اضلاع مهم در ساختار اقتصاد و بازار دانست و با اشاره به ناسالم و معیوب بودن شبکه توزیع محصولات در کشور، با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز به دادستان‌های سراسر کشور ماموریت داد که در راستای وظایف نظارتی برای اصلاح چرخه معیوب و ناسالم توزیع اقدام جدی داشته باشند و نهایت مساعدت را با دولت و تعزیرات برای نظارت بر توزیع محصولات در بازار انجام دهند تا از این ناحیه مشکل و گرفتاری برای مردم ایجاد نشود.
او درعین‌ حال از اقدامات دولت سیزدهم برای رفع معایب و ایرادات شبکه توزیع محصولات در کشور و مقابله با سوداگری‌های برخی دلال‌ها و واسطه‌ها، تقدیر به عمل آورد و بیان داشت: بدون تردید دستگاه قضایی در جهت رفع اشکالات شبکه توزیع محصولات در بازار، مساعدت‌های لازم را به دولت انجام می‌دهد.
سایر اخبار این روزنامه
خلبان چگونه از تلفات انسانی بالا جلوگیری کرد؟ سقوط تلخ هواپیما در تبریز جلال خوش‌چهره رویکرد عملگرایانه تهران در وین چرا این روزها آمار مبتلایان به کرونا کم اما فوتی‌ها در حال افزایش است؟ این‌بار نه دلتا، بلکه اومیکرون جان می‌گیرد تلاش های آخر برای کارشکنی مذاکرات وین؛ تشدید تحرکات و اظهارات صهیونیست‌ها آیا مدیران رده بالای دولتی می‌تواند موانع متعدد بر سر راه سینماگران را برطرف کند؟ بازگشت «شورای سینما» «‌ ابتکار» تاثیر سیگنال‌های مثبت مذاکرات وین بر بازار ارز را بررسی کرد دلالان، ناتوان از کنترل بازار اولین سفر رئیس دولت سیزدهم به کشوری در حاشیه خلیج فارس چه ابعادی دارد؟ اهمیت سفر رئیسی به قطر رئیس قوه قضائیه ماموریت داد نظارت ویژه دادستان‌ها بر شبکه توزیع در آستانه عید نوروز سخنگوی وزیر امور خارجه: درباره زندانیان تفاهماتی با آمریکا حاصل شده است لاوروف:‌ به شدت حملات اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کنیم تداوم پس‌لرزه‌های عملیات حزب الله «اسرائیل» به سمت جنون حرکت می‌کند مرندی: اسرائیل توان تاثیر بر مذاکرات وین را ندارد سرنوشت نامعلوم تسلیحات خطرناک ارسالی آمریکا به اوکراین