انجام سفرهای نوروزی با تزریق ۲ دُز واکسن

آرمان ملی: رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده در ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری و سفرهای ایمن اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دُز  واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دُز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد، تزریق ۲دُز  واکسن را مبنا و مجوز انجام سفرهای نوروزی قرار می‌دهد. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است: 
 اگر چه توانستیم بر موج ششم کرونا نیز غلبه کنیم، اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز و عید نیمه شعبان با جدیت دنبال شود. در ایام پیش‌رو و از جمله در عید نیمه شعبان تولیت‌های آستان‌های مقدسه و اماکن زیارتی به ویژه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد جمکران پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم را برای روز میلاد امام عصر(عج) داشته باشند تا هم مردم از فیض حضور در اماکن متبرک بهره‌مند شوند و هم زمینه شیوع بیماری کرونا فراهم نشود
 ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دُز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دُز  سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد تزریق ۲دُز  واکسن را مبنا و مجوز انجام سفرهای نوروزی قرار می‌دهد. حتما بر صدور گواهی‌های عدم ابتلای افرادی که قصد ورود به کشور را دارند نظارت دقیق و جدی شود و اگر نسبت به گواهی تست‌های انجام شده در خارج از کشور تردید وجود دارد، حتما در داخل کشور از افراد مشکوک مجددا تست گرفته شود. لازم است فراتر از همه قدردانی‌ها، از متخصصان و کارشناسانی تشکر کنیم که به مدد تلاش‌ها و زحمات آنان امروز کشور از ۶ نوع واکسن بومی کرونا برخوردار شده است. 
 توانمندی به دست آمده در حوزه تولید واکسن سرمایه‌ای گرانبها برای کشور در مقابله با بحران‌های احتمالی در آینده است. تعطیلی حدوداً ۲ ساله نظام آموزشی کشور باعث افت علمی و تحصیلی جدی شده است، گزارش‌های نگران کننده‌ای از نتایج پایش‌های علمی به دست آمده و ضرورت دارد وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برگزاری کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تاکید داشته باشند. برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طفره رفتن از برگزاری حضوری کلاس‌های درس و امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان تخلف محسوب می‌شود. دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند و نباید نسبت به کیفیت تربیت نسل آینده‌ساز خود بی‌تفاوت باشد. 


 در نظام مدیریت دینی بر دوست داشتن انسان و خدمت برای جلب رضای حضرت حق تاکید شده است و امروز فرصت مناسبی برای خدمت خالصانه برای مردم فراهم شده که باید آن را قدر دانست. حضور مردم در صحنه، مؤلفه اصلی قوت و قدرت نظام است و هر چقدر اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیشتر باشد، آن نظام قوی‌تر خواهد بود
 برای اجرای مصوبات سفر استانی لازم است مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند. دولت مردمی بر اساس عدالت‌محوری و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی به دنبال پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است. استان مازندران از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها، وجود فقر در سطح استان قابل قبول نیست. بر اساس قانون اساسی هر نوع توسعه در کشور مبتنی بر حفظ محیط زیست است اما سازمان محیط زیست هم باید به نوعی اقدام کند که بسترهای توسعه در کشور معطل و متوقف نباشد. توسعه خطوط ریلی در استان در دستور کار دولت قرار دارد و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد. 
 کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان از مهم‌ترین محورهای مورد توجه دولت در این سفر بوده است و به دنبال آن هستیم که اقتصاد روستا برای روستاییان مقرون به صرفه و همراه با امیدبخشی باشد. تیم نساجی قائمشهر باید از مکان آبرومندانه و مستقلی برخوردار باشد و ظرف حداکثر چهار ماه باید استادیوم ورزشی آن آماده و تکمیل شود. بندر امیرآباد با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد و مصمم هستیم زیرساخت‌های آن به طور کامل تکمیل و به مرکز تجارت و صادرات منطقه تبدیل شود. در بودجه سال آینده صندوقی زیرنظر استانداران پیش‌بینی شده است که درآمدهای استان از جمله حق مالکانه معادن و فروش اموال مازاد دولت در آن واریز می‌شود و استان‌ها با استفاده از منابع آن می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را تامین کنند.