به نظر می‌رسد فتنه‌ای جدید در پیش است

ایلنا: معاون‌اول قوه ‌قضائیه با بیان اینکه بنی‌صدر خودخواه و مغرور به رأی مردم، شروع به توهین و تخریب افراد و نهادهای انقلابی کرد و به‌جای حل مشکلات مردم، آنها را تحقیر کرد، گفت: «امروز تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد مؤثر و دستگاه قضائی شدت گرفته و وقتی به تجربه گذشته نگاه می‌کنم، به نظرم می‌رسد که فتنه و اقدامی جدید در پیش است».
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به مناسبت هفته قوه ‌قضائیه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با طرح این سؤال که چرا نهاد‌ها و افراد انقلابی و متدین و افراد دلسوخته این نظام مورد هجمه، تحقیر و توهین دشمنان و افراد غافل قرار می‌‌گیرند؟ ابراز کرد: «چرا در برخی از مقاطع هجمه‌ها بیشتر می‌شود؟ دشمن و شیاطین و افرادی که منافع‌شان را در خطر می‌بینند، مشاهده می‌کنند که چه کسانی سد راه متجاوزان، غارتگران و اشرار هستند».
او با تأکید بر اینکه سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، قوه ‌قضائیه و برخی شخصیت‌های مؤثر سد راه متجاوزان هستند، عنوان کرد: «می‌گویند این سد راه باید برداشته شود. اگر می‌شود او را حذف فیزیکی کرد. اگر نشد آن افراد را باید ترور شخصیت کرد و اگر بازهم نشد با دورغ‌پردازی، باید آنها را مورد اتهام و تهمت قرار داد تا ذهن مردم نسبت به آنها مشوش شده و اعتماد به آنها کم شود و تیغ قوه ‌قضائیه، سپاه و نیروهای مسلح کم شود».
او با اشاره به حمایت‌ گروه‌های ضدانقلاب از بنی‌صدر، گفت: «همه جریان‌های ضدانقلاب زیر چتر بنی‌صدر جمع می‌شوند. گروه‌هایی که بنی‌صدر را قبول نداشتند. از چپ، از راست، از عناصر سلطنت‌طلب، از اعضای حزب بعث عراق و... و بنی‌صدر مغرور به رأی مردم نیز مردم و نهادهای نظام را تخریب می‌کند. پس از این تخریب‌ها که از زبان رئیس‌جمهور وقت و تریبون‌های رسمی بیان می‌شود، اتفاقات دهه ۶۰ رخ می‌دهد. ترور‌ها راه می‌افتد و ‌هزاران انسان به خاک‌وخون کشیده می‌شوند».او ادامه داد: «پس از آن دوباره به‌خاطر جنایت‌هایی که کردند، وحدت مردم بیشتر شد و همه فهمیدند چه اتفاقی افتاده و آنگاه دوباره تخریب‌ها را شروع کرده و قضایای دهه ۷۰ شروع شد و وقتی دوباره مردم به صحنه آمده و آگاه شدند، مسائل دهه ۸۰ شروع شد و چه ظلم‌هایی که صورت نگرفت!».محسنی‌اژه‌ای افزود: «آمریکا یک‌طور حرف می‌زند، برخی کشورهای منطقه وارد مسائل دیگری شده‌اند، آرایش جدیدی در منطقه شکل گرفته و نهادهای انقلابی، سپاه و دستگاه‌های قضائی تخریب می‌شوند. به‌گمانم توطئه‌ای جدید در پیش است».