دوست دارم برای منچستریونایتد بازی کنم

«علی‌اکبر شعیبی‌زاده» نوجوان 16ساله آبادانی، این روزها با لقب کم‌سن‌ترین دروازه‌بان لژیونر فوتبال ایران شناخته می‌شود و چند ماه دیگر قرار است در دروازه تیم فوتبال «آلکارکون» اسپانیا بدرخشد. در گفت‌وگوی این هفته با علی‌اکبر درباره تجربه فوتبالی‌اش در تیم‌های مختلف و حس‌وحالش از پیوستن به این تیم فوتبال اسپانیایی گپ زدیم.

     فوتبال را  از کی شروع کردی؟
من از 10سالگی فوتبال را شروع کردم و اوایل در پست دفاع بودم. بعد از مدتی فهمیدم موقع تمرینات تمام توجه‌ و علاقه‌ام به دروازه و دروازه‌بانی است برای همین با مشورت گرفتن از مربی و پدرم، دروازه‌بانی را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دادم.



   تاکنون در چه تیم‌هایی بازی کرده‌ای؟
 من فوتبال را با تیم «صنعت نفت آبادان» شروع کردم و تا امروز در باشگاه‌های حرفه‌ای مانند «جم»، «سرخ‌پوشان آبادان»، «سرخ‌پوشان تهران»، «مقاومت تهران» و «یکتانصر» حضور داشتم. امسال هم با تیم جوانان «ماهان‌تندیس» بازی‌های کشوری را تجربه کردم.

   چطور شد که به تیم فوتبال «آلکارکون» اسپانیا دعوت شدی؟
چند سال پیش گروهی از استعدادیاب‌های اسپانیایی مثل «خوزه گارسیا کالوو»، «کارلوس لوپز» و... برای تست گرفتن از فوتبالیست‌های نونهال- نوجوان مستعد به ایران آمدند. 18 نفر را به‌عنوان بهترین‌ها انتخاب کردند که شکرخدا من هم جزو آن‌ها بودم. بعد از آن ما 18نفر به اسپانیا رفتیم و با تیم‌های قوی اسپانیایی از جمله «بارسلون» و «اتلتیکو مادرید» بازی‌هایی کردیم که تجربه بسیار خوب و شیرینی بود. از همان زمان ارتباط ما با مربیان اسپانیایی قطع نشد و از آن‌جایی‌که شاهد تلاش و پشتکار من بودند، امسال تصمیم اعزام من به تیم «آلکارکون اسپانیا» گرفته شد.

    چه احساسی داری که کم‌سن‌ترین دروازه‌بان لژیونر ایرانی هستی؟
بهترین و پرافتخارترین لحظه‌ زندگی‌ام زمانی بود که یک مربی اسپانیایی من را بهترین دروازه‌بان نوجوان ایرانی معرفی و انتخاب کرد اما این عنوان برای من تازه اول راه و شروع دروازه‎بانی حرفه‌ای است. تمام تلاشم را می‌کنم تا با حضور در تیم فوتبال «آلکارکون اسپانیا» از پس این عنوان بربیایم، تجربه‌های بیشتری به‌دست آورم و باعث افتخار مردم ایران و پدر و مادرم شوم.

    کی عازم اسپانیا هستی؟
این باشگاه الان در حال برگزاری مسابقات است و من ان شاء ا... اردیبهشت‌ماه با شروع فصل جدید بازی‌های تیم به آن‌ها می‌پیوندم. این روزها مشغول کارهای گرفتن ویزا و انجام کارهای سفارت هستم. در کنار آن سعی می‌کنم تمریناتم را به‌صورت روزانه و مرتب ادامه دهم، بدن‌سازی کنم و در کنار یک تیم برای قرار گرفتن در شرایط و چارچوب بازی
تمرین کنم.

    لژیونر نوجوان فوتبال کشورمان چه رویاهایی برای آینده دارد؟
بدون شک آرزوی هر ورزشکاری در هر رشته‌ای پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش است و من هم این آرزو را دارم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم. علاوه‌بر این، دوست دارم روزی به‌عنوان لژیونر در باشگاه «منچستریونایتد» بازی کنم و بتوانم کسانی را که حمایتم کردند از جمله خانواده‎ام، مربی‌ام «آقای محمود جابرهاشمی» و «آقای محسن معصومی»، دروازه‌بان سابق صنعت نفت آبادان که در تمرینات کنار من بودند، خوشحال کنم.