اژدهاکشان در شب عید!

امیدمافی‪-‬ معجزه یعنی لشکری در دربی برای کشتن بیاید اما آب از آب تکان نخورد و فرشته نجات در نود دقیقه‌ای شورانگیز نازل شود. از امروز تا لحظه شروع دربی چه آبی‌های لژنشین و چه سرخ‌های سمج لحظه‌ای به توقف در میانه میدان فکر نخواهند کرد و مشق رستگاری را روزی هزار بار می‌نویسند.
زمین گیر کردن نفت علیمنصور در پایتخت به دست سربازان فرهاد و میخکوب کردن نفت محمود فکری در مسجد سلیمان کاری کرد که آتش در تنوره لیگ شعله‌ور شود و همچنان مدعیان با هزار خنجر در پشت به شهرآورد سنتی بیندیشند. گرچه شش امتیاز بیشتر لاجوردی‌ها سبب شده تا دست‌های فرهاد کمتر بلرزد، اما نمی‌توان کتمان کرد که سکاندار استقلال عبور از دالان خاموش دربی را به مثابه گذر از حریقی مرگبار قلمداد خواهد کرد. آن سوتر یحیی که اصلا دوست ندارد پس از خط پایان تلوتلوخوران به خانه‌اش برود و در تاریکی گم شود، تمام تمرکز خود را معطوف دربی پیش رو کرده تا با چنگ انداختن به سه امتیاز شیرین‌تر از عسل فاصله‌های نفرین شده را کمتر کند و حکم محکوم به حبس ابد را به تعویق بیندازد.
همه چیز به یک انفجار گره خورده و هیچ‌کس نمی‌داند علیرغم صدرنشینی استقلال، کدام ماشین جنگی در تعقیب و گریز واپسین هفته‌های لیگ حادثه قهرمانی را رقم خواهد زد و به تمام اِن قُلت‌ها پایان خواهد داد. قشون سرخابی در آستانه فصلی سبز برای نمایشی دراماتیک در مرتع یشمی آماده می‌شوند و به این فکر می‌کنند که با شلیک تیر خلاص در روز مبادا سر از سیاره خوشبختی درآورند و میلیون‌ها دوآتشه سنجاق شده به غم و اندوه را به آسمان هفتم رهنمون کنند.
نبرد فرهاد و یحیی در دربی شاید بتواند پازل قهرمانی را تکمیل کند و یکی از دو فرمانده را به آغوش جاده‌های متروک بیندازد. از یک طرف فرهاد با مات کردن قرمزها و کشتن اژدهای مخوف فاصله دو تیم را به ۹ امتیاز خواهد رساند وخیز بلندی برای فتح جام در ایستگاه آخر برخواهدداشت و از طرف دیگر یحیی با تحمیل اولین ناکامی به اردوگاه حریف، صدای نفس‌های خود و شاگردانش را به گوش آبی‌ها خواهد رساند و معادلات چند مجهولی را پیچیده‌تر خواهد کرد. در واقع گرفتن گریبان فرهاد در روزی که قرار است سکوها با غلغله و هورا آشتی کنند صورت‌های پسران یکه تاز لیگ را مچاله خواهد کرد تا آخرین هفته‌های لیگ به جایی برای مردن و بردن و منهزم شدن بدل شود.


تب لیگ با هر حیلتی پایین نمی‌آید و همه منتظرند تا با پایان دربی پیش رو ببینند کدام مربی کف ورزشگاه افتاده و به چهره‌ای از نفس افتاده بدل خواهد شد و کدام مربی بیش از پیش احساس زنده بودن خواهد کرد.
نه ترس و نه ترحم تاثیری در نتیجه ماراتنی که قرار است خبر کشته شدن یازده سرباز را در جنگی فرا قبیله‌ای به گوش‌ها برساند نخواهد داشت. پس پلک نمی‌زنیم و به این فکر می‌کنیم که دربی با تمام دردسرهایش آخر دنیاست. همین.