خدمت خالصانه و بازکردن گره‌های مردم پیام شهدا به مسئولان است



رئیس‌جمهور گفت: پیام شهدا به خدمتگزاران کشور، خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم با اتکال به خدا و تکیه به داشته‌ها و توانمندی‌های کشور است و این توصیه اکنون سرلوحه دولت سیزدهم است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح دیروز در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری در دیدار با جمعی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و خانواده‌های آنان شهدا را بزرگترین سرمایه‌های کشور و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: شهدا از نخستین کسانی بودند که مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل برای جمهوری اسلامی را پیمودند و خون آنان همواره چراغ راه ما برای پیمودن این مسیر نورانی است.


رئیس‌جمهور در تبیین پیام امروز شهدا به مسئولان و مدیران خاطر نشان کرد: پیام شهدا به خدمتگزاران کشور، خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم با اتکال به خدا و تکیه به داشته‌ها و توانمندی‌های کشور است و این توصیه اکنون سرلوحه دولت سیزدهم است.
رئیسی افزود: وجه مشترک وصیت‌نامه همه شهدا تاکید به تبعیت از ولی فقیه در مسیر دفاع از دین و انقلاب اسلامی است و امروز همچنان پیام شهدا در فضا طنین‌افکن است و گوش شنوا می‌خواهد.
رئیس‌جمهور افزود: پیام شهدا همواره در جهان طنین‌افکن است و اگر کسی گوش شنوا داشته باشد پیام شهدا را می‌شنود که پیام آنها، پیام بندگی خدا، دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در مقابل دشمنان دین و انقلاب، خدمتگزاری خالصانه به مردم، زدودن همه زشتی‌ها و مفاسد از جامعه اسلامی، گسترش خیر و مهربانی و عطوفت با مردم است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیش از هر زمانی در جهان می‌درخشد، اظهار داشت: امروز همه شاهد هستند که جمهوری اسلامی با عظمت و مستقل به مسیر خود ادامه می‌دهد و یکی از ستون‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی همین خانواده‌های شهدا هستند که دلداده انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.
رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمنان و کسانی که خون بهترین جوانان این سرزمین را بر زمین ریختند، نتوانستند به اهداف‌شان برسند، افزود: هر کس امروز به عزت نظام اسلامی بنگرد و ذلت صدامیان و دشمنان انقلاب اسلامی را ببیند به روشنی درخواهد یافت که بدخواهان این انقلاب و نظام نتوانستند به اهداف‌شان برسند.
رئیس‌جمهور مادران، پدران، همسران و خانواده شهدا را حجت‌های خدا روی زمین دانست و گفت: همه ما مسئولان نزد این حجت‌های خدا و در محضر پروردگار عالم مسئول حفظ دستاوردهای شهدا و ادامه راه آنان هستیم و کمترین کاری که در این مسیر می‌توانیم انجام دهیم خدمت خالصانه به خانواده شهداست.
پیش از این مراسم نیز سیزدهمین جلسه هیات امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل شد و رئیس‌بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی گزارشی از برنامه‌های سال آینده این بنیاد ارائه کرد.
راهیان نور از مصادیق بارز «جهاد تبیین» است
رئیسی همچنین شامگاه شنبه در دیدار اعضای ستاد مرکزی و شورای سیاست‌گذاری راهیان نور، این جریان سراسری را از مصادیق بارز جهاد تبیین توصیف کرد و اظهار داشت: سرزمین‌های راهیان نور مدرسه بزرگ انسان‌‌سازی است که همواره برای همه عصرها و نسل‌ها درس آموز است و در این فرصت ارزنده جهاد تبیین، راویان و مبلغان باید اهداف والای شهدا و درس‌های عینی امروز آن را برای نسل جوان تبیین کنند. رئیس‌جمهور اردوهای راهیان نور را سرمایه اجتماعی توصیف کرد که با حکمت مقام معظم رهبری برقرار شد و امروز مایه ارتقای اقتدار کشور شده است و خاطرنشان کرد: جمعیت عظیم راهیان سرزمین‌های نور که هر سال بر تعداد آنها افزوده شده است، برای کشور قدرت‌ساز و اقتدارآفرین بوده و هستند.
رئیسی با بیان اینکه دفاع مقدس ما ظرفیت تحول‌آفرینی عظیمی دارد افزود: درست است که فضای رسانه‌ای در جهان در اختیار امپراطوری رسانه‌ای غربی است، اما خاصیت حق و نور این است که جای خودش را در میان ظلمت باز می‌کند و خدا دل‌ها را متوجه حق می‌کند لذا نباید از ترویج مسیر نورانی شهدا ناامید شد.
وی با بیان اینکه امروز همانگونه که منابع طبیعی و ثروت‌های خدادادی ملت‌ها از سوی نظام سلطه غارت می‌شود،‌اندیشه جوانان و نیروهای کارآمد ملت‌ها نیز غارت می‌شود، تصریح کرد: قطعا وقتی نیروهای جوان و با انگیزه کشور از سرزمین‌های نور بازدید کنند و با آنچه در این مناطق رخ داده آشنا شوند، تبدیل به رویش‌های انقلاب شده و سرمایه نظام در مسیر پیشرفت و اقتدار خواهند بود.
در پایان این مراسم از طرف سردار کارگر فرمانده ستاد مرکزی راهیان نور، نشان و لباس خادمی راهیان نور و تصویر یادمان شهدای شلمچه به پاس قدردانی از توجهات رئیس‌جمهور به برگزاری مطلوب و بهتر این اردوها به وی اهدا شد.