شاباش پرواز در جیب‌های لاجوردی!

امید مافی‪-‬ سالی که در تقویم شکوفه دهد لابد سالی پر از اتفاقات شیرین و ماندگار خواهد بود. وقتی رد پای ناکامی در تقویم آبی جایی ندارد و پسران فرهاد در ابتدای اسفند، فروردین را صدا می‌زنند لابد می‌توان به این نتیجه رسید که در اردوگاه آبی اوضاع به کام است و از آژیر خطر تا اطلاع ثانوی خبری نیست.
فرهاد مجیدی در قامت فرمانده‌ای نامیرا درست ۱۹ هفته است که ... دستمال سفید را بالا نبرده و برابر هیچ یک از حاضران در صحنه طعم سیه روزی را نچشیده است. این یک رکورد در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و نشان از شکست ناپذیری قشون بی‌رحمی دارد که هر هفته حریفان تا بن دندان مسلح را با نقشه‌هایش از دم تیغ می‌گذراند.
حالا استقلال با ۴۷ امتیاز بر بلندای خیال و واقعیت ایستاده و رقیب سرخپوش خود را در واحه توهم سرگردان کرده است. فاصله ۵ امتیازی دو رقیب سنتی این پالس را به سوی مدعیان می‌فرستد که ارتش آبی در صورت ادامه این روند همچون آوازی روشن بر پیچک‌ها می‌وزد و بر شیپور قهرمانی خواهد دمید. اتفاقی که دوآتشه‌های لاجوردی سالهاست انتظار آن را می‌کشند و در برابر سرنوشت به اعتراف خواهی نشسته اند.
لشکر صدرنشین لیگ امروز عصر آن سوتر از سناباد به ملاقات نساجی از خانه رانده می‌رود. نبردی که اگر با فریاد بلند سربازان مجیدی همراه شود استقلال به عدد ۵۰ خواهد رسید و فاصله خود را با تیم یحیی بیشتر و بیشتر خواهد کرد.


ارتش سرخ که در ایستگاه پیشین حریف گل گهر نشد امروز نبرد صعب و جانگدازی با تیمی که روی پله چهارم جدول ایستاده خواهد داشت. قرمزها در ورزشگاه پر از خالی آزادی اگر نتوانند کلک مس رفسنجان را بکنند در رویاهای خویش سقوط خواهند کرد و جام را در انتهای کوچه‌ای بن بست نظاره می‌کنند. به عبارت دیگر توقف قطار سرخ در ایستگاه مس شاید منتج به خروج مسافران مضطرب از ریل‌های آرامش گردد. این همان چیزی است که فرهاد می‌خواهد تا تکلیف خود و این روزهای ملتهب را قبل از رسیدن بهار روشن کند.
لیگ به روزهای حساس خود رسیده و هزاران بار جان دادن در سکوت و حیرت حاصل نمایش‌هایی است که شاباش آواز و پرواز را در جیب آبی‌ها خواهد گذارد و خاموشی رازناکی را در خانه سرخ حاکم خواهد کرد.
تا عصر زمان زیادی نمانده. وقتی غروب پاورچین پاورچین از راه برسد خیال مردان پیروز بر سریر قدرت خواهد ماند و نامعادلات سخت به ناگهان حل خواهند شد.
آیا استقلال نوار شکست ناپذیری‌های خود را ادامه خواهد داد و در توس به رکوردی جدید دست پیدا می‌کند؟ آیا پرسپولیس تنها به تماشای ترکتازی رقیب ابدی خویش خواهد نشست و تقدیر را در آن سوی فصل‌ها جستجو نخواهد کرد؟
امروز عصر بالاتر از سرود پرندگان، به سرود توپچی‌هایی گوش می‌دهیم که پس از نود دقیقه همپای باد تا ستیغ آرزوهای روشن پیش خواهند رفت و لحظه‌ای تامل نمی‌کنند. پس منتظر بمانید...