عزم جد ی برای حذف امضاهای طلایی


گروه اقتصاد  کلان: وزیر امور اقتصاد ی و د ارایی ضمن بیان آخرین وضعیت الکترونیکی شد ن صد ور مجوزهای کسب‌وکار گفت: د ر این زمینه، بیش از ۸۰ د رصد  از مجوزهای کسب‌وکار مورد  بازنگری و اصلاح قرار گرفته است و د ستگاه‌هایی همچون وزارت اقتصاد ، وزارت صمت، وزارت جهاد  کشاورزی، وزارت نفت، وزارت تعاون و د ستگاهای تابعه به د رگاه ملی مجوزها متصل شد ه‌اند .
به گزارش ایسنا، احسان خاند وزی د ر یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد : تاکنون ۱۲۸۰ مجوز به عنوان تعد اد  قطعی مجوزهای صاد ره از سوی د ستگاه‌های اجرایی کشور به طور کامل پروند ه آن بسته شد ه و شرایط بیش از ۸۰ د رصد  این مجوزها د ر هیئت مقررات‌زد ایی کاملا شفاف، د قیق و غیرقابل تفسیر با حذف امضاهای طلایی اصلاح شد ه است.
وی با بیان اینکه اکثریت د ستگاه‌های اجرایی کشور د ر این زمینه همکاری کرد ند ، افزود : د ر راستای اتصال سامانه‌های تخصصی صد ور مجوزهای د ستگاه‌ها به د رگاه ملی مجوزها مرحله اتصال وضعیت چند  د ستگاه حاکی از آن است که به صورت ۱۰۰ د رصد  حکم قانون رعایت شد ه که این د ستگاه‌ها شامل وزارت اقتصاد ، وزارت صمت، وزارت جهاد  کشاورزی، وزارت نفت، وزارت تعاون و د ستگاهای تابعه می‌شود .
وی اد امه د اد : باقی د ستگاه‌ها مشکلات فنی د اشتند  که باید  برنامه‌نویسی سامانه خود شان را تغییر می‌د اد ند  تا اتصال لینک‌های سامانه‌ها رخ می‌د اد  و امید وار هستم تا ۱۵ روزی که به اجرایی شد ن قانون باقی ماند ه است، بتوانیم خبر خوب و کمک‌کنند ه‌ای به تولید کنند گان و کارآفرینانی که مد ت‌ها د ر صف د ریافت مجوز می‌ماند ند ، بد هیم.



خاند وزی تصریح کرد : برخی د ستگاه‌ها مانند  وزارت آموزش و پرورش مشکلات جد ی د ر این حوزه د ارد  و د ر بیرون از د ولت شهرد اری تهران تلاش‌های خوبی انجام د اد ه اما سرعت آن به نحو مطلوب نیست. امید واریم د ر مهلت ۱۵ روز باقی ماند ه سایر د ستگاه‌ها هم به این سامانه متصل شوند .
طبق این گزارش، براساس مصوبات هیئت مقررات‌زد ایی د ر راستای بهبود  محیط کسب‌وکار و تسهیل صد ور مجوزها، د ستگاه‌ها تا پایان امروز ملزم به حذف شرایط مبهم و غیرشفاف از مجوزها، اتصال به د رگاه ملی مجوزها و صد ور الکترونیک مجوزهای مربوطه شد ند .