رکورد شکنی سرخابی‌ها در 120 دقیقه

با پایان ثبت سفارش در اولین روز پذیره‌نویسی سرخابی‌ها، تعداد ۱۶۷میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۰۳سهم توسط ۱۷۹هزار و ۱۸۵نفر از سهام استقلال  و ۱۶۲میلیون و ۲۲۹هزار و ۱۳۶سهم توسط ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ هزار نفر از سهام پرسپولیس خریداری شد. پذیره‌نویسی این دو باشگاه از روز یکشنبه (دیروز) آغاز شد و مدت 30 روز به طول خواهد انجامید.
در این بازه، متقاضیان می‌‌توانند از طریق ثبت سفارش در نماد‌های «استقلالح» و «پرسپولیسح»، در پذیره‌نویسی سهام این دو باشگاه شرکت کنند. به گزارش سنا، معاون نظارت فرابورس ایران با اشاره به آغاز عرضه سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس (تابلوی نارنجی) گفت: چنانچه سقف سرمایه تعیین شده قبل از انقضای مهلت پذیره‌‌نویسی تکمیل و وجوه مورد نظر تأمین شود، عملیات پذیره‌‌نویسی متوقف و پایان پذیره‌‌نویسی اعلام می‌شود. او درباره زمان انجام معاملات ثانویه این دو نماد گفت: انجام معاملات ثانویه تا زمان ثبت افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و ایفای تعهدات مدنظر سازمان بورس و اوراق بهادار توسط شرکت‌ها، امکان‌پذیر نیست. حداقل سهام قابل خریداری توسط کدهای معاملاتی حقیقی و حقوقی یک سهم و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در نماد معاملاتی (استقلالح۱) تعداد ۱,۰۳۰ سهم و در نماد معاملاتی (پرسپولیسح۱) تعداد ۸۸۵ سهم است. کارگزاران باید امکان خرید با شرایط مذکور را در سامانه‌های برخط خود ایجاد کنند.
ارسال سفارش خرید از طریق دسترسی برخط، برخط گروهی و ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) مجاز است. همچنین ارسال سفارش‌ها از طریق پروتکل FIX امکان‌پذیر خواهد بود. متقاضیان صرفاً می‌توانند یک سفارش فعال در هر نماد در سامانه داشته باشند. ویرایش حجم یا حذف سفارش فقط در زمان تعیین شده توسط ناظر مجاز است و پس از پایان زمان پذیره‌نویسی امکان ویرایش یا حذف سفارش وجود نخواهد داشت. کارمزدهای پذیره‌نویسی سهام از خریداران و براساس ضوابط مصوب سازمان بورس اخذ می‌شود، لذا خریداران علاوه بر مبلغ خرید، مبلغ کارمزد پذیره‌‌نویسی را پرداخت می‌کنند.