كمك ايران نبود بغداد سقوط مي‌كرد

ايسنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريکا ادعاي مبارزه با داعش مي‌کند و اين يک لفاظي است؛ زيرا به ديگر تروريست‌ها کمک مي‌کند و اين مسير براي آمريکا مفيد نخواهد بود. دکتر علي لاريجاني در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني CNN در سئول پايتخت کره‌جنوبي، در پاسخ به سؤالي پيرامون قانون ممنوعيت سفر اتباع برخي کشورها به آمريکا اظهار كرد: «در صحنه بين‌المللي به يک ديپلماسي خلاق نياز داريم نه يک ديپلماسي ماجراجويانه، ايجاد ممنوعيت سفر براي اتباع برخي کشورها ديپلماسي خلاق نيست بلکه اقدامي واپس‌گرايانه است و آنها مسئله مبارزه با تروريسم را بهانه‌اي براي اين کارها قرار داده‌اند».
وي افزود: «تروريست‌ها در منطقه بيداد مي‌کنند ولي برخورد جدي از سوي آمريکا با آنها مشاهده نکرده‌ايم. آمريکا ادعاي مبارزه با داعش مي‌کند اين يک لفاظي است؛ زيرا به ديگر تروريست‌ها کمک مي‌کند و اين مسير براي آمريکا مفيد نخواهد بود. تروريست‌ها در هر جايي که بتوانند اقدام مي‌کنند».
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه «ايجاد ممنوعيت براي سفر اتباع برخي کشورها باعث سرکوب اقدامات تروريستي نمي‌شود»، افزود: بيشتر از آنکه اين اقدام مبارزه با تروريسم باشد، يک ژست است، از طرف ديگر بايد توجه داشت که تروريست‌ها با پاسپورت عادي سفر نمي‌کنند و در نتيجه مي‌توان گفت ايجاد چنين محدوديت‌هايي براي اتباع برخي کشورها تأثيري در جلوگيري از اقدامات تروريستي نخواهد داشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه «تعداد زيادي از برنامه‌هاي تروريست‌ها براي انجام عمليات در ايران خنثي شده است»، گفت: در کارهاي تروريستي ممکن است آنها از رخنه‌اي استفاده کنند، ولي آن چيزي که اهميت دارد اين است که تروريست‌ها مي‌خواستند تعداد زيادي عمليات انجام دهند که از آنها جلوگيري شد».
وي در پاسخ به اين سؤال که از تکرار عمليات‌هاي تروريستي نمي‌ترسيد؟ گفت: «ترسي نداريم؛ زيرا سيستم‌هاي امنيتي ايران اشراف اطلاعاتي خوبي دارند و ما هم مراقبت مي‌کنيم؛ همچنان که آمريکا و اروپا مراقبت مي‌کنند».