پارکینگ فرودگاه 10 دقیقه رایگان

بالاخره پس از پیگیری های فراوان، دریافت هزینه از خودروهای عبوری فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد حذف شد و بنابر اعلام مدیرکل فرودگاه های استان، هزینه پارکینگ برای خودروهای عبوری با کمتر از 10 دقیقه توقف رایگان شد.
به گزارش «خراسان رضوی»، محدوده پارکینگ فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، به گونه ای طراحی شده که تمام خودروهای ورودی به محدوده فرودگاه، به پارکینگ فرودگاه دسترسی دارند و به همین دلیل، از تمام خودروها هزینه ورودی دریافت می شود. این موضوع را که از مدت ها پیش باعث گلایه های فراوان شهروندان شده بود، بارها روزنامه «خراسان رضوی» پیگیری کرده است. در آخرین گزارش که تاریخ 30 خردادماه امسال در صفحه حرف مردم روزنامه «خراسان رضوی» منتشر شد، مدیرکل فرودگاه های استان با اشاره به این که مناقصه طرح محوطه سازی فرودگاه، به تازگی انجام و ابلاغ شده است، اعلام کرده بود که از جمله موارد مطرح، محوطه سازی فرودگاه است که در آن، وضعیت تردد خودروها در محدوده فرودگاه تغییر می کند و مسیری برای خودروهایی ایجاد می شود که صرفا قصد تردد دارند و نمی خواهند توقف کنند، تا دیگر نیازی به پرداخت عوارض ورودی برای این خودروها نباشد. البته در این گزارش اعلام شد که با توجه به زمان بر بودن اجرای این طرح، به سازی محوطه فرودگاه تا پایان سال به پایان می رسد و شهروندان تا آن زمان باید هزینه ورودی فرودگاه را پرداخت کنند.
افزایش اعتراضات شهروندان با 3 برابر شدن هزینه پارکینگ
افزایش سه برابری هزینه ورودی به محدوده پارکینگ فرودگاه از ابتدای تیرماه، دوباره باعث افزایش اعتراضات شهروندان شد. موضوعی که با وجود قانونی دانستن آن توسط مدیرکل دفتر اقتصادی و بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، باعث اعتراض اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شد و کارشناس مسئول این اداره، با اشاره به تخلف و غیر قانونی دانستن آن، اعلام کرد که بر اساس مستندات موجود، افزایش نرخ پارکینگ، مورد تأیید مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر کارگروه تنظیم بازار قرار نگرفته است.


حذف هزینه ورودی فرودگاه برای کمتر از 10 دقیقه توقف
این اعتراض ها و پیگیری ها بالاخره نتیجه داد و روز گذشته، مدیرکل فرودگاه های استان در گفت و گو با «خراسان رضوی» از حذف هزینه ورودی به محدوده فرودگاه برای خودروهای عبوری خبر داد. قاسم زاده در این زمینه گفت: تا زمان تکمیل پروژه به سازی فرودگاه، از خودروهایی که به صورت عبوری به محدوده پارکینگ وارد می شوند و کمتر از 10 دقیقه توقف دارند، عوارض ورودی دریافت نمی شود. وی با بیان این که پروژه به سازی محدوده فرودگاه مشهد، نیاز به زمان دارد و تا پایان امسال به طول می کشد، تصریح کرد: در این پروژه، دوربرگردان فرودگاه به نزدیک ترین مکان ممکن به پایانه فرودگاه منتقل می شود تا شهروندان، مشکلی در دسترسی به فرودگاه نداشته باشند. قاسم زاده افزود: البته هم اکنون نیز دوربرگردانی پیش از محدوده ورودی پارکینگ وجود دارد که فاصله آن، با فرودگاه، زیاد است و دسترسی شهروندان به این دوربرگردان، مشکلاتی در پی دارد، بنابراین تا زمان اصلاح مسیر فرودگاه و برای رفاه حال شهروندان، تصمیم بر آن شد که خودروهای عبوری به محدوده پارکینگ، از پرداخت عوارض پارکینگ، معاف شوند و عوارض پارکینگ، فقط از خودروهایی با توقف بیش از 10 دقیقه دریافت شود.
نتیجه ماجرای گران فروشی در پارکینگ فرودگاه به اطلاع مردم خواهد رسید
وی با اشاره به اعلام تخلف گران فروشی در پارکینگ فرودگاه مشهد توسط اداره بازرسی صنعت و معدن استان، یادآور شد: مستندات درباره این موضوع، در دست بررسی است و نتیجه آن به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.