عربستان 81 نفر را که 41 نفر آنها شیعه بودند اعدام کرد اعدام شیعیان در سکوت جهان

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که ۸۱ نفر را که به دلیل آن‌چه داشتن افکار و عقاید انحرافی و ارتباط با گروههای تروریستی و ضد سعودی خوانده شده، اعدام کرده است.
به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، ۴۱ نفر از این اعدام شدگان از معترضان شیعه عربستانی و از اهالی مناطق الاحساء و قطیف در شرق عربستان بودند. اعدام این تعداد شیعه در یک روز در عربستان سعودی تاکنون سابقه نداشته است. آخرین بار که دولت ریاض دست به اعدام گسترده مخالفان زد مربوط به اردیبهشت ۱۳۹۸ می‌شود که ۳۷ نفر از جمله ۳۲ شیعه اعدام شدند.
وزارت کشور دولت سعودی در بیانیه امروز خود مدعی شده است که این افراد به ریختن خون بی گناهان، تجاوز به مقدسات شناخته شده دین، هدف قرار دادن عبادتگاه‌ها و تعدادی از مقرهای دولتی و اماکن حیاتی که اقتصاد کشور بر آن استوار است، زیر نظر گرفتن تعدادی از مقامات و اتباع خارجی و هدف گرفتن آنها، زیر نظر گرفتن نیروهای امنیتی و قتل آنها و مثله کردن اجساد برخی از آنها، کاشتن مین، ارتکاب جرایمی نظیر ربودن، شکنجه، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، قاچاق سلاح و مهمات به داخل عربستان محکوم بودند.
بر اساس این بیانیه، این افراد که حکم آنها اعدام شده به دنبال ناامن کردن و ایجاد فتنه انگیزی و آشوب و هرج و مرج در کشور بودند و یا به مناطق درگیری در خارج از کشور رفته بودند و یا نقشه‌های داعش و القاعده را پیاده کرده بودند.


وزارت کشور عربستان سعودی همچنین مدعی شد که برخی از این افراد با جنبش الحوثی و گروه‌هایی ضد سعودی در ارتباط بودند و با آنها همکاری اطلاعاتی داشتند.
منابع عربستانی اعلام کرده اند که هفت نفر از کسانی که اعلام شده اند از یمن و یک نفر نیز تبعه سوریه بوده است.
اعدام این ۸۱ نفر در عربستان سعودی، در حالی است که نهادهای حقوق بشری، می‌گویند که روند دادرسی عادلانه برای بسیاری از زندانیان صورت نمی‌گیرد و اتهاماتی همچون ارتکاب ترور یا ارتباط با تروریست‌ها، به ابزاری برای حذف مخالفان و معترضان تبدیل شده است.
دو ماه پیش یک سازمان حقوقی بین المللی، افزایش ۱۴۸ درصدی موارد اجرای احکام اعدام در سال ۲۰۲۱ در عربستان را تایید کرده بود. نیکزاد: مجامع جهانی سکوت خود را درخصوص عمل غیر انسانی عربستان بشکنند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از مجامع جهانی خواست که سکوت خود را درخصوص اعدام ۸۱ نفر توسط دولت عربستان سعودی بشکنند.
به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با اشاره به اقدام اخیر عربستان سعودی در خصوص اعدام ۸۱ نفر در یک روز، گفت: عملی غیر انسانی انجام شده است و انتظار داریم مجامع جهانی سکوت را بشکنند، هرچند ما به این مجامع جهانی و سایر جایگاه هایی که از دفاع حقوق بشر دم می زنند، امیدی نداریم.
آل سعود شمشیر خود را علیه شیعیان از رو بسته است
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، مقامات سعودی با اعدام نزدیک به 81 نفر از زندانی از جمله 41 جوان از جنبش مسالمت آمیز در منطقه شیعه نشین الاحساء و قطیف در شرق عربستان قتل عام فجیعی را مرتکب شدند.
این اعدام‌های جدید در حق جوانانی انجام شد که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده و مطالبه حقوق مشروع و عادلانه برای زندگی شایسته و برابری و آزادی استفاده کردند.
مقامات سعودی به تسویه حساب با فعالان مخالف اکتفا نکردند، بلکه به کشتار آنها اقدام کردند. به طوری که همه آنها در یک فهرست در کنار متهمان پرونده های تروریسم قرار دادند تا افکار عمومی داخلی و خارجی را فریب دهند با استناد به این مسئله حکم اعدام به دلیل مسئله تروریسم بودن است.
از سوی دیگر، انجمن مخالفان در شبه جزیره عربستان تاکید کرد: رژیم سعودی از عنوان «جنگ با تروریسم» و شرایط کنونی بین المللی برای اجرای کشتار جوانانی سوء استفاده می کند که از حق مشروع بیان خود استفاده کردند.
عربستان معمولا از این عبارت ها برای توصیف اتهامات علیه مخالفان خود یا تظاهرکنندگانی که برای دموکراسی به میدان می آیند، بهره می گیرد و جنایت هولناک و شنیعی را در حق آنها مرتکب می شود. به طوری که مقامات سعودی در سال 2016 میلادی شیخ نمر باقر النمر، از روحانیون شیعه عربستان را به دلیل سخنرانی‌های انتقادآمیزش علیه حاکمیت آل سعود اعدام کرد تا مخالفان خود را در این کشور را به حاشیه براند.
سایر اخبار این روزنامه
چه کسی مسئول تجاوز به اثر « ماده و فکر» موزه هنرهای معاصر است؟ روغنی که ریخته شد! سیف الرضا شهابی سرنوشت برجام در دست روسیه یا ایران و آمریکا؟ عربستان 81 نفر را که 41 نفر آنها شیعه بودند اعدام کرد اعدام شیعیان در سکوت جهان هشدارها و توصیه‌ها به مسافران نوروزی هنگام خواب آلودگی، بخوابید که نمیرید! پاسخ معاون وزیر کار به مدعیان: حداقل مزد ربطی به اخراج ندارد شاکی جدید افزایش دستمزد‌های ۱۴۰۱ آمریکا: در حال بررسی حمله موشکی ایران به مواضعی در اربیل هستیم « ابتکار» اثر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ساماندهی صنعت خودرو را بررسی کرد تحول در بازار آری در صنعت نه! رئیس‌ جمهوری در دیدار با خانواده شهدا: پیام شهدا به خدمتگزاران، باز کردن گره‌های زندگی مردم است رئیس سازمان محیط زیست: اجازه اجرای طرح پتروشیمی را در شمال کشور نمی‌دهیم محکومیت گسترده اعدام ۸۱ تن در عربستان سوئد: به هشدارهای مسکو درباره پیوستن به ناتو اعتنا نمی‌کنیم